قانون چگونگی وصول مطالبات دولت جمهوری اسلامی ایران از کشور تانزانیا ناشی از صدور نفت به کشور یاد شده

قانون-چگونگی-وصول-مطالبات-دولت-جمهوری-اسلامی-ایران-از-کشور-تانزانیا-ناشی-از-صدور-نفت-به-کشور-یاد-شده

قانون چگونگی وصول مطالبات دولت جمهوری اسلامی ایران از کشور تانزانیا ناشی از صدور نفت به کشور یاد شده


ماده واحده - دولت جمهوری اسلامی ایران مجاز است نسبت به وصول مطالبات معوقه خود از کشور تانزانیا, ناشی از صدور نفت به کشور یاد شده, از طریق واگذاری کارخانجات, امکانات تولیدی, مستغلات واراضی کشاورزی در تانزانیا به دولت جمهوری اسلامی ایران یا شرکتهای بخش خصوصی ایرانی اقدام نماید.
تبصره1- چنانچه وصول مطالبات دولت جمهوری اسلامی ایران از طریق واگذاری کارخانجات, امکانات تولیدی, مستغلات و اراضی کشاورزی در تانزانیا به دولت جمهوری اسلامی ایران میسر باشد, موارد یاد شده به سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران که به طور قانونی عهده دار اداره امور سرمایه گذاریهای دولت ایران در خارج می باشد, واذار می شود. سازمان مذکور می تواند در چهار چوب اساسنامه قانونی خود, اداره امور سرمایه گذاریهای اشاره شده را به دستگاههای ذیصلاح (از جمله وزارت جهاد سازندگی و یا موسسات تابعه) تفویض نماید تا به نمایندگی از طرف سازمان مزبور اقدام نمایند.
تبصره 2- چنانچه وصول مطالبات جمهوری اسلامی ایران از طریق واگذاری کارخانجات, امکانات تولیدی, مستغلات, اراضی کشاورزی و کالا در تانزانیا به شرکتهای بخش خصوصی ایرانی صورت پذیرد, در این صورت شرکتهای یاد شده باید معادل ریالی مبالغ ارزی استفاده شده را از طریق بانک مرکزی به حساب خزانه واریز نمایند.
تبصره 3- وزارت امور اقتصادی و دارائی مکلف است تا پایان تصفیه حساب مطالبات موضوع این قانون هر شش ماه یکبار به کمیسیونهای امور برنامه و بودجه, امور اقتصادی و دارائی و تعاون, دیوان محاسبات و بودجه و امور مالی مجلس و نفت مجلس شورای اسلامی گزارش نماید.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و سه تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ بیست ششم آذر ماه یکهزارو سیصدو هفتاد و شش مجلس شواری تصویب و در تاریخ 3/10/1376 به تایید شورای نگهبان رسیده است.
رئیس مجلس شواری اسلامی – علی اکبر ناطق نوری

نوع : قانون

شماره انتشار : 15412

تاریخ تصویب : 1376/09/26

تاریخ ابلاغ : 1376/10/29

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.