آئین نامه آموزش اعضاء شورای داوری و خانه انصاف

آئین-نامه-آموزش-اعضاء-شورای-داوری-و-خانه-انصاف

آئین نامه آموزش اعضاء شورای داوری و خانه انصاف

شماره 6142/7 20/5/2536
در اجرای مواد 25 قانون شورای داوری و ماده 26 خانه انصاف مصوب سال 2536 شاهنشاهی آئین نامه اجرائی زیر تصویب می شود :
ماده 1 ـ آموزش اعضاء شورا های داوری و خانه انصاف برای تامین موجبات انجام وظیفه آنان به نحو احسن قبل از شروع بکار و در جریان کار آنان الزامی است .
ماده 2 ـ برنامه آموزش شامل اطلاعات کل راجع به حقوق و قانون ـ وظایف و صلاحیت هر یک از دو مرجع مزبور ـ وظیفه درجه اول این مراجع به سعی در آشتی و سازش بین طرفین دعوی ، مفهوم اختیار قضاوت منصفانه و بالاخره طرز سلوک و رفتار با اصحاب دعوی خواهد بود .
ماده 3 ـ طریقه آموزش کتبی و شفاهی است . آموزش کتبی با توزیع جزوه راهنمائی به زبان ساده بین اعضاء شوراها داوری و خانه های انصاف خواهد بود برای تهیه این جزوه ها اداره کل خانه های انصاف و شوراهای داوری و اداره کل آموزش و اداره حقوقی تشریک مساعی می نمایند . در خانه های انصاف این جزوه ها بوسیله یکی از اعضای با سواد خانه انصاف و یا سپاهی دانش و یا هر شخص مناسب دیگر منتخب رئیس دادگاه محل قرائت می شود و توضیح و تشریح می گردد و در شورا های داوری این جزوه ها به هر یک از اعضاء تسلیم میشود .
طریقه شفاهی آموزش تشکیل جلسه سخنرانی و مباحثه قبل از شروع کار و یا در جریان کار بقدر لزوم و ممکن می باشد.
ماده 4 ـ اجرای این آئین نامه در مرکز بعهده اداره کل خانه های انصاف و شوراهای داوری با همکاری اداره کل آموزش و در استان ها بعهده رؤساء کل دادگستری های استان تحت نظارت و راهنمائی اداره کل خانه های انصاف و شورا های داوری خواهد بود و مسئولین مزبور اختیار دارند اشخاص صلاحیت دار را برای سخنرانی و مباحثه در جلسات انتخاب نمایند .
ماده 5 ـ هزینه ایاب و ذهاب و پذیرائی اعضاء خانه های انصاف و شورا های داوری برای حضور در جلسات آموزش و حق التدریس اشخاص در جلسات مزبور در حدود مقررات بهعده وزارت دادگستری است .
وزیر دادگستری ـ غلامرضا کیانپور

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 9515

تاریخ تصویب : 1356/05/20

تاریخ ابلاغ : 1356/05/29

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

بازنشستگی-یا-فوت-اعضاء-رسمی-هیات-علمی

بازنشستگی یا فوت اعضاء رسمی هیات علمی

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.