آئین نامه اجرائی تبصره 2 قانون پرداخت کمک هزینه تحصیلی به مأموران ثابت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ، وزارتخانه ها ، مؤسسات و شرکتهای دولتی خارج از کشور

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-2-قانون-پرداخت-کمک-هزینه-تحصیلی-به-مأموران-ثابت-نیروهای-مسلح-جمهوری-اسلامی-ایران-،-وزارتخانه-ها-،-مؤسسات-و-شرکتهای-دولتی-خارج-از-کشور

آئین نامه اجرائی تبصره 2 قانون پرداخت کمک هزینه تحصیلی به مأموران ثابت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ، وزارتخانه ها ، مؤسسات و شرکتهای دولتی خارج از کشور

شماره 83620 - 17/10/1364

وزارت آموزش و پرورش
هیئت وزیران در جلسه مورخ 8/10/1364 بنا به پیشنهادات شماره 2568/1 ـ 4/992/520 مورخ 16/3/1364 وزارت امور خارجه و 9472مورخ 27/5/1364 وزارت آموزش و پرورش ، آئین نامه اجرائی تبصره 2 قانون پرداخت کمک هزینه تحصیلی به فرزندان مأموران ثابت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ، وزارتخانه ها ، مؤسسات و شرکتهای دولتی در خارج از کشور را به شرح زیر تصویب نمودند :
ماده 1- در اجرای این مقررات در صورت نبودن مدرسه ایرانی دارای کلاس هم سطح دانش آموز در کشور متوقف فیه در مدت مأموریت مأمورین ثابت ، هزینه تحصیلی ( شهریه و بهای کتاب ) تا پایان تحصیلات دوره راهنمائی یا معادل آن قابل پرداخت میباشد .
ماده 2- میزان کمک هزینه تحصیلی برای هر فرزند در هر سال تا 70% جمع کل هزینه تحصیل ( شهریه و بهای کتاب) میباشد که با ارائه اسناد مثبته مورد تأیید نمایندگیهای سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران با رعایت مقررات مربوط از محل بودجه دستگاه ذیربط قابل تأمین و پرداخت خواهد بود .
ماده 3- چنانچه فرزندان مأمورین ثابت به علت نبودن مدارس مناسب جهت تحصیل آنان در محل مأموریت با تأیید نمایندگیهای سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ناگزیر برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر اعزام گردند میزان کمک هزینه تحصیلی با رعایت مقررات حداکثر تا میزان 80% جمع کل هزینه ( شهریه و بهای کتاب ) در هر سال قابل تأمین و پرداخت میباشد .
ماده 4 ـ هزینه تحصیل شامل شهریه و بهای کتاب است و دیگر هزینه های جنبی مربوط به تحصیل فرزندان از قبیل هزینه رفت و آمد ، هزینه خرید نوشت افراز ، هزینه گردش علمی و نظایر ان را در بر نمی گیرد .
تبصره ـ اسناد مربوط به شهریه و بهای کتاب در محل به فارسی ترجمه شده و پس از تأیید نمایندگیهای سیاسی و کنسولی و مهمور نمودن به مهر نمایندگی به انضمام فتوکپی همان اسناد به دستگاه ذیربط ارسال می گردد . اسناد ارسالی مبنای محاسبه میزان کمک هزینه تحصیلی فرزندان مأمورین موضوع این مقررات خواهد بود .
ماده 5 ـ مأمورین استفاده کننده از کمک هزینه تحصیلی فرزندان موظفند اسناد مربوط به هرگونه تغییر در نحوه ادامه تحصیل فرزندان خود را ( نحوه پیشرفت تحصیلی آنان و یا تغییر محل تحصیل آنان ) پس از تأیید نمایندگیهای سیاسی و کنسولی به دستگاه ذیربط ارسال نمایند تا با رعایت مفاد این ضوابط اقدام لازم معمول گردد .
ماده 6 ـ نمایندگیهای سیاسی و کنسولی موظفند در انطباق محل تحصیل فرزندان مأموران ثابت ذولت با اسناد در زمینه شهریه و یا خرید کتاب در مقطع تحصیلی مربوط نظارت نمایند .
ماده 7 ـ دستگاههای مربوط مجازند میزان کمک هزینه تحصیلی فرزندان مأموران ثابت خود را بر اساس این ضوابط تعیین و طبق مقررات نسبت به صدور ابلاغ مالی مربوط اقدام نمایند .
ماده 8 ـ اجرای این ضوابط موکول به پیش بینی و وجود اعتبار در بودجه دستگاه ذیربط خواهد بود .
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12029

تاریخ تصویب : 1364/10/08

تاریخ ابلاغ : 1365/03/27

دستگاه اجرایی : وزارت آموزش و پرورش -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.