آئین نامه اجرائی بند ب ماده 106 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

آئین-نامه-اجرائی-بند-ب-ماده-106-قانون-برنامه-سوم-توسعه-اقتصادی-اجتماعی-و-فرهنگی-جمهوری-اسلامی-ایران

آئین نامه اجرائی بند ب ماده 106 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

شماره 44038 / ت 23784هـ 3/10/1379
وزارت کشاورزی ـ وزارت جهاد سازندگی ـ وزارت نیرو ـ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 16/9/1379 بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های جهاد سازندگی کشاورزی و نیرو موضوع نامه شماره 1450/319 ـ 50110/105 مورخ 30/8/1379 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد بند ب ماده 106 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1379 آئین نامه اجرائی بند ب ماده یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ به منظور تحقق اهداف این بند سالیانه بخشی از اعتبارات عمرانی ملی و استانی منابع داخلی و درآمدهای وزارتخانه های نیرو کشاورزی جهاد سازندگی و واحد های تابعه در بودجه های سنواتی و در ردیف مشخصی برای تقویت سرمایه گزاری و تجهیز منابع سرمایه ای در بخش کشاورزی اختصاص می یابد .
ماده 2 ـمنابع موضوع ماده 1 از طریق بانک کشاورزی و صندوق های غیر دولتی توسعه کشاورزی و دامداری در چهار چوب مفاد این آئین نامه مصرف خواهد شد نوع ماهیت و چگونگی فعالیت این صندوق ها مطابق اساسنامه صندوق ها خواهد بود .
ماده 3 ـ به دستگاههای اجرائی ( ملی و استانی ) اجازه داده می شود اعتبارات موضوع این آئین نامه را به عنوان کمک و یا وجوه اداره شده در اختیار صندوق های غیر دولتی توسعه کشاورزی و دامداری و یا به صورت وجوه اداره شده در اختیار بانک کشاورزی قرار دهند پس از اعلام وصول از سوی صندوق های یاد شده و بانک کشاورزی دستگاه اجرائی آن را به عنوان هزینه قطعی خود منظور می نماید .
تبصره ـ پرداخت وجوه اداره شده و یا کمک های اعتباری به صندوق های غیر دولتی توسعه کشاورزی و دامداری توسط وزارتخانه های ذی ربط انجام می پذیرد .
ماده 4 ـاعتبارات تخصیص یافته که تحت عنوان وجوه اداره شده برای اجرای طرح موضوع این آئین نامه توسط ذی ربط حساب دستگاه اجرائی واگذارنده به حساب مخصوص دستگاه ذی ربط که نزد بانک کشاورزی ( در مرکز شعبه مرکزی و در استانها شعبه مرکز استان و یا نزد حساب مشخصی که به نام صندوق غیر دولتی توسعه کشاورزی و دامداری موضوع این آئین نامه در بانک کشاورزی اقتتاح خواهد شد .
تودیع و با اعلام توسط بانک و صندوق ها مبالغ مزبور توسط ذی حساب به حساب هزینه قطعی دستگاه ذی ربط منظور می شود . موجودی این حساب ها به عنوان وجوه اداره شده برای اجرای طرح های مصوب کارگاه ( کمیته )مشترک موضوع این آئین نامه منظور می گردد .
تبصره ـ اعتبارت تخصیص یافته تحت عنوان کمک به صندوق های غیر دولتی نیز در چهارچوب مفاد این آئین نامه به عنوان هزینه قظعی دستگاه اجرائی تلقی می شود .
ماده 5 ـ دستورالعمل استفاده از وجوه پرداختی موضوع این آئین نامه شامل کمک ها و وجوه اداره شده متضمن نحوه مصرف و نظارت بر آن و سایر اقدامات ضروری توسط کارگروه ( کمیته ) مشترک مشتمل بر وزارتخانه ذی ربط و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه و از طریق وزیر دستگاه اجرائی ابلاغ خواهد شد .
تبصره ـ در تنظیم آن بخش از دستورالعمل مذکور که مربوط به تلفیق وجوه اداره شده و منابع بانک به عاملیت بانک کشاورزی می باشد بانک مذکور نیز در کارگروه فوق عضویت خواهد داشت .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16276

تاریخ تصویب : 1379/09/16

تاریخ ابلاغ : 1379/10/19

دستگاه اجرایی : وزارت نیرو - وزارت جهاد كشاورزی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.