اصلاح فصل اول آئین نامه ترتیب مصرف درآمد حاصل از بیمارستانها و باشگاههای ژاندارمری کشور و شهربانی کشور

اصلاح-فصل-اول-آئین-نامه-ترتیب-مصرف-درآمد-حاصل-از-بیمارستانها-و-باشگاههای-ژاندارمری-کشور-و-شهربانی-کشور

اصلاح فصل اول آئین نامه ترتیب مصرف درآمد حاصل از بیمارستانها و باشگاههای ژاندارمری کشور و شهربانی کشور

شماره 40130 - 6/5/1353
وزارت کشور
هیئت وزیران در جلسه مورخ 5/5/1353 بنا به پیشنهاد شماره 52/6692 – 55186 مورخ 26/3/1353 وزارت کشور و موافقت شماره 24/2854 مورخ 13/3/1353 وزارت دارائی و باستناد قانون اصلاح قانون تعیین مصرف درآمد حاصل از بیمارستانها و باشگاههای ژاندارمری کشور و شهربانی کشور مصوب 3/2/1352 اصلاح فصل اول آئین نامه ترتیب مصرف درآمد حاصل از بیمارستانهاو باشگاههای ژاندارمری کشور و شهربانی کشور به شرح پیوست تصویب نمودند اصل تصویبنامه در دفتر نخست وزیر است.
وزیر مشاور و معاون اجرائی نخست وزیر – هادی هدایتی

فصل اول- بیمارستانها و درمانگاهها:
ماده 1- درآمد حاصل از آزمایشهای تخصصی و فنی و معاینه و معالجه مراجعین و بیماران غیر ابوابجمعی ژاندارمری کشور و شهربانی کشور که در آزمایشگاهها و بخشهای رادیولوژی بیمارستانها یا درمانگاههای رابسته به ژاندارمری کشور و شهربانی کشور در مرکز و شهرستانها آزمایش یا معاینه و یا معالجه و یا بستری میشوند با توجه به تبصره ماده واحده قانون بودجه اصلاحی سال 1352 بودجه سال 1353 کل کشور به مصارف زیر خواهد رسید:
الف- حق الزحمه پزشکان و دسیاران و پرستاران و بهیاران و پزشکیاران و خدمتگزارانی که جمعی بهداری ژاندارمری کشور و شهربانی کشور بوده و در غیر ساعات خدمت در بیمارستانها و درمانگاههای مرکز و شهرستانها خدماتی برای بیماران غیر ابوالبجمعی انجام میدهند.
ب- حق الزحمه پزشکان غیر ابوالبجمعی و دستیاران آنان که بر حسب مورد برای مشاوره و یا معاینه و یا معالجه و یا انجام اعمال جراحی و یا انجام آزمایشهای تخصصی و فنی بیماران غیر ابوالبجمعی از طرف بیمارستانها و یا درمانگاههای مرکز و شهرستانها دعوت میگردند.
پ- حق الزحمه پزشکان و سایر کارکنان که در درمانگاههای وابسته به شهربانی کشور مستقر در مراکز صدور گواهینامه رانندگی تهران و شهرستانها در غیر ساعات خدمت عهده دار انجام معاینات پزشکی متقاضیان اخذ گواهینامه رانندگی و خدمات دیگر مربوط به این امر میباشند.
ت- حق الزحمه پزشکان متخصص و سایر کارکنان پزشکی و همچنین خدمتگزارانی که از طریق خرید خدمات به منظور تقویت کادر پزشکی بیمارستانها و درمانگاههای مرکز و شهرستانها بکار گمارده میشوند، در صورتیکه در بودجه مصوب اعتبار لازم پیش بینی نشده باشد و یا اعتبارات مصوب کافی نباشد.
ث- تهیه وسائل بیمارستانی و درمانگاهی و وسائل اداری مربوط به بیمارستانها و درمانگاهها و همچنین تعمیرات آنها و تهیه دارو و سایر هزینه های ضروری بیمارستانها و درمانگاههای مرکز و شهرستانها در صورتیکه برای آنها در بودجه مصوب اعتباری پیش بینی نشده باشد و یا اعتبار مصوب کافی نباشد.
ج- ایجاد تهیه و تکمیل تأسیسات و ابنیه بیمارستانها و درمانگاهها در مرکز و شهرستانها در صورت لزوم انجام تعمیرات آنها در صورتیکه در بودجه مصوب اعتباری پیش بینی نشده باشد و یا اعتبار مصوب کافی نباشد.
چ- تهیه آمبولانس و خودرو جهت بیمارستانها و درمانگاههای مرکز و شهرستانها و انجام هزینه های مربوط از قبیل خرید قطعات و بنزین و روغن و لاستیک و باطری و انجام تعمیرات در صورتیکه در بودجه مصوب اعتباری پیش بینی نشده باشد و یا اعتبار مصوب کافی نباشد.
تبصره- درآمدهای موضوع این ماده و همچنین انجام هزینه های مذکور دربندهای (الف- ب- پ- ت) بر اساس تعرفه ای که در ژاندارمری به تصویب فرمانده ژاندارمری کشور و در شهربانی به تصویب رئیس شهربانی کشور میرسد وصول و پرداخت خواهد شد، حق الزحمه مزبور از حق الزحمه ایکه از طرف سازمان نظام پزشکی یا سازمان خدمات درمانی ارتش در موارد مشابه تعیین میگردد تجاوز نخواهد کرد.
ماده 2- هزینه های مذکور در ماده 1 از طرف ادارات بهداری ژاندارمری کشور و شهربانی کشور پیشنهاد و پس از تصویب فرمانده ژاندارمری کشور (برای ژاندارمری) و رئیس شهربانی کشور (برای شهربانی) پرداخت خواهد شد.
ماده 3- ژاندارمری کشور شهربانی کشور میتواند به منظور انجام هزینه های فوری و ضروری موضوع این آئین نامه مبلغی از محل درآمد حاصل بعنوان تنخواه گردان در اختیار روسای بهداریهای ژاندارمری کشور و شهربانی کشور در مرکز و شهرستانها قرار دهد.
ماده 4- هر گونه برداشت از حساب پرداخت هر یک از بیمارستانها و درمانگاههای ژاندارمری کشور و شهربانی کشور که وسیله خزانه در مرکز نزد بانک مرکزی ایران و در شهرستانها وسیله ادارات دارائی نزد بانک ملی ایران مفتوح میشود با دو امضاء به شرح زیر خواهد بود:
الف- در ژاندارمری کشور درمرکز با امضاءرئیس بهداری و ذیحساب ژاندارمری یا نمایندگان مجاز آنان و در شهرستانها با نمایندگان مجاز آنان و در شهرستانها با امضای رئیس بهداری و رئیس دارائی ژاندارمری محل.
ب- در شهربانی کشور در مرکز با امضای رئیس بهدرای و ذیحساب شهربانی یا نمایندگان مجاز آنان و در شهرستانها با امضای رئیس بهداری و رئیس حسابداری شهربانی محل.
ماده 5- از تاریخ تصویب این آئین نامه فصل اول «آئین نامه ترتیب مصرف درآمد حاصل از بیمارستانها و باشگاههای ژاندارمری کشور و شهربانی کشور» مصوب 23/12/1348 هیئت وزیران ملغی میگردد.

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 8614

تاریخ تصویب : 1353/05/05

تاریخ ابلاغ : 1353/05/13

دستگاه اجرایی : وزارت كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.