مصوبه شورای عالی اداری راجع به ساده سازی ، تسریع ، تسهیل و تصحیح ارتباطات واستاندار نمودن فرآیندها و روشهای عمومی

مصوبه-شورای-عالی-اداری-راجع-به-ساده-سازی-،-تسریع-،-تسهیل-و-تصحیح-ارتباطات-واستاندار-نمودن-فرآیندها-و-روشهای-عمومی

مصوبه شورای عالی اداری راجع به ساده سازی ، تسریع ، تسهیل و تصحیح ارتباطات واستاندار نمودن فرآیندها و روشهای عمومی

شماره 183/013ط 29/3/1380
شورای عالی اداری در هشتاد ونهمین جلسه مورخ 23/3/1380، بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به منظور ساده سازی ، تسریع ، تسهیل و تصحیح ارتباطات وهمچنی استاندارد نمودن فرآیندها و روشهای عمومی انجام کار در دستگاه های اجرائی تصویب نمود:
1- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مکلف است روشهای عمومی مورد عمل در دستگاه های دولتی را با توجه به فراگیری واهمیت آنها اولویت بندی نموده و در طول برنامه پنج ساله سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ، با رویکرد خودکارسازی عملیات وساده سازی فرآیندها و روشها، نسبت به اصلاح روشهای مذکور براساس بنرامه زمانبندی شده اقدام نماید.
2- وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است با همکاری دیوان محاسبات کشور در طول برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ، براساس برنامه زمانبندی شده واولویت بندی نسبت به باز نگری ، اصلاح و تایید روشهای امور مالی ومعاملاتی موردعمل در دستگاه های اجرائی با رویکرد خودکار سازی عملیات وساده سازی فرآیندها و روشها اقدام نماید.
تبصره 1- فهرست روشهای عمومی قابل اصلاح ظرف دو ماه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تعیین خواهد شد.
تبصره 2- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارائی مکلفند برنامه زمانبندی خود را به گونه ای تنظیم نمایند که تا پایان برنامه پنج ساله سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کلیه فرآیندها و روشهای عمومی مورد عمل در دستگاه های اجرائی اصلاح وتدوین گردیده وتوسط دستگاه های اجرائی به مرحله اجراء درآیند.
3- کلیه دستگاه های اجرائی مکلفند روشهای عمومی مدون واصلاح شده توسط سازمان مدریت وبرنامه ریزی کشور و وزارت اموراقتصادی و دارایی را با رعایت دقیق کلیه جوانب آن از قبیل مراحل گردش کار، نمودار جریان کار، جدول تقسیم کار،فرمهای تدوین شده فن آوری مورد استفاده ، زمانهای استاندارد انجام کار و.... به مورد اجراء گذارند.
4- بودجه مورد نیاز جهت بازنگری ،اصلاح وتدوین روشهای عمومی مودر عمل واجراء و استقرار آن توسط دستگاه های اجرائی عنداللزوم همه ساله به وسیله سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از محل ردیف بهبود کیفیت ارائه خدمات دولتی و سایر منابع در قانون بودجه سالیانه پیش بینی می گردد.
5- مسئولیت اجرای این مصوبه بر عهده سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشرو و وزارت امور اقتصادی و دارائی خواهد بود و دبیرخانه شورای عالی اداری گزارش پیشرفت اجرای مصوبه را به صورت دوره ای به شورای عالی اداری ارائه خواهد کرد.
معاون رئیس جمهور ودبیر شورای عالی اداری - محمدرضاعارف

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16411

تاریخ تصویب : 1380/03/23

تاریخ ابلاغ : 1380/04/16

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.