آئین نامه اجرائی قانون نحوه ایجاد تسهیلات رفاهی برای کارکنان دولت و شرکت اتحادیه تعاونی کارکنان دولت

آئین-نامه-اجرائی-قانون-نحوه-ایجاد-تسهیلات-رفاهی-برای-کارکنان-دولت-و-شرکت-اتحادیه-تعاونی-کارکنان-دولت

آئین نامه اجرائی قانون نحوه ایجاد تسهیلات رفاهی برای کارکنان دولت و شرکت اتحادیه تعاونی کارکنان دولت

شماره 106364 / ت 28 2/2/1368
وزارت بازرگانی ـ وزارت مسکن و شهرسازی ـ سازمان امور اداری و استخدامی کشور ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران .
هیات وزیران در جلسه مورخ 27/1/1368 به استناد ماده 7 قانون نحوه ایجاد تسهیلات رفاهی برای کارکنان دولت مصوب 28/1/1368 مجلس شورای اسلامی و بنا به پیشنهاد وزارتخانه های مسکن و شهرسازی ، برنامه و بودجه ، بازرگانی و امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور اداری و استخدامی کشور آئین نامه اجرائی قانون مزبور را به شرح زیر تصویب نمودند :

ماده 1ـ قانون نحوه ایجاد تسهیلات رفاهی برای کارکنان دولت شرکت اتحادیه تعاونی کارکنان دولت موضوع ماده دو قانون مزبور در این آئین نامه به ترتیب به اختصار « قانون » و « شرکت » نامیده می شود .
ماده 2 ـ به منظور توزیع عادلانه و هماهنگ کالا بین کارکنان عضو شرکت ، کلیه مراکز تهیه و توزیع کالا وابسته به وزارت بازرگانی و موسسات و شرکتهای دولتی ، نهادهای انقلاب اسلامی ، شرکتهای ملی شده و موسسات وابسته یا تحت پوشش بنیاد امور جانبازان و سازمان صنایع ملی که تولید کننده یا وارد کننده یا توزیع کننده و یا فروشنده فرآورده های کالا و لوازم و اجناس هستند مکلفند 20% از کلیه و اجناس و لوازم آماده برای مصرف خود را در صورت اعلام نیاز شرکت در هر مورد به قیمت تحویل در کارخانه و به طور مستقیم و بدون واسطه واحدهای توزیع کننده به شرکت تحویل نمایند .
تبصره ـ لیست کالا و اجناس موضوع تبصره 2 ماده یک قانون و این ماده به شرح پیوست این آئین نامه خواهد بود .
ماده 3 ـ جهت ایجاد سرعت عمل در فراهم آوردن تسهیلات لازم در امر تدارک و توزیع کالاهای غیر نقدی موضوع ماده 7 تصویبنامه شماره 31484 مورخ 14/5/1363 هیات وزیران وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و برنامه و بودجه مکلفند اعتبارات یک ساله مربوط به کمکهای غیر نقدی کارکنان در اختیار دستگاههای اجرائی قرار دهند .
تبصره 1 ـ دستگاههای اجرائی موظفند اعتبارات مذکور را به صورت یک جا و بلافاصله در حساب جداگانه ای که به همین منظور توسط شرکت معین می گردد واریز نمایند .
تبصره 2 ـ شرکتهای دولتی و موسسات وابسته به دولت ، شهرداریها و موسسات انتفاعی و کلیه دستگاههایی که خود اعتبارات جاری مربوطه را تامین می کند و برای آنها اعتباری از محل درآمد عمومی دولت منظور نمی شود موظفند اعتبارات مربوط به کمکهای غیر نقدی کارکنان خود را از منابع داخلی راسا براساس مفاد این ماده پرداخت نمایند .
تبصره 3 ـ شرکت مکلف است کالاهای کمکهای غیر نقدی موضوع این ماده را با توجه به اعتبارات هر دستگاه اجرائی و واحدهای تابعه آن که اختیار پرداخت حقوق و مزایای آن را دارند به تدریج تامین و تا پایان همان سال تسویه حساب گردد .
