آئین نامه اجرائی قانون تشویق معلمان بازنشسته به ادامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش

آئین-نامه-اجرائی-قانون-تشویق-معلمان-بازنشسته-به-ادامه-همکاری-با-وزارت-آموزش-و-پرورش

آئین نامه اجرائی قانون تشویق معلمان بازنشسته به ادامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش

شماره 85958 /ت 294 ه 8/8/1369

وزارت آموزش و پرورش
هیات وزیران در جلسه مورخ 29/7/1369 بنا به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش ، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی کشور و باستناد تبصره 6 ماده واحده قانون تشویق معلمان بازنشسته به ادامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش مصوب 29/11/1368 ، آئین نامه اجرائی قانون مزبور را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- مشمولان طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی (لیسانس ) و بالاتر یا معادل آن می باشند و 30 سال سابقه خدمت قابل قبول و پرداخت کسور بازنشستگی دارند ،درخواست کتبی خود را مبنی بر انصراف از بازنشستگی و استفاده از تسهیلات قانون تشویق معلمان بازنشسته به ادامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش به ((کمیسیون تشخیص نیاز ))که براساس دستور العمل وزیر آموزش و پرورش در هر یک از ادارات کل آموزش و پرورش تشکیل می گردد ،ارائه می نمایند .
ماده 2- کمیسیون تشخیص نیاز موظف است با رعایت مقررات مربوط و دستور العمل صادره از سوی وزیر آموزش و پرورش برای هر سال تحصیلی مشخصات افراد واجد شرایط و نحوه استفاده از خدمات آنان را به وزیر آموزش و پرورش اعلام نماید. استفاده از خدمات افراد مزبور پس از تایید وزیر آموزش و پرورش میسر خواهد بود.
ماده 3- افراد بازنشسته موضوع این آئین نامه مادامیکه سابقه خدمت و پرداخت کسور بازنشستگی آنان به 30 سال تمام نرسد نمی توانند از مزایای قانون تشویق معلمان بازنشسته به ادامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش و این آئین نامه استفاده نمایند.
تبصره – آن دسته از افراد موضوع این آئین نامه که با داشتن کلیه شرایط و سی سال تمام سابقه خدمت قابل قبول ، صرفا به دلیل عدم پرداخت سی سال تمام کسور بازنشستگی ، امکان استفاده از تسهیلات این آئین نامه را ندارند می توانند با پرداخت مابقی کسور ( سهم خود و سهم کارفرما ) مشمول این تسهیلات قرار گیرند .
ماده 4- مشمولان قانون تشویق معلمان بازنشسته به ادامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش و این آئین نامه از فوق العاده شغل ، معادل سه برابر فوق العاده شغل مشمولین طرح طبقه بندی مشاغل معلمان ، برخوردار خواهند شد.
تبصره 1- فوق العاده شغل افزایش داده شده موضوع این ماده در تعیین حقوق بازنشستگی قابل محاسبه نمی باشد و مالیات وکسور بازنشستگی از آن کسر نخواهد شد.
تبصره 2- فوق العاده شغل افزایش داده شد موضوع این ماده مشمول مفاد تبصره 1 ماده 38 قانون استخدام کشوری نخواهد بود.
ماده 5- تعداد مشمولان این آئین نامه که برای انجام فعالیتهای مربوط به ارشاد همکاران جدید الاستخدام بکار گرفته می شوند به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور تعیین می گردد.
ماده 6- پرداخت هر گونه وجه تحت عنوان اضافه کار به مشمولان این آئین نامه مجاز نخواهد بود.
ماده 7- وزارت آموزش و پرورش می تواند هر زمان که در مورد افراد مشمول این آئین نامه تشخیص عدم نیاز بنماید ، نسبت به بازنشستگی آنان اقدام نماید.
ماده 8- مشمولان این آئین نامه از لحاظ حداکثر میزان حقوق و مزایای ماهیانه ، مشمول قانون مربوط به حداکثر و حداقل حقوق مستخدمین شاغل و بازنشسته و آماده به خدمت مصوب 4/2/1358 ، شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران ، می باشند .
ماده 9- افرادی که از تسهیلات قانون تشویق معلمان بازنشسته به ادامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش و این آئین نامه استفاده می نمایند ، نمی توانند از مزایای ناشی از خدمت مازاد بر 30 سال موضوع ماده 3 قانون اصلاح مقررات بازنشستگی ووظیفه قانون استخدام کشوری مصوب 13/12/1368 و آئین نامه اجرائی آن بهره مند گردند .
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 13304

تاریخ تصویب : 1369/07/29

تاریخ ابلاغ : 1369/08/14

دستگاه اجرایی : وزارت آموزش و پرورش -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.