آئین نامه اجرائی تبصره 27 قانون بودجه سال 1367

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-27-قانون-بودجه-سال-1367

آئین نامه اجرائی تبصره 27 قانون بودجه سال 1367


شماره 4504 / ت 78 24/2/1367

وزارت برنامه و بودجه
هیئت وزیران در جلسه مورخ 14/2/1367 بنا به پیشنهاد مشترک شماره 296-91-1378-1 مورخ 13/2/1367 وزارت کشور و وزارت برنامه و بودجه باستناد تبصره 27 قانون بودجه سال 1367 کل کشور آئین نامه اجاره مصرف اعتبارات ردیف 503052 موضوع تبصره فوق مربوط به احداث و بهسازی راهها و احداث و تجهیز پاسگاهها و حفاظت فیزیکی بمنظور حراست از مرزهای کشور را به شرح زیر تصویب نمودند :

ماده 1- 50% اعتبارات تبصره 27 قانون بودجه سال 1367 کل کشور با رعایت دقیق قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند قابل مصرف میباشند.
ماده 2- تعیین اولویت و نیازهای عمرانی مرزها درهر یک از استانهای مرزی کشور از محل اعتبار تبصره مذکور بر اساس طرحها و پروژه هائی خواهد بود که با پیشنهاد کمیته مرزی استانهای مرزی از طریق استانداری ارسال و به تأیید ستاد مرزها رسیده و به دستگاههای اجرائی ذیربط ابلاغ میگردد تا پس از مبادله موافقتنامه با وزارت برنامه و بودجه طبق مقررات مربوطه به مصرف برسد .
تبصره 1-سهم اعتباری هر یک از دستگاههای اجرائی با توجه به الویتهای تعیین شده در ماده 2 به صورت استانی و یا ملی به دستگاه اجرائی مربوط ابلاغ خواهد شد.
تبصره 2- ستاد مرزها میتوانند اجرای طرحها و پروژه های مرزی را مانند سایر دستگاههای اجرائی به کمیته انقلاب اسلامی مرکز وا گذار نماید.
ماده 3-کلیه دستگاههای اجرائی ذیربط در این آئین نامه موظفند اجرای طرحهای مرزی خود را در زمینه احداث پاسگاهها و راههای مرزی و محافظت فیزیکی مرزها با دفتر عمران مرزها در مرکز هماهنگ نمایند (مناطق جنگی تابع ضوابط مربوط به خود خواهند بود)
ماده 4- دستگاههای اجرائی موظفند هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد و پیشرفت طرحهای عمرانی مرزها از محل تبصره27 را جهت اطلاع ستاد مرزها به دفتر عمران مرزها در مرکز ارسال نماید . دفتر عمران مرزها نیز میبایست یک نسخه از گزارش پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه ها را به وزارت برنامه و بودجه ارسال نماید.
ماده 5- اسناد هزینه مربوطه با امضاء ذیحساب طرحهای عمرانی دستگاههای اجرائی و وزیر مربوطه یا مقام مجاز از طرف وی به هزینه قطعی منظور خواهد شد و در مواردی که ستاد مرزها در مرکز اعتباری را بصورت استانی واگذار نماید . اسناد هزینه با امضاء ذیحساب طرحهای عمرانی استان و رئیس دستگاه اجرائی محلی به هزینه قطعی منظور خواهد شد.
تخصیص اعتبارات بعدی با توجه به گززارش پیشرفت کار برحسب نیاز از طریق وزارت کشور در خواست می شود.
ماده 6- در مورد اجرای طرحها و پروژه های عمرانی این تبصره حضور نمایندگان وزارت برنامه و بودجه و وزارت راه و ترابری در جلسات شورای هماهنگی عمران مرزها در استان و در مرکز الزامی است.
نخست وزیر - میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12591

تاریخ تصویب : 1367/02/14

تاریخ ابلاغ : 1367/03/01

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.