ماده 4 ـ جهت تامین هرچه بیشتر کالا و اجناس و لوازم ضروری و نظارت بر تخصیص سهم واقعی لوازم مورد نیاز شرکت از تولیدات داخلی و اجناس وارداتی و لوازم موضوع ماده 2 و تبصره آن در آئین نامه و ارایه طرحهای لازم در این رابطه کمیته هماهنگی تامین کالای ضروری کارکنان دولت با مسئولیت وزیر بازرگانی و یا یکی از معاونین ایشان با عضویت نمایندگان تام الاختیار نخست وزیری ، سازمان امور اداری و استخدامی کشور ، شرکت و وزارتخانه های دفاع ، صنایع ، کشاورزی تشکیل خواهد شد .
ماده 5 ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلفند حداکثر ظرف مدت دو ماه براساس آمار ارایه شده توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور نسبت به تعیین سهمیه قرض الحسنه موضوع تبصره 2 ماده 2 قانون برای هر یک از بانک های عامل کشور به میزان هر نفر بیست هزار ریال اقدام لازم معمول دارند .
تبصره 1 ـ بانکهای کشور مکلفند بنا به درخواست شرکت میزان سهمیه موضوع این ماده را در اختیار شرکت قرار دهند .
تبصره 2 ـ به منظور تحقق اهداف شرکت و تامین مایحتاج عمومی کارکنان دولت و نیز فراهم نمودن تسهیلات لازم جهت سرمایه گذاری مناسب و ایجاد شرکتهای تولیدی و تاسیس فروشگاههای زنجیره ای ، شروع بازپرداخت قرض الحسنه موضوع این ماده برای اولین با در پایان پنج ساله اول و با اقساط سالیانه خواهد بود . لیکن در نوبتهای بعدی باز پرداخت با اقساط مساوی سالیانه در طول پنج ساله صورت خواهد گرفت .
تبصره 2 ـ در صورت عدم کفایت منابع قابل تخصیص قرض الحسنه موضوع تبصره 2 ماده 3 قانون با تشخیص شورای پول و اعتبار از منابع بانکی ارزان قیمت تخصیص یافته داده خواهد شد .
ماده 6 ـ واگذاری زمین و تامین مصالح ساختمانی برای کارکنان مشمول این قانون براساس مفاد تصویبنامه شماره 108328 مورخ 20/12/1364 و 68504 مورخ 11/9/1365 و تصمیمات موضوع بند یک مصوبه اخیر الذکر و تغییرات ماده 64 آئین نامه اجرائی قانون زمین شهری موضوع مصوبه شماره 51994 / ت / مورخ 315 مورخ 29/4/1367 هیات وزیران و تغییرات زیر انجام خواهد شد .
تبصره1 ـ کارکنانی که قصد احداث واحدهای مسکونی در بخشهای روستاهای کشور و مناطق باز پس گرفته شده از دشمن در جنگ تحمیلی و نیز مناطق آسیب دیده از جنگ را دارند در استفاده از تسهیلات بانکی حق تقدم دارند همچنین واگذاری زمین به اینگونه کارکنان در بخشها و روستاهای کشور بدون رعایت شرایط مندرج در جدول پیوست پنج تصویبنامه شماره 328 108 مورخ 20/12/1364 و اصلاحات وارد بر آن انجام خواهد شد .
تبصره 2 ـ قیمت واگذاری زمین به کارکنان دولت در کلیه نقاط کشور براساس قیمت منطقه ای سال 62 خواهد بود مگر اینکه بهای خرید زمین برای دولت بیش از بهای مذکور باشد که در غیر این صورت به بهای خرید واگذار خواهد شد .
تبصره 3 ـ حق انشعاب آب ، برق و گاز مصرفی کارکنان دولت مشمول 30% تخفیف خواهد شد .
تبصره 4 ـ مناطق باز پس گرفته شده از دشمن در جنگ تحمیلی و نیز مناطق آسیب دیده از جنگ موضوع تبصره یک این ماده حداکثر ظرف مدت یک ماه توسط وزارت کشور تعیین و اعلام خواهد شد .
