شرکت و عضویت در باند ارتشاواخذ مبالغ زیادی رشوه ازتولیدهای مختلف

شرکت-و-عضویت-در-باند-ارتشاواخذ-مبالغ-زیادی-رشوه-ازتولیدهای-مختلف

شرکت و عضویت در باند ارتشاواخذ مبالغ زیادی رشوه ازتولیدهای مختلف

تاریخ رسیدگی :14/10/71 دادنامه : 764/20 تجدیدنظرخواهان : (ج ) (الف ) (ب ) (ه) (د) تجدیدنظرخواسته دادنامه شماره 539 12/9/70 صادره از شعبه 133 دادگاه کیفری یک مرجع رسیدگی شعبه 25 دیوان عالی کشور هیات شعبه آقایان 000رئیس 0000 عضو معاون

خلاصه جریان پرونده :
پیزو گزارش قبلی ، طبق مندرجات اوراق پرونده آقایان :(الف ) (ب ) (ج ) (د) (ه) به اتهام شرکت و عضویت در باند ارتشا و اخذ مبالغ زایدی رشوه از تولیدیهای مختلف تحت تعقیب قرار گرفته اند و دادگاه انقلاب اسلامی رسیدگی به موضوع را در صلاحیت دادگاههای کیفری تشخیص داده و قرار عدم صلاحیت صادر کرده است.با وصول پرونده به دادگاههای کیفری رسیدگی به شعبه 133دادگاه کیفری یک محول گردیده است. این شعبه پس ازرسیدگی لازم بااحراز مجرمیت او صدور دادنامه آقای (الف ) را به دو سال حبس و بیست ضربه شلاق ، پنج میلیون و چهارصدوهفتادهزار ریال جزای نقدی و سه سال انفصال از خدمات دولتی ، (ب ) را به دو سال حبس بیست ، ضربه شلاق نه میلیون و سیصدهزار ریال جرای نقدی سه سال انفصال از خدمات دولتی و (ه) را به ششماه حبس ، یکصد هزار تومان جزای نقدی بدل از شلاق ، یک میلیون و دویست هزار ریال جزای نقدی و سه سال انفصال از خدمات دولتی محکوم کرده است. آقایان (ب ) و (ه) نسبت به حکم صادره اعتراض ودرخواست رسیدگی کرده اند وپرونده جهت رسیدگی به درخواست آنان به این شعبه ارجاع گردیده و پس ازبررسی جهت رفع نقص از بابت عدم احتساب ایام بازداشت قبلی و رعایت نکردن مقررات مربوط به تخفیف مجازت در مورد انفصال از خدمات دولتی به دادگاه اعاده شده و پس از رفع نقض اعتارض مردود اعلام و دادنامه نسبت به تجدیدنظر خواهان تایید گردیده است.متعاقبا" آقایان (د) و (ج ) و (الف ) به حکم صادره اعتراض و درخواست تجدیدنظرکرده اند و پرونده با اعلام نظر آقای قاضی صادرکننده حکم به دیوان عالی کشور ارسال و جهت رسیدگی به درخواست تجدیدنظر به این شعبه ارجاع گردیده است. درواست اعمال ماده 35 نموده (ه) مجددا" اعتراض نموده و اظهار داشته لایحه اعتراضیه را بعدا" ارائه خواهد داد که ضمیمه پرونده نیست.
هیات شعبه درتاریخ بالا تشکیل گردید،پس ازقرائت گزارش آقای .... عضو ممیز و اوراق پرونده و نظریه کتبی آقای .... دادیار دیوان عالی کشور اجمالا مبنی بر تایید حکم معترض عنه مشاوره نموده چنین رای می دهد:
با توجه به محتویات پرونده اعتراض آقایان ()و(د)و(الف ) موثر نیست. بنابراین اعتراض نامبردگان مردود اعلام و دادنامه شماره 12539/9/70 نسبت به آنان تایید می شود. درخواست تجدیدنظر آقایان : (ه) و (ب ) که قبلا" دادنامه درباره آنان تاییدشده و .... تقاضای اعمال ماده 35 قانون تشکیل دادگاههای کیفری 1و2 را دارد و جهت تجدیدنظرخواهی آقای .... هم معلوم نیست و در وضعیت فعلی قابل طرح در دیوان عالی کشور نمی باشد.
رئیس .... عضومعاون ...

مرجع :
کتاب کلاهبرداری ،اختلاس وارتشاء درآرای دیوان عالی کشور
تالیف یداله بازگیر ، نشرحقوقدان ، چاپ اول ،پائیزسال 1376
59

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 764

تاریخ تصویب : 1371/10/14

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.