آئین نامه اجرائی موضوع بندهای 1 ، 4 ، 7 ، 12 تبصره 3 قانون بودجه سال 1368 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-موضوع-بندهای-1-،-4-،-7-،-12-تبصره-3-قانون-بودجه-سال-1368-کل-کشور

آئین نامه اجرائی موضوع بندهای 1 ، 4 ، 7 ، 12 تبصره 3 قانون بودجه سال 1368 کل کشور

شماره 041244/ت 265 - 11/4/1368
وزارت برنامه وبودجه
هیأت وزیران درجلسه مورخ 24/3/1368 بنابه پیشنهاد مشترک شماره 2253-4/3111-1 مورخ 31/2/1368 وزارت برنام وبودجه وبانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ووزارتخانه های کشور، فرهنگ وارسال اسلامی ، جهاد سازندگی ، صنایع ، صنایع سنگین ، معادن وفلزات ( حسب مورد) آئین نامه اجرائی بندهای 1 ، 4 ، 7 ، 12 تبصره 3 قانون بودجه سال 1368 کل کشور رابشرح ذیل تصویب نمودند.

ماده 1- تسهیلات اعتباری موضوع این آئین نامه ازطریق بانکهای استان ( تهران بانک صادرات ایران ) تأمین خواهد شد.
ماده 2- بانکهای استان موظفند تسهیلات اعتباری مورد نیاز طرحهای تولیدی دربخشهای کشاورزی وصنایع روستائی، صنعتی ، معدنی ، مصالح ساختمانی و طرحههای فرهنگی ، هنری وعلمی بخش تعاونی وخصوصی که دارای توجیهات کامل اقتصادی ، فنی ومالی بوده وفقط از نظر سهم سرمایه گذار ووثیقه با مقررات بانکها وفق نمیدهید، براساس مفاد ای" آئین نامه اجرائی پرداخت نماید.
تسهیلات اعتباری درمناطق محروم یا مستعد کشور وبا حفظ اولویت و برای تولیدات روستائی اعطاء خواهد شد.
ماده 3- حداکثر سهم اعتباری هریک از بخشها بشرح ذیل میباشد:
بخش کاورزی وصنایع روستائی وپروژه های
منابع طبیعی 000ر000ر600ر25 ریال
بخش صنعت 000ر000ر600ر4 ریال
بخش معدن 000ر000ر600ر4 ریال
بخش مصالح ساختمانی وتعاونیهای عمرانی 000ر000ر200ر7 ریال
بخش فعالیتهای فرهنگی ، علمی وهنری 000ر000ر000ر4 ریال
جمع 000ر000ر000ر46 ریال
تبصره 1- تا مبلغ 5 میلیارد ریال از تسهیلات اعتباری بخش کاورزی و صنایع روستائی موضوع ماده 3 این ئیننامه درجهت گسترش فعالیتهای شرکتهای تعاونی تولید کننده فرش دستباف اختصاص می یابد تا با معرفی وزرات جهاد سازندگی وبا رعایت مفاد این آئین نامه به تعاونیهای مزبور اعطاء شود.
تبصره 2- مبلغ یک میلیارد ریال از 4 میلیارد ریال اعتبار بخش علمی ، فرهنگی وهنری موضوع ماده 3 این آئین نامه ، بصورت رض الحسنه وسه میلیارد ریال بقیه درقالب سایر عقود به طرحهائی که از سوی وزارت فرهنگ وارسالد اسلامی معرفی شده باشد واز لحاظ بازگشت سرمایه گذاری موجه بوده اختصاص می یابد.
تبصره 3- حداقل به میزان 60% از تسهیلات و یا قرض الحسن مصوب هریک از بخشهای موضوع ماده 3 این آئین نامه دراختیار بخش تعاونی قرارمیگیرد .
تبصره 4- تا مبلغ 2 میلیارد ریال از اعتبار بخش معدن به تعاونیهای معدنی زیر پوشش سازمان مرکزی تعاونیهای معدنی با معرفی سازمان فوق اختصاص می یابد تا با رعایت مفاد این آئین نامه به مصرف برسد.