ماده 7 ـ به منظور تهیه و واگذاری زمین و تامین سهمیه مصالح ساختمانی مورد نیاز برای کارکنان دولت و یا ایجاد و احداث واحدهای مورد نیاز برای واگذاری به آنان و همچنین ارایه طرحهای لازم در این زمینه کمیته هماهنگی تامین مسکن کارکنان دولت با مسئولیت وزیر مسکن و شهرسازی یا یکی از معاونین ایشان با عضویت نمایندگان تام الاختیار نخست وزیری ، سازمان امور اداری و استخدامی کشور، وزارتخانه های برنامه و بودجه ، کشور ، نیرو ، بازرگانی ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ، صنایع و کشاورزی تشکیل خواهد شد .
تبصره 1 ـ کلیه دستگاههای دولتی یا تحت پوشش دولت که به نحوی از انحا در زمینه ساخت واحد مسکونی یا تهیه و تولید مصالح ساختمانی اقدام می نمایند موظفند همکاری لازم را با کمیته موضوع این ماده معمول دارند .
تبصره 2 ـ سازمان حج و اوقاف و امور خیریه ، بنیاد مسکن و شهر انقلاب اسلامی ، بنیاد امور جانبازان و سایر مراجع ذی ربط که بر حسب مورد اختیار واگذاری زمین و یا مصالح ساختمانی و یا واحد مسکونی را دارا می باشند مکلفند همکاری لازم با کمیته موضوع ماده فوق معمول دارند .
تبصره 3 ـ زمینهای واگذاری به کارکنان دولت از طریق دستگاههای موضوع این ماده مشمول تسهیلات این آئین نامه خواهد شد .
تبصره 4 ـ وزارت مسکن و شهرسازی مرجع و مسئول تامین زمین و مسکن کارکنان دولت بوده و برای این منظور دفتری در آن وزارت خانه و ادارات کل تابعه جهت ایجاد هماهنگی امور مذکور و پاسخگویی به نیازهای کارکنان تشکیل می شود .
ماده 8 ـ نقشه های ساختمانی تیپ ، متناسب با وضعیت اقلیمی و جغرافیایی هر منطقه توسط وزارت مسکن و شهرسازی تهیه و در اختیار تعاونیهای مسکن قرار خواهد گرفت .
تبصره 1 ـ نظارت بر انعقاد پیمان با پیمانکاران و اجرای کار ساختمانی واحدهای مسکونی که توسط تعاونیهای مسکن کارکنان دولت احداث می شود بعهده وزارت مسکن و شهرسازی خواهد بود .
تبصره2 ـ دستور العمل اجرائی موضوع این ماده حداکثر ظرف مدت 2 ماه پس از تصویب این آئین نامه توسط وزارت مسکن و شهرسازی و همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور تهیه و ابلاغ خواهد شد.
ماده 9 ـ کار مزد یا سود اعطای تسهیلات بانکی جهت احداث یا تکمیل و تعمیر و یا خرید واحد مسکونی براساس حداقل کارمزد در قرض الحسنه محاسبه و دریافت خواهد شد . ضمنا نحوه پرداخت تسهیلات اعطایی بانکها براساس دستورالعملهای فصل سوم قانون عملیات بدون ربا با رعایت مفاد این آئین نامه انجام خواهد شد .
تبصره 1 ـ باقیمانده اقساط توسط بدهی کارکنان دولت به بانکهای اعم از وام خرید یا ساخت یا تعمیر و تکمیل واحد مسکونی مشروط بر اینکه سود یا کارمزد قبلی از نرخ کارمزد در این آئین نامه بیشتر باشد براساس نرخ تعیین شده در این آئین نامه قابل محاسبه و دریافت است .
تبصره 2 ـ منظور از ساختمانهای جدید الاحداث موضوع تبصره 3 ماده 4 قانون ، ساختمانی است که به تشخیص بانک اعطا کننده تسهیلات برای اولین بار مورد سکونت قرار می گیرد با اینکه کمتر از ده سال از مهلت پایان کار آن سپری شده باشد .
