آئین نامه اجرائی تبصره 18 قانون برنامه اول توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-18-قانون-برنامه-اول-توسعه-اقتصادی-،-اجتماعی-و-فرهنگی-جمهوری-اسلامی-ایران

آئین نامه اجرائی تبصره 18 قانون برنامه اول توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

شماره 7418/ت 69 ک 8/5/1369

وزارت امور اقتصادی و دارائی
اکثریت وزرای عضو کمیسیون اقتصاد هیات دولت در جلسه مورخ 25/4/1369 با توجه به اختیار تفویضی هیات وزیران در جلسه مورخ 15/1/1369 ، بنا به پیشنهاد وزارتخانه های صنایع ،صنایع سنگین و معادن و فلزات و به استناد تبصره 18 قانون ((برنامه اول توسعه اقتصادی .اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ))مصوب 1368 آئین نامه اجرائی تبصره مزبور را به شرح زیر تصویب نمودند :

ماده 1- ورود مواد اولیه ، قطعات و تجهیزات و اقلام لوکس مورد نیاز برای تولید کالاهای صادراتی اعم از کالاهای مجاز ، مجاز مشروط و غیر مجاز با تشخیص و تایید وزارتخانه های تولیدی ذیربط ، مجاز و از بررسی قیمت در مراکز تهیه و توزیع کالا و اخذ گواهی عدم ساخت و مجوز وزارت بازرگانی معاف میباشند.
ماده 2- وزارتخانه های تولیدی موظفند در مواردی که مجوز معافیت از اخذ گواهی عدم ساخت تعرفه های مربوط با سایر وزارتخانه های تولیدی را صادر می نمایند مراتب را به اطلاع وزارتخانه ذیربط برسانند.
ماده 3- مراکز تهیه وتوزیع کالا موطفند در اجرای تبصره 18 قانون برنامه اول توسعه اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و این آئین نامه در مورد واردات اقلام تایید شده توسط وزارتخانه های تولیدی بدون دریافت کارمزد نسبت به ثبت آماری آنها اقدام نمایند.
ماده 4- واحدهای تولیدی که با استفاده از تسهیلات این آئین نامه نسبت به واردات اقلام مورد نیاز خود اقدام می کنندموظفند حداکثر ظرف 18 ماه پس از ورود ، کالاهای ساخته شده را صادر نمایند و در غیر این صورت برابر مقررات گمرکی کشور با آنها رفتار خواهد شد.
ماده 5- وزارتخانه های تولیدی حسب مورد موظفند گزارش عملکرد موضوع این آئین نامه را هر شش ماه یکبار به شورای اقتصاد ارائه نمایند.
این تصویبنامه در تاریخ 6/5/ 1369 به تایید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است .
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 13231

تاریخ تصویب : 1369/04/25

تاریخ ابلاغ : 1369/05/17

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.