آئین نامه هماهنگی وتفکیک وظائف بین وزارتخانه های جهاد سازندگی و بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی

آئین-نامه-هماهنگی-وتفکیک-وظائف-بین-وزارتخانه-های-جهاد-سازندگی-و-بهداشت،-درمان-و-آموزش-و-پزشکی

آئین نامه هماهنگی وتفکیک وظائف بین وزارتخانه های جهاد سازندگی و بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی

شماره 4966/ ت 97 28/2/1367

وزارت جهاد سازندگی – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
هیئت وزیران در جلسه مورخ 19/2/1367 به استناد ماده 6 قانون تأسیس وزارت جهاد سازندگی مصوب 8/9/1362 و بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های جهاد سازندگی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به شرح زیر تصویب نمودند :

ماده 1- برنامه ریزی، احداث و نگهداری لوله کشی آب آشامیدنی روستاهای پآئین 150 خانوار به عهده وزارت جهاد سازندگی است.
ماده 2- برنامه ریزی، احداث ونگهداری لوله کشی آب آشامیدنی روستاهای بالا 150 خانوار با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
ماده 3- لوله کشی آب آشامیدنی مجتمع های روستایی که میانگین جمعیت روستاها (تعداد جمعیت تقسیم بر تعداد روستا) زیر 150 خانوار باشد با وزارت جهاد سازندگی خواهد بود.
ماده 4- توسعه و تکمیل و نگهداری کلیه پروژه های آب روستاها برعهده وزارتخانه ای است که لوله کشی را انجام داده یا خواهد داد.
تبصره – توسعه و تکمیل و نگهداری لوله کشی آب آشامیدنی روستاهائی که توسط سایر مراجع انجام شده بر حسب تعداد خانوار زمان توسعه و تکمیل به عهده وزارت جهاد سازندگی یا بهداشت،درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.
ماده 5- وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی موظف است استانداردهای کلی بهداشتی آب آشامیدنی روستاها را تهیه و به وزارت جهاد سازندگی اعلام نماید و وزارت جهاد سازندگی موظف به رعایت استانداردهای مزبور میباشد.
تبصره – نظارت بر استانداردهای مذکور به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است لیکن وزارت مزبور حق دخالت در امور اجرائی وزارت جهاد سازندگی را ندارد.
ماده6- وزارت جهاد سازندگی موظف است از طریق بسیج مردم و جلب خودیاری آنها برای انجام کارهای بهداشتی در زمینه پروژه های دفع فاضلاب و توسعه شبکه های آن در روستاهای که مسئولیت لوله کشی آب آشامیدنی آن با وزارت جهاد سازندگی است و خشکاندن برکه های باتلاقها ، تسطیح اماکن مخروبه ، جدول بندی و شن ریزی معابر عمومی و بهسازی محیط روستا اقدام نماید.
ماده 7- وزارت جهاد سازندگی موظف است کلیه مراکز ثابت ارائه خدمات بهداشتی و نیز درمانی سرپائی خود را با اموال منقول و غیر منقول و کلیه پرسنل که در تاریخ تصویب این آئین نامه در مرکز فوق الذکر اشتغال دارند به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واگذار نمایند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است ضمن جلوگیری از توقف ارائه خدمات بهداشت درمانی بتدریج مراکز مذکور را با ضوابط طرح توسعه شبکه های بهداشتی درمانی کشور تطبیق دهد.
نخست وزیر – میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12594

تاریخ تصویب : 1367/02/19

تاریخ ابلاغ : 1367/03/04

دستگاه اجرایی : وزارت جهاد كشاورزی - وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.