ماده 10 ـ در صورتی که زن و شوهر هر دو مشمول ماده قانون و این آئین نامه باشند یکی از آنان با رعایت ضوابط این آئین نامه می تواند از تسهیلات بانکی در رابطه با خرید از آنان با رعایت ضوابط این آئین نامه می تواند از تسهیلات بانکی در رابطه با خرید احداث و یا تکمیل واحد مسکونی بهره مند گردند .
احتساب مبنای محاسبه باز پرداختی تسهیلات اعطایی بانکها براساس مجموع حقوق و مزایای مستمر آنان بلامانع است .
ماده 11 ـ میزان تسهیلات اعطایی بانکها جهت خرید یا احداث ، تعمیر یا تکمیل واحد مسکونی کارکنان مشمول این آئین نامه شش میلیون ریال خواهد بود لیکن بنا به تشخیص بانک اعطا کننده میزان فوق تا هشت میلیون ریال قابل افزایش می باشد .
ماده 12 ـ کارکنان مشمول این آئین نامه فقط یک بار حق استفاده از وام خرید خانه را خواهند داست .
ماده 13 ـ نحوه پرداخت و بازپرداخت وامهای اضطراری موضوع ماده 3 قانون براساس آئین نامه اجرائی تسهیلات اعطایی قرض الحسنه خواهد بود لیکن تعیین اولویت پرداخت به کارکنان مشمول و تعیین سهم هر دستگاه براساس ضوابطی است که توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی با نظر ستاد امور رفاهی کارکنان دولت ظرف یک ماه پس از تصویب این آئین نامه تهیه و ابلاغ می شود .
ماده 14 ـ به منظور فراهم آوردن تسهیلات بانکی و تامین اعتبارات لازم در زمینه های مختلف تامین مسکن ، مایحتاج عمومی و وامهای اضطراری و قرض الحسنه کمیته هماهنگی تامین تسهیلات اعتباری کارکنان دولت با مسئولیت رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با عضویت نمایندگان تام الاختیار نخست وزیری ، سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارتخانه های برنامه و بودجه ، امور اقتصادی و دارایی تشکیل خواهد شد .
ماده 15 ـ وظایف دبیرخانه کمیته های موضوع مواد 4 ، 7 ، 14 به عهده دستگاههای مسئول خواهد بود و جلسات آنان بصورت عادی هر سه ماه یک بار و به صورت فوق العاده حسب مورد به درخواست ستاد امور رفاهی کارکنان دولت و وزارتخانه های بازرگانی و مسکن و شهرسازی تشکیل خواهد شد .
تبصره 1 ـ کمیته های فوق میتوانند جهت تحقق اهداف خود و استفاده از امکانات سایر دستگاههای دولتی و غیر دولتی از نمایندگان آنان به منظور همکاری و شرکت در کمیته دعوت نمایند .
تبصره 2ـ کمیته های فوق حسب مورد تحت نظارت ستاد امور رفاهی کارکنان دولت جایگزین کمیته های موضوع بندهای « الف» ، «ب» در تصویبنامه های شماره 76550 مورخ 22/10/1364 هیات وزیران خواهد بود .
ماده 16 ـ کارکنان زیر در دستگاههای مشمول این قانون میتوانند از تسهیلات مواد 6 و 11 استفاده نمایند .
الف ـ کارکنان شاغل دولت که حداقل دارای سه سال سابقه خدمت باشند .
ب ـ مستخدمین باز نشسته در یکی از دستگاههای موضوع این قانون .
ج ـ همسران مستخدمین مستمری یا وظیفه بگیران که دارای فرزند تحت تکفل می باشند .
ماده 17 ـ در اجرای ماده 8 قانون و به منظور ارایه به موقع گزارش به کمیسیون امور اداری و استخدامی مجلس شورای اسلامی از طرف سازمان امور اداری و استخدامی کشور ، وزارتخانه های برنامه و بودجه ، مسکن و شهرسازی ، امور اقتصادی و دارایی بازرگانی ، و کمیته های مواد 4، 7، 14 این آئین نامه و شرکت اتحادیه تعاونی مصرف موظفند هر شش ماه یک بار گزارش تفصیلی از فعالیتها و اقدامات انجام شده در زمینه این قانون را به سازمان مزبور ارسال نمایند .