تبصره 5- دراجرای بند 12 تبصره سه قانون بودجه سال 1368 کل کشور اعتبارات مربوط به تعاونیهای تولیدی وعمرانی که 80% اعضای آن را رزمندگان داوطلب که حداقل شش ماه متوالی یا یکسال متناوب درجبهه بوده اند ویا خانواده محترم شهدا ومفقودین واسراء ( فرزند یاهمسر، پدر یامادر یابرادر) جانبازان ، اسرای آزاد شده ومهاجرین جنگ تحمیلی تشکیل دهند براساس جدول پیوست اعطاء خواهد شد.
ماده 4- سهم هریک از بانکهای استان به تفکیک اعتبارات مورد نیاز بخشها وفعالیتهای تولیدی یا هنری فرهنگی وعلمی مناطق محروم یا مستعد کشور براساس جدول پیوست تعیین شده است .
تبصره 1- باتوجه به میزان جذب تسهیلات اعتباری در هریک از بانکهای استان ، عندلالزوم تغییرات لازم حداکثر سه نوبت تا پایان سال باموافقت وزارت برنام وبودجه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آین آئین نامه تجاوز ننمایدودرجمع کل اعتبارات تبصره نیز تغییری حاصل نشود.
تبصره 2- بانک مرکزی جمهوری اسامی ایران ووزارت برنامه وبودجه عندللزوم براساس عملکرد 9 ماهه مشترکاً پیشنهاد لازم را برای افزایش سهم هریک از بخشهای تولیدی به میزان 20% ازمحل کاهش سهم سایر بخشها تهیه و به هئیت محترم وزیران جهت تصویب ارائه خواهند داد.مشروط برآنکه درجمع کل سقف اعتباری مصوب تبصره تغییری حاصل نشود.
ماده 5- منابع لازم جهت اجرای طرحههای موضوع این آئین نامه عبارتند از :
1- منابع داخلی بانکهای استان .
2-منابع بانکهای تجاری بانظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران .
3-سهم سرمایه گذاران طرحهای تولیدی
تبصره – استفاده از منابع مالی بانکهای تجاری برای تأمین کمبود منابع مالی بانکهای استان منحصراً از طریق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران وبه ترتیبی که این بانک مقرر میدارد امکان پذیر خواهد بود.
ماده 6- برای استفاده از تسهیلات اعتباری موضوع این آئین نامه لازم است بدواً طرح لازم توسط اشخاص حقیقی وحقوقی بشرح زیر تهیه وهمزمان به بانکهای استان و سازمان برنامه وبودجه استان ذیربط ارائه شود.
منظور از طرح عبارت است از شرح عملیات اجرائی وارائه پیش بینی ها و اطلاعات لازم دررابطه با ایجاد ، بازسازی ، توسعه وتکمیل و راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی وعلمی وفرهنگی وهنری مشتمل بر دلایل توجیهی برای اجرای طرح توجیه اقتصادی طرح ، توجیه اجتماعی طرح ، مشخصات متقاضی وی متقاضیان وچگونگی و میزان مالکیت آنان سوابق کار دررشته های تولیدی ذیربط ، مهارتهای شخصی و پیش بینی آموزشهای فنی ضمن اجرای طرح ، مشخصات فنی کلیه ساختمانها وتأسیسات وماشین آلات ، مشخصات حقوقی زمین محل استقرار طرح ، مجوزهای قانونی لازم ( ازجمله موافقت اصولی ، پروانه تأسیس ، پروانه بهره برداری و000) برآورد میزان سرمایه گذاری ثابت وسرمایه در گردش مورد نیاز ، پیش بینی ورتهای مالی طرح ، برآورد طول عمرمفید طرح ، طول مدت اجرای طرح طول مدت بازپرداخت تسهیلات اعطائی ومیزان بازده مالی طرح و سایر برآوردها وپیش بینی لازم .
تبصره – فرم مشخصات طر پیشنهادی به بانک استان که حاوی اطلاعات مورد نیاز طرح میباشد همراه با اولویتهای اجرائی مربوط به نوع تبصره سال قبل بتصویب رسیده ، درسال 1368 نیز مورد عمل خواهد بود.
ماده 7- بانکهای استان موظفند طرحهای ارائه شده براساس ماده شش ای" آئین نامه و اطلاعات مدارک مورد نیاز را بررسی ونظرات خود را ظرف مدت 30 روز به سازمان برنامه وبودجه استان و متقاضی اعلام نمایند .
