آئین نامه اختصاص 20 درصد از تلفنهای قابل واگذاری به کارکنان دولت

آئین-نامه-اختصاص-20-درصد-از-تلفنهای-قابل-واگذاری-به-کارکنان-دولت

آئین نامه اختصاص 20 درصد از تلفنهای قابل واگذاری به کارکنان دولت

شماره 52122 / ت 318 1 / 5 / 1367
وزارت پست و تلگراف و تلفن
هیات وزیران در جلسه مورخ 15 / 4 / 1367 بنا به پیشنهاد وزارت پستو تلگراف و تلفن و تایید ستاد پیگیری امور رفاهی کارکنان دولت تصویب نمودند 20 % از تلفنهای قابل واگذاری در هر شهر مطابق آئین نامه ذیل به کارکنان دولت واگذار شود .

فصل اول - کلیات
1- محل سهمیه بر اساس مصوبه عبارت است از 20 % تلفنهائیکه شرکت مخابرات ایران جهت پذیرش متقاضی جدید توسط آگهی عمومی پیش بینی مینماید. بدیهی است تعداد تلفن برای پذیرش متقاضی جدید پس از کسر رزرو فنی ، رزرو اضطراری و سایر تعهدات شرکت مخابرات تعیین میگردد.
1-1- تعداد سهمیه در هر محل توسط وزارت پست و تلگراف و تلفن مشخص و همراه با شرایط مندرج در آئین نامه تقاضا و اشتراک تلفن و آگهی محل به ستاد پیگیری امور رفاهی کارکنان دولت که در این آئین نامه ستاد نامیده میشود اعلام خواهد شد .
2- 1 - با توجه به تعداد تعیین شده ، سهمیه هر وزارتخانه ، نهاد و ارگان دولتی توسط ستاد تعیین و به سازمان ذیربط ابلاغ خواهد شد .
3-1- اسامی و مشخصات کارکنان متقاضی انتخاب شده بر اساس سهمیه ،از طریق بالاترین مقام اجرائی کلیه سازمانهای تابع وزرتخانه ها وزیر مربوطه و نها دهای انقلاب اسلامی و سازمان مستقل سرپرست آن نهاد و یا سازمان خواهد بود که در این آئین نامه بالاترین مقام اجرائی نامیده میشود.
4-1- در صورتیکه متقاضیان فوق الذکر با رعایت آئین نامه تقاضا و اشتراک تلفن ، شرایط مندرج در آگهی پذیرش محل و مقررات مندرج در این آئین نامه واجد شرایط تشخیص داده شوند، شرکت مخابرات ایران نسبت به دعوت ، تکمیل پرونده و دایری تلفن آنها همراه با سایر متقاضیان برنده شده در قرعه کشی اقدام خواهد نمود.
فصل دوم - تعیین سهمیه ارگانها
1-2- 3% سهمیه خارج از شمول فصل سوم و چهارم این آئین نامه بعنوان سهمیه خاص تشویقی در اختیار بالاترین مقام اجرائی سازمانهایی که دارای واحد مستقر در محل میباشند به نسبت تعداد کمی کارکنان محلی هر سازمان بتشخیص ستاد قرار خواهد گرفت .
2-2 - 17% بقیه نیز به نسبت تعداد کمی کارکنان هر ارگان در محل بتشخیص ستاد تقسیم و تخصیص مییابد.
فصل سوم - شرایط متقاضی
1-3- از تاریخ تصویب این مصوبه ، فاقد تلفن یا تقاضای قبلی بنام خود در شهر محل مورد درخواست باشد.
2-1- در هیچیک از شهرهایی کشور از تلفن سهمیه رفاهی کارکنان دولت و یا تلفن خارج از نوبت استفاده نکرده باشد.
3-3 -فقط میتواند جهت محل مالکیت مسکونی یا سکونت خود تقاضا نماید.
4-3 - متقاضی میبایست شاغل در شهر محل تقاضا باشد .
5-3- در صورت شاغل بودن کارمند و همسر کارمند یکی با اعلام رضایت کتبی بنفع دیگر صرفنظر نماید.