ماده 18 ـ کلیه دستگاههای موضوع ماده قانون موظفند ضمن همکاری لازم با ستاد و سازمان امور اداری و استخدامی کشور جهت اجرای قانون به منظور فراهم آوردن تسهیلات لازم برای تامین مسکن و اعطای تسهیلات ، اعتباری کارکنان دولت اطلاعات و اسناد مدارک لازم در این زمینه در مورد لزوم به ستاد و سازمان مزبور ارایه نمایند .
ماده 19 ـ کلیه دستگاههای موضوع ماده 5 قانون مکلفند ضمن پرداخت همه ماهه کلیه حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر و کمک هزینه عائله مندی اعم از از نقدی و غیر نقدی کارکنان تحت پوشش خود مبالغ آن را در فیشهای حقوقی درج نماید .
تبصره 1 ـ کمکهای غیر نقدی موضوع تبصره 65 قانون بودجه سال 1363 که به صورت غیر نقدی پرداخت می گردد فقط مبلغ ریالی آن در فیش درج خواهد شد .
ماده 20 ـ کارگران شاغل در دستگاههای موضوع ماده 5 قانون در صورتی از تسهیلات این آئین نامه استفاده می نمایند که مشمول استفاده از تسهیلات بانکی بانک رفاه کارگران و یا امور رفاهی کارگران در زمینه ارزاق عمومی و کوپن کالاهای اساسی مخصوص کارگران و یا عضو اتحادیه مصرف کارگران نباشند .
ماده 21 ـ کمیته هماهنگی تامین بهداشت و درمان کارکنان دولت براساس مصوبه شماره 76550 مورخ 22/10/1364 کماکان به فعالیت خود ادامه داده و ظرف مدت یک ماه بعد از تصویب این آئین نامه نسبت به تهیه آئین نامه اجرائی اقدام تا به ستاد ارجاع پس از بررسیهای لازم مراتب را به هیات وزیران تقدیم نماید .
ماده 22 ـ سازمان امور اداری و استخدامی کشور موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه بعد از تصویب این آئین نامه در جهت اجرای تبصره 1 ماده 2 قانون موضوع تهیه اساسنامه شرکت اقدام نماید .
ماده 23 ـ ستاد پیگیری امور رفاهی کارکنان دولت « موضوع مصوبه شماره 76550 مورخ 22/10/1364 هیات وزیران مرکب از وزرای برنامه و بودجه ، بازرگانی ، امور اقتصادی و دارایی ، مسکن و شهرسازی ، رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، دبیر کل سازمان امور اداری و استخدامی کشور و با مسئولیت معاون نخست وزیر در امور اجرائی که در این آئین نامه به اختصار ستاد نامیده می شود به منظور نظارت بر حسن اجرای این مصوبه و نظارت بر کار کمیته های موضوع مواد 4 ، 7 ، 14 این آئین نامه و تهیه پیشنهاد طرحهای رفاهی در بخشهای مسکن ، مصرف ، درمان و . . . کماکان بکار خود ادامه خواهد داد و طرحهای مذکور را طی مراحل تصویب به هیات وزیران ارایه نماید .
ماده 24 ـ از تاریخ تصویب این آئین نامه کلیه مقررات مغایر با آن لغو می گردد .