سازمان برنامه وبودجه استان موظف است طرحههای فوق راهمراه بانظر بانک بالفاصله به اعضاء اعلام وحداکثر یک هفته بعد درجلسه 6 نفره باشرکت نمایندگان استانداری ( کارشناس ذیصلاح ومطلع ) ، بانک استان ، سازمان برنامه وبودجه استان ، اداره کل اموراقتصادی ودارائی ( کارشناس ذیصلاح ومطلع ) بانک استان ، سازمان برنامه وبودجه استان ، اداره کل اموراقتصادی ودارائی ( کارشناس ذیصلاح ) واداره کل کار واموراجتماعی ( کارشناس ذیصلاح ) ویک نفر بامعرفی دستگاه ذیربط ( وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ، جهاد سازندگی ،صنایع ، صنایع سنگین ، معادن وفلزات کشاورزی و مراکز گسترش خدمات تولیدی وعمرانی استان ) که حسب موضوع طرح تشکیل میگردد مطرح نماید.
کمیسیون موظف است طرحههای مطروحه را بهدقت از نظرات فنی ، اقتصادی ومالی حداکثر مدت 20 روز مورد بررسی قرارداده و درصورت تأیید کامل شورای عالی مراکز گسترش خدمات تولیدی وعمرانی ( فقط در مورد طرحههای مربوط به بند 12 تبصره 3) مطرح نماید . درصورت تصویب طرح در کمیته برنامه ریزی استان بانک استان موظف است در مورد مصوبات کمتراز یکصد وپنجاه میلیون رال بلافاصله نسبت به عقد قرارداد لازم بامتقاضی اقدام نماید.
طرحهای با اعتبار بیش از یکصد وپنجاه میلیون ریال برای برسی نهائی وتقدیم به هیئت محترم وزیران می بایستی قبلاً از طریق سازمان برنامه وبودجه استان به وزارت برنامه وبودجه ارسال گردند. بدیهی است درصورت عدم تأیید طرح توسط کمیسیون کارشناسی ، موضوع قابل طرح در کمیته برنامه ریزی استان یا شورای عالی مراکز گسترش خدمات تولیدی وعمرانی استان نخواهد بود .
تبصره 1- درمورد طرحههای مصوب شورایعالی مراکز گسترش خدمات تولیدی وعمرانی استان موضوع بند 12 تتبصره سه ، بتنک استان موظف است حداکثر ظرف مدت یک هفته نسبت به عقد قرارداد واعطاء تسهیلات اعتباری اقدام نمایدواین طرحها مشمول محدودیت اخذ مصوبه هیئت وزیران نخواهد بود.
تبصره 2- بانکهای استان درصورت کمبود کارشناس میتوانند از امکانات کارشناسی استان استفاده نموده وسازمانها، ادارات کل ونهادهای دولتی استان موظفند برحسب درخواست بانک استان دربررسی طرحههای پیشنهادی ، همکاری لازم را معمول دارند.
تبصره 3- مراکز گسترش خدمات تولیدی وعمرانی موظفند با همکاری سایر دستگاههای اجرائی جهت تهیه طرحههای بند 12 تبصره سه اقدام نمایند. کلیه دستگاههای اجرائی ذیربط در تهیه طرحها صدور مجوزها ( موافقت اصولی وسایر پروانه ها) و سایر اقداماتی که برای ارائه و اجرای طر ح لازم است همکاری خواهند نمود.
تبره 4- شورایعالی مراکز گسترش و کمیته های برنامه ریزی استانها موظفند در تصویب طرحها، آندسته از طرحههائی راکه حداقل ارزبری رادارا میباشند ویا صرفه جوئی ارزی ایجاد می کنند وتولیدات آنها زیربنائی و یا حد واسط ومواد اولیه مورد مصرف صنایع دیگری بوده واشتغال زا میباشنددراولویت قراردهند. طرحههای تولیدی فرهنگی هنری وعلمی درصورت تأمین ارز مورد نیاز از طرف وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ، از شمول حکم از قمست از تبصره خارج میباشند. درهرحال امکان تأمین ارز طرح باید از طرف دستگاه ذیربط مشخص گردد.
تبصره 5- سازمان برنامه وبودجه استان موظف است درجلسات کمیته برنامه ریزی وشوایعالی مراکز گسترش خدمات تولیدی وعمرانی که بمنظور بررسی طرحهای موضوع این آئین نامه تشکیل میگردد از نمایندگان بانک استان درهمه جلسات و از نمایندگان مراکز گسترش خدمات تولیدی وعمرانی استانها وسایردستگاههای اجرائی ذیربط برحسب مورد دعوت بعمل آورد.