6-3- حداقل سابقه کار دولتی جهت قبول تقاضا 5 سال ودر شهرهای بزرگ 10 سال میباشد شهرهای بزرگ شامل مراکز استانها و شهرهای کرج و قم میباشد.
7-3- در صورتیکه متقاضی در زمان اعلام لیست واجدین شرایط توسط سازمان متبوعه به ستاد شاغل باشد و سپس بازنشسته شود طرح میگردد ودر صورت اخراج یاانفصال تا قبل از دایری تلفن با اعلام کتبی سازمان متبوعه از دایری تلفن خودداری خواهد شد.
فصل چهارم - عناوین امتیاز بندی
1-4- شرایط خانواده
در صورت متاهل بودن 8 امتیاز
بازاء هرفرزند یا فرد تحت تکفل 2 امتیاز و حداکثر 6 امتیاز
2-2- سابقه اشتغال
بازاء هر سال سابقه تایید شده 1 امتیاز حداکثر 15 امتیاز
( به تایید امور اداری سازمان متبوعه ) بالاتر از ششماه معادل یکسال و کمتر از ششماه محاسبه نمیگردد.
4-3- مدرک تحصیلی
خواندن و نوشتن تا ششم 1 امتیاز
سیکل و سوم راهنمائی 2 امتیاز
دیپلم 3 امتیاز
فوق دیپلم 5 امتیاز
لیسانس 7 امتیاز
فوق لیسانس 8 امتیازدرصورت عضویت هیئت
علمی دانشگاهها 10 امتیاز
دکترا 9 امتیاز درصورت عضویت هیئت
علمی دانشگاهها 10 امتیاز
4-4-حضور در جبهه و معلولیت جنگی
بازاء هر ششماه حضور در جبهه ها 2 امتیاز حداکثر 6 امتیاز
بازاء هر 10 % معلولیت جنگی 2 امتیاز حداکثر 6 امتیاز
5-4 - تاریخ مبنای محاسبه امتیازات تاریخ ابلاغ رسمی سهمیه از طریق ستاد به ارگان مربوطه میباشد .
فصل پنجم - نحوه پذیرش تقاضا
1-5- پس از ابلاغ سهمیه توسط ستاد وزارتخانه ها و ارگانها ،دستگاههای اجرائی میبایست حداکثر ظرف مدت دو ماه لیست کارکنان واجد شرایط را برابر سهمیه اعلام شده با امضاء بالاترین مقام اجرائی یا نماینده رسمی معرفی شده از طرف ایشان همراه با فرمهای تکمیل شده درخواست اشتراک تلفن ویژه کارکنان دولت به وزارت پستو تلگراف و تلفن اعلام و ارسال نمایند.بدیهی است در صورت عدم ارسال لیست در مهلت مقرر بمنزله انصراف یا عدم وجود فرد واجد شرایط تلقی و مراتب توسط شرکت مخابرات ایران به ستاد گزارش و سهمیه از طریق ستاد به سایر ارگانها تخصیص خواهد یافت.
2-5 - شرکت مخابرات ایران از طریق مخابرات محل نسبت به دعوت از متقاضیان برابر شرایط مندرج در این آئین نامه اقدام خواهد نمود .
3- 5 - وزارت یا نهاد یا ارگان متبوعه به کارگزینی مرکزی - و یک نسخه جهت ضبط در پرونده محلی متقاضی به استان مربوطه ارسال مینماید .
4-5 - در صورت شاغل دولتی بودن همسر متقاضی یک نسخه نیز جهت ضبط در پرونده همسر متقاضی به سازمان متبوعه متقاضی ارسال میگردد .
5-5-این مصوبه مانع شرکت کارکنان دولت در آگهی عمومی پذیرش تقاضای تلفن شرکت مخابرات در محل نمیباشد . ودر صورت برنده شدن در قرعه کشی عمومی شامل بند 1-3 فصل سوم ای آئین نامه خواهد بود.
نخست وزیر - میرحسین موسوی
 

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 12663

تاریخ تصویب : 1367-04-15

تاریخ ابلاغ : 1367-05-27

دستگاه اجرایی : وزارت پست و تلگراف و تلفن -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.