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی
فهرست کالاها و اجناس موضوع ماده 3
لوازم خانگی :
1 ـ انواع تلویزیون سیاه سفید و رنگی
2 ـ جارو برقی
3 ـ کولر گازی
4 ـ ماشین لباسشویی ( اتوماتیک و غیر اتوماتیک )
5 ـ چرخ گوشت
6 ـ زودپز و آرام پز
7 ـ ظروف آشپزخانه ( استیل ـ تفلون ـ لعابی )
8 ـ قاشق و چنگال ( سرویس ، فله )
9 ـ ظروف چینی ( سرویس و فله )
10 ـ ظروف ملامین ( سرویس ، فله )
11 ـ پنکه ( سقفی ، رومیزی )
12 ـ رادیو و رادیو ضبط
13 ـ کولر آبی ( ثابت و پر تابل )
14 ـ یخچال ، یخچال فریزر ، فریزر خانگی
15 ـ چرخ خیاطی ( دستی ، برقی و گلدوزی )
16 ـ آب میوه گیری ( دستی و برقی )
17 ـ پلوپز برقی
18 ـ انواع سینی
19 ـ انواع کارد آشپزخانه
20 ـ بلورجات ( سرویس و فله )
21 ـ اطوی خانگی از هر قبیل
22 ـ فرش ماشینی
23 ـ موکت
24 ـ پتو و لحاف
25 ـ اجاق گاز ( گازی نفتی ، برقی )
26 ـ آبگرمکن ( گازی ، نفتی . برقی )
27 ـ بخاری ( گازی، نفتی ، برقی )
28 ـ بخاری دستی ( علاالدین ، عالی نسب )
29 ـ چراغ خوراک پزی از هر قبیل
30 ـ کپسول گاز و رگلاتور و گاز پیک نیکی
31 ـ انواع ساعت ـ مچی ، رومیزی ، دیواری )
32 ـ چراغ گازی
33 ـ چراغ زنبوری و فانوس
34 ـ انواع بهم زن برقی
35 ـ آسیاب برقی
36 ـ انواع فلاسک و یخدان
37 ـ کیک پز
38 ـ قهوه جوش
39 ـ توستر واره برقی آشپزخانه
40 ـ ترازوی آشپزخانه
41 ـ سماور و کتری برقی
42 ـ نوار کاست
لوازم تحریر :
43 ـ ماشین حساب دستی
44 ـ خود نویس و روان نویس
45 ـ خودکار
46 ـ جعبه پرگار
47 ـ خط کش ، گونیا ، نقاله
48 ـ ماشین دوخت و منگنه
49 ـ مداد تراش
50 ـ انواع مداد
51 ـ پاک کن
52 ـ دفترچه
53 ـ کاغذ خط دار و شطرنجی و بی خط
54 ـ چسب و نوار چسب
55 ـ انواع ماژیک
56 ـ انواع جوهر و مرکب
57 ـ آب رنگ و خمیر
مواد غذایی :
58 ـ انواع گوشت
59 ـ برنج
60 ـ روغن
61 ـ تخم مرغ
62 ـ حبوبات
63 ـ قند و شکر
64 ـ کره
65 ـ پنیر
66 ـ میگو و تن ماهی
67 ـ چای
68 ـ قهوه نسکافه ، کاکائو
69 ـ ادویه جات
70 ـ انواع شیر خشک
71 ـ انواع پودرهای میوه جات
72 ـ تنقلات
73 ـ نبات
74 ـ کنسروجات
75 ـ انواع کمپوت
76 ـ رب گوجه فرنگی
77 ـ آب لیمو
78 ـ سوسیس و کالباس
79 ـ انواع سس
80 ـ ترشیجات و مرباجات
81 ـ شیر و ماست و خامه
82 ـ نوشابه
83 ـ انواع بستنی
منسوجات و پوشاک :
84 ـ انواع فاستونی
85 ـ انواع پارچه پشمی ، ابریشمی پلیمر زنانه
86 ـ انواع تترون
87 ـ انواع پولین
88 ـ روپوشی
89 ـ انواع بارانی و کاپشن و پارچه های بارانی
90 ـ انواع روسری ها
91 ـ انواع پارچه های چادی
92 ـ انواع پارچه های ملحفه ای
93 ـ انواع پارچه های کرکی
94 ـ انواع پارچه های روتختی و رومیزی
95 ـ انواع پارچه های پرده ای
96 ـ انواع پارچه های آستری
97 ـ انواع چیت
98 ـ انواع پارچه های پیراهنی
99 ـ انواع پیراهن مردانه ، زنانه ، بچه گانه
100 ـ انواع جوراب مردانه ، زنانه و بچه گانه
101 ـ انواع زیر پیراهن و شورت مردانه و زنانه و بچه گانه