تبصره 6- شورایعالی مرکز گسترش موظف است جهت بررسی طرحههای موضوع بند 12 تبصره سه حداقل ماهی یکبار به ریاست استاندار تشکیل جله دهد.
تبصره 7- هرگونه تغییر در میزان منابع طرح ونیاز به منابع اعتباری بیش از میزان مصوب میباید درقالب طرح تکمیلی جدید تهیه و براساس مفاد این آئین نامه بتصویب برسد.
تبصره 8- حداکثر تسهیلات اعتباری موضوع این آئین نامه به ازاء هرفرد ده میلیون ریال خواهد بود.
ماده 8- بانکهای استان موظفند تسهیلات اعتباری مربوط به طرحههای مصوب شورایعالی مراکز گسترش خدمات تولیدی وعمرانی وهمچنین کمیته برنامه ریزی استان یا هیئت وزیران را در چهارچوب ضوابط دستورالعملهای اجرائی انواع تسهیلات اعتباری موضوع قانون عملیات بانکی بدون ربا وسایر مقررات ذیربط بانکی تأمین نمایند.
تبصره 1- حد کلی تسهلان اعتباری قرض الحسنه بانکهای استان تابع ضوابط و حدود تعیین شده توسط شورای پول واعتبار میباشد. لیکن رعایت دستورالعمل اجرائی قرض الحسنه اعطائی بانکها مصوب شورای پول واعتبار از نظر سقف اعتباری در مورد هریک از طرحههای مصوب تعاونیهای زیر پوشش مراکز گسترش خدمات تولیدی وعمرانی استانها موضوع بند 12 تبصره 3 و صنایع روستائی الزامی نیست ودراین رابطه بیست درصد (20%) ازوام اعطائی به تعاوینهای موضوع بند 12 تبصره 3 بصورت تنخواه اولیه وبشکل قرض الحسنه جهت اجرای طرح شامل هزینه های مقدماتی تأسیس . پیش پرداختها ودستمزد مجریان و سایر هزینه ها دراختیار تعاونیها، قرارخواهد گرفت .
تبره 2- درمورد طرحههای مصوب مربوط به تعاونیهای عمرانی زیر پوشش مراکز گسترش ، بانک استان موظف است تسهیلات اعتباری مصوب را صرفاً جهت خرید تجهیزات وادوات مورد نیاز برای اجرای طرحههای ساختمانی اعطاء نماید.
ماده 9- مجریان طرحهها موظفند قرارداد لازم را حداکثر لغایت بهمن ماه سال بعد با بانک عامل منعقد نمایند.
ماده 10- بانکهای استان موظفند منابع اعتباری طرحههای مصوب موضوع این آئین نامه را متناسب با پیشرفت امور طرح دراختیار متقاضیان قراردهند. طول مدت اجرای طرح ، مدت زمان لازم برای باز پرداخت تسهیلات اعتباری اعطائی وتاریخ شروع باز پرداخت این قبیل تسهیلات درچهارچوب طرح ، به میزانی خواهد بود که درکمیسیون بررسی گردیده وبتصویب کمیته برنامه ریزی استان یا شورای عالی مرکز گسترش رسیده باشد ، بدیهی است تاریخ شروع باز پرداخت نمیتواند قبل از شروع بهره برداری باشد. درهرحال ، مجموع مدت بازپرداخت تسهیلات دریافتی با احتساب طول دوره اجرای طرح ( برا ی طرحههای مصوب سال 68 ) نباشد بیش از ده سال برای طرحههای تولیدی و 7 سال برای سایر طرحها باشد.
درحسن اجرای ماده ، این مدت بنحوی تعیین خواهد شد که بازپرداخت تسهیلات اعتباری بانکی مقدم بربازگشت منابع سرمایه گذاری باشد.
