آئین نامه اجرائی نحوه مصرف اعتبار ردیف 131600 ( بنیاد شهید ـ کمک ) موضوع تبصره 29 قانون بودجه سال 1364 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-نحوه-مصرف-اعتبار-ردیف-131600-(-بنیاد-شهید-ـ-کمک-)-موضوع-تبصره-29-قانون-بودجه-سال-1364-کل-کشور

آئین نامه اجرائی نحوه مصرف اعتبار ردیف 131600 ( بنیاد شهید ـ کمک ) موضوع تبصره 29 قانون بودجه سال 1364 کل کشور

شماره 74708 - 3/10/1364

بنیاد شهید انقلاب اسلامی
هیئت وزیران در جلسه مورخ 1/10/1364 بنا به پیشنهاد شماره 1483ـ 16 الف مورخ 22/2/64 وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و تأییدیه های شماره 24/9856/19334 مورخ 7/7/64 وزارت امور اقتصادی و دارائی و شماره 2404/63/6128ـ1ـ مورخ 9/6/64 وزارت برنامه و بودجه و با استناد تبصره 29 قانون بودجه سالجاری ، آئین نامه اجرائی نحوه مصرف اعتبار ردیف 131600 ( بنیاد شهید ـ کمک ) موضوع تبصره فوق الذکر را با عنایت به بند (ی ) تبصره 38 قانون مزبور بشرح زیر تصویب نمودند :
ماده 1 ـ اعتبار ردیف 131600 ( بنیاد شهید ـ کمک ) موضوع تبصره 29 قانون بودجه سال 1364 کل کشور برای انجام هزینه های کمکهای بلاعوض نقدی و جنسی به خانواده شهدا و مفقودین و مجروحین واسراء و جانبازان انقلاب تحت پوشش و کمکهای سرمایه ای و جهیزیه و تهیه مسکن و وام و درمان و سایر کمکها و خدمات فرهنگی و اجتماعی به خانواده های فوق الذکر قالب اهداف و وظایف و مقررات بنیاد مذکور با رعایت قانون بودجه سال 1364 کل کشور از جمله تبصره های (29،31،34،38،60،63) آن و مفاد این آئین نامه بر اساس موافقتنامه متبادله با وزارت برنامه و بودجه قابل مصرف میباشد و از شمول قانون محاسبات عمومی مستثنی است .
ماده 2 ـ سهم اعتبارات مورد نیاز مرکز واحدهای تابعه بنیاد در مراکز استان و شهرستانها از محل ردیف موضوع این آئین نامه با توجه به نیازمندیهای مربوط و پس از تعیین و تصویب سرپرست بنیاد به واحدهای ذیربط ابلاغ خواهد شد .
ماده 3 ـ مدیر امور مالی بنیاد شهید با حکم سرپرست بنیاد منصوب میشود و مسئولیت درخواست وجه و پرداخت هزینه ها و نگهداری حسابها و حفظ اسناد و مدارک مالی و نقدینه ها و اوراق بهادار و نگهداری حساب اموال بنیاد را در سطح کشور بعهده دارد .
تبصره ـ مسئولین امور مالی بنیاد در مراکز استان و شهرستانها به پیشنهاد سرپرست واحد مربوط و تأیید مدیر امور مالی بنیاد و حکم سرپرست بنیاد یا مقام مجاز از طرف ایشان منصوب میشوند و عهده دار مسئولیتهای مندرج در این ماده در مورد ابوابجمعی خود میباشند .
ماده 4 ـ وجوه لازم برای انجام هزینه های موضوع این آئین نامه بتدریج و برحسب نیاز در حدود اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبار ردیف 131600 قانون بودجه سال1364 بر اساس دستور سرپرست بنیاد و درخواست وجه مدیر امور مالی بنیاد که باید قبلاً به وزارت امور اقتصادی و دارائی معرفی شده باشد توسط خزانه به حساب بنیاد که باید قبلاً به وزارت امور اقتصادی و دارائی معرفی شده باشد توسط خزانه به حساب بنیاد که بهمین منظور از طریق خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شده و یا میشود واریز خواهد شد . برداشت از حساب مکور با امضای مشترک سرپرست بنیاد یا مقام مجاز از طرف ایشان و مدیر مالی بنیاد مجاز میباشد .
