آئین نامه مصرف اعتبارات مربوط به تقویت بنیه دفاعی کشور و باز پرداخت اقساط بهره اصل و وامهای وزارت دفاع ملی

آئین-نامه-مصرف-اعتبارات-مربوط-به-تقویت-بنیه-دفاعی-کشور-و-باز-پرداخت-اقساط-بهره-اصل-و-وامهای-وزارت-دفاع-ملی

آئین نامه مصرف اعتبارات مربوط به تقویت بنیه دفاعی کشور و باز پرداخت اقساط بهره اصل و وامهای وزارت دفاع ملی

شماره142د 24 /9/1358

سازمان برنامه و بودجه
آئین نامه مصرف اعتبارات مربوط به تقویت بنیه دفاعی کشور و باز پرداخت اقساط اصل و بهره وامهای وزارت دفاع ملی که در جلسه مورخ 29/8/58بتصویب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران رسیده است به پیوست ابلاغ می گردد .
ماده1-منظور از تدوین این آین نامه تعیین روش اجرائی مصرف اعتباراتی است که در اجرای قسمت اخیر ماده واحده اصلاحی مصوب29/8./58مربوط به اجرای ردیفهای 503037و701213 قانون بودجه سال 1358 کل کشور بمصرف رسیده یا میرسد .
ماده2-منظور از کلمه (وتعهدات )مندرج در ماده واحده اصلاحی عبارت است از اجرای آن قسمت از پرداختهائیکه در سال 1357بعلت اعتصابات سراسری کشوربعهده تعویق افتاده و در سال 58 از محل اعتبار 503037قانون بودجه سال 1358کل کشور صورت می گیرد .
ماده3- تشخیص اعتبارات مربوط به تقویت بنیه دفاعی کشور موضوع ردیف 503037قانون بودجه سال 1358کل کشور و ماده واحده اصلاحی مر بوط که تحت عنوان (قراردادها و تعهدات وزارت دفاع ملی)ذکر شده است با وزیر دفاع ملی خواهدبود .
ماده4-پرداختهای مربوط به ردیف 503037حسب مورد از طریق وزارت دفاع ملی به ذی حسابی آن وزارت ابلاغ می گردد .
ماده5-ذی حسابی وزارت دفاع ملی با در یافت دستور پرداخت های مندرج در ماده 4از جانب وزیر دفاع نسبت به پرداخت آن از طریق بانک مرکزی ایران اقدام و این قبیل پرداختها را با اعلامیه بانکی که حاکی از انتقال وجه بحساب ذینفع و سایر هزینه های تبعی متعلقه می باشد کلا بهزینه قطعی منظور نماید.
تبصره - ارقامی که در نتیجه تضمین بانک مرکزی ایران رأساً توسط بانک از حسابهای ذی حسابی بابت موارد ماده 3نیز برداشت می شود پس از تأیید وزیر دفاع ملی با اعلامیه بانکی بهزینه منظور می گردد.
ماده6-وزارت دفاع ملی مکلف است در هر ماه گزارش ارقام پرداختی ماه قبل از این بابت را به هئیت وزیران تسلیم نماید.
ماده7-اقساط اصل و بهره وامهای وزارت دفاع ملی در هر ماه طبق جدولی که به تصویب وزیر دفاع ملی رسیده و به ذی حسابی ابلاغ می گردد قابل پرداخت خواهد بود .
ماده8-دستگاههای اجرائی وزرات دفاع ملی حسب مورد بر اساس در یافت آخرین اطلاعات از مبادی ذینفع در مورد میزان بهره و کار مزد و با توجه به سر رسید اقساط دستور پرداخت از محل اعتبار مصوب مربوط را به ذیحسابی آن وزارت صادر می نماید .
ماده9- ذیحسابی وزارت دفاع ملی با دریافت دستور پرداخت از دستگاههای اجرائی نسبت به پرداخت اقساط اصل و بهره وامها و هزینه های تبعی از طریق بانک مرکزی اقدام نموده و ارقام پرداختی را با اعلامیه بانکی کلا بهزینه قطعی منظور نماید.
تبصره- ارقامیکه رأسا توسط بانک مرکزی ایران در نتیجه تضمین قرار دادها ی وام از حسابهای ذیحسابی بر داشت می شود از محل اعتبار701213یا اعلامیه بانکی بهزینه قطعی منظور می گردد.
ماده10-با تصویب این آئین نامه مصرف اعتبارات مندرج در ردیفهای 503037و701213قانون بودجه سال58کل کشور از شمول مقررات قانون محاسبات عمومی و آئین نامه معاملات دولتی مستثنا می باشد.
ماده11-این آئین نامه در 11ماده و دو تبصره در تاریخ 29/8/58بتصویب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران رسیده است .
شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 10148

تاریخ تصویب : 1358/08/29

تاریخ ابلاغ : 1358/10/03

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.