ماده 11- درصورتیکه اجرای طرحههای مصوب موضوع تبصره 3 قوانین بودجه سنواتی کل کشور بیش از مدت پیش بینی شده در طرح مصوب طول بکشد وعلل این تأخیر ، باتشخیص بانک استان ، موجه بوده وخارج از حیطه کنترل وعمل مجریان طرحهها باشد. دراین صورت بانک استان، با رعایت ضوابط و مقررات ذیربط نسبت به تغییر تاریخ شروع باز پرداخت اقدام می نمایند. مشروط براینکه طول مجموع مدت اجراء و بازپرداخت وهمچنین میزان کل اعتبارات اعطائی ( باستثناء موارد مربوط به تبصره 7 ماده 7 ) بیش ازم میزان مصوب نگردد. درصورتیکه بنا به دلائل فوق مدت اجراء و زمان شروع بازپرداخت در مورد طرحی تمدید گردد، دراینصورت مدت زمان تمدید شده مشمول جریمه تأخیر نشده وسود پیش بنی شده در طرح به آن تعلق میگیرد.
ماده 12- بانکهای عامل موظفند همه ساله ، مانده مطالبات معوق الوصول خود ناشی از اعطای تسهیلات اعتباری برای طرحههای تولیدی نظارت شده را که براساس مفاد این آئین نامه بتصویب رسیده است ، به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارسال دارند . بتنک مرکزی جمهوری اسلامی ایران همه ساله میزان اینگونه مطالبات را تنظیم و حداکثر تا پایان شهریور ماه هرسال به وزارت برنامه و بودجه اعلام خواهد نمود . وزارت برنام هو بودجه مانده مطالبات مذکور را به میزانی که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده طی پنجسال در لایه بودجه سالانه کل کشور منظور خواهد نمود.
تبصره – کمیته های برنامه ریزی استانها موظفند موارد مربوط به عدم بازپرداخت تسهیلات اعتباری وسایر مشکلات طرحها رابررسی و حتی الامکان تسهیلات لازم راجهت رفع مشکلات اجرائی طرحها فراهم نموده وترتیباتی اتخاذ نمایند تا بازپرداخت اینگونه تسهیلات اعتباری بموقع صورت پذیرد.
ماده 13- تضمین تسهیلات اعتباری موضوع این آئین نامه عبارتنداز:
الف – اعطای اجازه برداشت از حسابهای بانکهای استان به بانکهای تجاری تأمین کننده کمبود منابع اعتباری موضوع بند « 2 » ماده 5 این آئین نامه با هماهنگی بانک مرکزی جمهوری اسامی ایران .
ب – تضمین وزارت برنامه وبودجه دائر براینکه وزارت برنامه وبودجه مانده مطالبات معوق الوصول بانکهای استان ناشی از اعطای تسهیلات اعتباری طرحههای مصوب موضوع این آئین نامه را به پیشنهاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران حداکثر ظرف مدت 5 سال در لایحه بودجه سالیانه کل کشور منظور خواهدنمود.
ماده 14- تضمین دولت نافی وظایف بانکهای استان جهت وصلو مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات اعتباری موضوع این آئین نامه نمیباشد، لذا این بانکها مکلفند جهت حفظ حقوق خود اقدامات قانونی لازم راجهت مصرف وواریز تسهیلات اعتباری اعطائی بعمل آورند و درحسن اجرای این تکلیف ، بانکهای استان موظفند بر مصرف وواریز تسهیلات اعتباری اعطائی موضوع این آئین نامه بشرح ذیل نظارت نمایند:
الف – نظارت بر مصرف صحیح اعتبار مزبور متناسب با پیشرفت اجرای طرح0
ب – نظارت برواریز مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات اعتباری ازمحل درآمد طرح.
تبصره – استفاده کنندگان از تسهیلات موضوع این آئین نامه موظفند اقساط تسهیلات دریافتی را به موقع باز پرداخت نمایند . عدم باز پرداخت بموقع اقساط بدهی استفاده کنندگان از تسهیلات اعتباری مزبور درحکم تصرف غیرقانونی دراموال دولتی محسوب میشود.
ماده 19- کلیه مستحدثات واموال و دارائیهای قابل توثیق که از اجرای طرحههای موضوع این آئین نامه ناشی میشوند در وثیقه بانکهای استان قرار خواهد گرفت و استفاده کنندگان از تسهیلات اعتباری موظفند درصورت کمبود وثیقه ، سفته به امضای خود دراختیار بانکهای استان قراردهند.
ماده 16- کرمندان دولت جمهوری اسلامی ایران درصورت تأیید کمیته برنامه ریزی استان با هیئت وزیران و بشرط انتزاع از دستگته دولتی ذیربط ( جز درموارد تعاونیهای کارمندی وکادر علمی دانشکاهها وموسسات آموزش عالی و طرحهای تولیدی فرهنگی علمی وهنری ) نیز میتوانند از تسهیلات اعتباری موضوع این آئین نامه استفاده نمایند.