102 ـ انواع دستکش
103 ـ کرست و گن زنانه
104 ـ رومیزی توری و نایلونی و پارچه ای
105 ـ انواع نخ قرقره
106 ـ انواع نوار و زیپ
مواد شوینده :
107 ـ پودر رختشویی
108 ـ پودر ظرفشویی
109 ـ مایع ظرف شویی
110 ـ مایه سفید کننده
111 ـ مایع نرم کننده
112 ـ مایع ضد عفونی کننده
113 ـ انواع صابون
114 ـ مایع و خمیر صابونی
لوازم بهداشتی :
115 ـ شامپو
116 ـ خمیر دندان
117 ـ مسواک
118 ـ ماشین اصلاح
119 ـ ناخن گیر
120 ـ انواع تیغ
121 ـ انواع کرم پودر
122ـ لوازم آرایشی زنانه
123 ـ دستمال کاغذی از هر قبیل
124 ـ دستکش صنعتی و خانگی
125 ـ پوشاک بچه
126 ـ نوار بهداشتی
127 ـ سموم دفع حشرات و نفتالین
128 ـ پنبه هیدروفیل و گاز و نوار چسب زخم
129 ـ سایه و رنگ مو
130 ـ انواع تقویت کننده مو
131 ـ عطر و ادوکلن
132 ـ بوگیر توالت و یخچال
وسایط نقلیه :
133 ـ انواع ماشین های سواری
134 ـ موتور سیکلت گازی و دنده ای
135 ـ دو چرخه
لوازم یدکی خودرو :
136 ـ شمع و پلاتین
137 ـ باطری
138 ـ لاستیک و تیوپ
139 ـ فیلتر هوا و روغن ماشین سواری
140 ـ روغن ترمز و ضد یخ
141 ـ کمک فنر ماشین سواری
142 ـ زنجیر چرخ
143 ـ دیسک ، صفحه کلاج ، بلبرینگ
144 ـ تسمه پروانه ماشینهای سواری
145 ـ انواع بوق ماشینهای سورای
146 ـ لنت ترمز ماشینهای سواری
147 ـ رادیو و رادیو ضبط اتومبیل

148 ـ انواع لامپ وآچار آلات
149 ـ لاستیک و موکت داخل ماشین سواری
ابزار آلات :
150 ـ دریل برقی
151 ـ اره برقی
152 ـ دستگاه پرچ
153 ـ آچار لوله گیر
154 ـ هویه برقی
155 ـ پیستوله
156 ـ انواع قلم نقاشی
157 ـ حدیده
158 ـ قلاویز
159 ـ اسکنه
160 ـ انواع مته
161 ـ انواع آچار و انبر دست
162 ـ انواع قفل درب و پنجره
163 ـ سمپاش
لوازم الکتریکی :
164 ـ ترانس اتوماتیک
165 ـ دستگاه روشنایی شارژی
166 ـ کامپیوتر های کوچک
167 ـ دستگاه تلفن
168 ـ انواع باطری خشک
169 ـ چراغ قوه
170 ـ چراغ گردون
171 ـ انواع لامپ روشنایی ( معمولی ، مهتابی ، لوستر )
172 ـ اوهم متر ، ولت متر
173 ـ فازمتر
174 ـ انواع کلید و پریز
175 ـ سیم و نوار چسب برق
176 ـ دستگاه خبر کننده نشت گاز
177 ـ دستگاه شوک گیر
لوازم عکاسی :
178 ـ دوربین عکاسی
179 ـ دوربین چشمی
180 ـ انواع فلاش و نور سنج
181 ـ انواع فیلتر
182 ـ انواع فیلم
183 ـ باطریهای مختلف دوربین و ساعت
184 ـ انواع لنز دوربین
کالاهای متفرقه :
185 ـ کیف مدرسه
186 ـ کیف زنانه و مردانه
187 ـ انواع فندک
188 ـ چتر زنانه ، مردانه و بچه گانه
189 ـ سوزن چرخ خیاطی
190 ـ سیم ظرف شویی
191 ـ اسکاچ و اسفنج
192 ـ کیسه نایلکس
193 ـ انواع نایلون
194 ـ انواع دگمه

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12866

تاریخ تصویب : 1368/01/27

تاریخ ابلاغ : 1368/02/10

دستگاه اجرایی : بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران - وزارت بازرگانی - وزارت مسكن و شهرسازی - وزارت امور اقتصادی و دارائی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.