ماده 5 ـ بنیاد مکلف است برای پرداخت هزینه های واحدهای خود در مراکز استان و شهرستانها نزد یکی از شعب بانکهای دولتیدر محل حساب بانکی افتتاح نماید مدیر امور مالی بنیاد موظف است به تشخیص سرپرست بنیاد تنخواه گردان مناسبی که حداکثر از 50% اعتبار سهمی موضوع ماده 2 این آئین نامه تجاوز نکند به حساب بانکی مزبور واریز نماید . برداشت از حساب مذکور با امضاء مشترک سرپرست بنیاد واحد مربوط یا مقام مجاز از طرف ایشان و مسئول امور مالی مربوط مجاز میباشد . پرداختهای بعدی در قبال اسناد هزینه های انجام شده مجاز خواهدبود .
ماده 6 ـ مسئولیت تشخیص و تعهد و تسجعیل و صدور حواله بعهده سرپرست بنیاد یا مقام مجاز از طرف ایاشن خواهد بود .
ماده 7 ـ نصاب و نحوه انجام معاملات بنیاد از محل اعتبار موضوع این آئین نامه تابع ضوابط مقرر در بندهای (دوهـ ) تبصره 38 قانون بودجه سال 1364 کل کشور خواهد بود .
ماده 8 ـ کلیه اسناد هزینه های انجام شده در مرکز و شهرستانها از محل اعتبار موضوع این آئین نامه باید متضمن مراتب و مدارک مندرج در بند (و) تبصره 38 قانون بودجه سال 1364 کل کشور باشد .
ماده 9 ـ مسئولین امور مالی بنیاد در مراکز استان و شهرستانها موظفند صورت ریز هزینه های انجام شده هر ماه را پس از امضای خود و سرپرست واحد مربوط واحد مربوط جهت واریز تنخواه گردان و دریافت مجدد آن حداکثر تا پایان ماه بعد به مرکز بنیاد در تهران اراسل دارند تا پس از انجام رسیدگیهای لازم و تأیید آنها به هزینه قطعی منظور گردد .
ماده 10 ـ اسناد هزینه های انجام شده در مرکز با رعایت مفاد این آئین نامه پس از امضای سرپرست بنیاد یا مقام مجاز از طرف ایشان و مدیر امور مالی بنیاد قابل احتساب به هزینه قطعی خواهد بود .
ماده 11 ـ مدیر امور مالی بنیاد موظف است با توجه به اسناد هزینه های انجام شده در مرکز و صورت ریز هزینه های ارسالی از مراکز استان و شهرستانها حسابهای کل دریافت و پرداختهای ماهانه بنیاد را تهیه و تنظیم نماید .
ماده 12ـ کلیه لیستهای مربوط به اعطای مستمری و سایر پرداختهای انجام شده اعم از نقدی و غیر نقدی از محل سرفصل پرداختهای انتقالی با امضاء یا اثرانگشت دریافت کننده کمک قابل احتساب به هزینه قطعی است .
ماده 13 ـ بنیاد شهید مجاز است در صورت لزوم ارعایت مفاد این آئین نامه نسبت به خرید و تدارک تمام یا قسمتی از کمکهای غیر نقدی موضوع این آئین نامه اقدام و کالاهای تدارک شده را برای اعطای کمکهای غیر نقدی به واحدهای تابعه خود در مراکز استان و شهرستانها ارسال دارند .
ماده 14 ـ کلیه اموال و تأسیساتی که از محل اعتبار موضوع این آئین نامه خریداری و یا ایجاد میشود به استثنای کالاهائی که موضوع کمک این آئین نامه قرار میگیرد ، اموال دولتی محسوب میگردد .
ماده 15 ـ نحوه تنظیم و نگهداری حسابهای موضوع این آئین نامه تابع ضوابط مقرر در بند (ز) تبصره 38 قانون بودجه سال 1364 کل کشور میباشد .
ماده 16 ـ در اجرای تبصره 31 قانون بودجه سال 1364 کل کشور بنیاد مکلف است هر چهارماه یکبار فهرست هزینه ها و عملیات انجام شده از محل اعتبار این آئین نامه را همراه با گزارش توجیهی جهت تقدیم به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و نخست وزیری و وزارت برنامه و بودجه ارسال دارد .
ماده 17 ـ سرپرست بنیاد موظف است به منظور حصول اطمینان از صحت و حسن جریان امور مالی از طریق حسابرسی داخلی و یا اعزام مأمور به واحدهای تابعه مستمراً نظارت کامل داشته باشد .
نخست وزیر ـ میرحسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12029

تاریخ تصویب : 1364/10/01

تاریخ ابلاغ : 1365/03/27

دستگاه اجرایی : بنیاد شهید انقلاب اسلامی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.