ماده 17- سهم منابع سرمایه گذاری مجری طرح درمورد طرحههای بخش صنایع روستائی ومراکز گسترش خدمات تولیدی وعمرانی استانها وسایر تعاونیهای تولیدی به پیشنهاد مقام تصویب کننده درحد توان مجری حداقل 5% و درسایر موارد حداقل 10% کل سرمایه گذاری ( مجموع سرمایه ثابت ودرگردش ) تعیین می گردد. تعاونیهای موضوع بند 12 تبره سه درصورت تشخیص قطعی شورایعالی مرکز گسترش دایر برعدم توانائی مالی حسب مورد از پرداخت تمام ویاقسمتی از سهم آورده متقاضی معاف میباشد.
ماده 18- باتنکهای عامل موظفند هرشش ماه یکبار گزارش عملکرد خود درمورد انواع ومیزان تسهیلات اعتباری مذکور ونوع طرحها وهمچنین میزان بدهیهای ناشی از مطالبات معوق الوصول وسایر اطلاعات لازم را به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارسال نمایند تا از طریق وزارت برنامه وبودجه به هیئت وزیران تقدیم گردد.
ماده 19- منابع سرمایه درگردش واحدهای تولیدی موجود نیز ، با رعایت کامل مفاد این آئین نامه ، ازمحل تسهیلات اعتباری موضوع تبصره 3 قانون بودجه سال 1368 کل کشور ، قابل تأمین میباشد. تسهیلات اعتباری مربوط بهخ سرمایه در گردش نباید تحت هیچ عنوان به مصرف باز پرداخت بدهیهای قبلی استفاده کنندگان برسد.
ماده 20- مراکز گسترش خدمات تولیدی وعمرانی استان به نیابت از طرف تعاونیهای موضوع بند 12 تبصره سه وهمچنین وزارت جهاد سازندگی به نیابت از طرف متقاضیان استفاده از تسهیلات اعطائی مربوط به بخش صنایع روستائی میتوانند اقدامات لازم را مطابق مفاد این آئین نامه وبنا به درخواست آنان ، تا مرحله قبل از عقد قرارداد انجام دهند. بدیهی است قرارداد لازم بین بانک وخود استفاده کننده از تسهیلات منعقد خواهد شد.
ماده 21- دستگاههای اجرائی دولت در استان مکلفند تأمین آب وبرق ومواد اولیه مصالح ساختمانی وسایر نیازهای طرحهای تبصره 3 را دراولویت قراردهند.
تبصره 1- دراجرای این ماده تأمین نیازهای فوق برای تعاونیهای موضوع بند 12 تبصره 3 برکلیه طرحها مقدم خواهد بود.
بصره 2- وزارت بازرگانی و سایر دستگاههای ذیربط موظفند مصالح ساختمانی و ماشین آلات وسایر کالاهای مورد نیاز تعاونیهای موضوع بند 12 تبصره سه قانون بودجه را بااولویت تأمین نماید.
تبصره 3- کمیته تخصیص ارز موظف است ارز مورد نیاز طرحهای موضوع بند 12 تبصره سه قانون بودجه را با اولویت تأمین نماید.
ماده 22- درصورت تصویب کمیته برنامه ریزی استان طرحهای انتفاعی نیمه تمام و یا آماده بهره برداری استانها که از محل اعتبارات عمرانی به مرحله اجراء درآمده اند طبق مقررات با حفظ اولویت اشخاص موضوع قسمت «ج»از بند ده تبصره 3 بفروش میرسد. دراینصورت ، تسهیلات اعتباری مورد نیاز جهت تمکمیل و قبال بهره برداری نمودن با سرمایه درگردش از محل تسهیلات اعتباری این آئین نامه قابل تأمین است .
تبصره – بانکهای استان میتوانند از محل سهمیه تخصیص داده شده به تعاونیهای موضوع بند 12 تبصره سه قانون بودجه سالجاری تسهیلات اعتباری لازم را جهت اجرای بند «ک» تبصره13 قانون بودجه اعطاء نمایند.

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12919

تاریخ تصویب : 1368/03/24

تاریخ ابلاغ : 1368/04/19

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.