مصوبه شورای عالی اداری برقراری ارتباط تنگاتنگ و هماهنگ بین دستگاههای مسئول ذیربط در بخش ایرانگردی و جهانگردی و جلو گیری از تداخل وتوازی وظائف در بخش مذکور

مصوبه-شورای-عالی-اداری-برقراری-ارتباط-تنگاتنگ-و-هماهنگ-بین-دستگاههای-مسئول-ذیربط-در-بخش-ایرانگردی-و-جهانگردی-و-جلو-گیری-از-تداخل-وتوازی-وظائف-در-بخش-مذکور-

مصوبه شورای عالی اداری برقراری ارتباط تنگاتنگ و هماهنگ بین دستگاههای مسئول ذیربط در بخش ایرانگردی و جهانگردی و جلو گیری از تداخل وتوازی وظائف در بخش مذکور


شماره 14332/12/1 23/10/1376
مصوبه شورای عالی اداری.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – سازمان امور اداری و استخدامی کشور.
شورای عالی اداری در جلسه مورخ 9/10/1376 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان امور اداری و استخدامی کشور و به منظور نیل به اهداف برنامه های توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بخش نظام اداری و اجرائی و برقراری ارتباط تنگاتنگ و هماهنگ بین دستگاههای مسئول ذیربط در بخش ایرانگردی و جهانگردی و جلو گیری از تداخل وتوازی وظائف در بخش مذکور, طرح یکپارچه ساز ساختار اداری بخش ایرانگردی و جهانگردی در نظام اداری کشور را بشرح زیر تصویب نمود:
1- کلیه وظائف و ماموریتهای مربوط به امور سیاحتی و زیارتی و ایرانگردی و جهانگردی که در قالب شاخه معاونت امور سیاحتی و زیارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازماندهی شده است به سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی منتقل می گردد و سازمان به عنوان «سازمان ایرانگردی و جهانگردی نامیده می شود. 2- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به انتقال آن بخش از اعتبارات (اعم از جاری و طرحهای عمرانی), اموال و دارائی ها, تجهیزات و نیروی انسانی معاونت سیاحتی و زیارتی در حوزه مرکزی و واحدهای استانی که مورد نیاز سازمان مذکور باشد اقدام خواهد نمود. 3- سازمان ایرانگردی و جهانگردی موظف است تا پایان برنامه دوم توسعه وفق مفاد تبصره 41 قانون برنامه توسعه و در راستای کاهش حجم تصدی وظائف دولت نسبت به واگذاری امور تصدی آن سازمان به بخش غیر دولتی اقدام نماید.
4- اساسنامه سازمان ایرانگردی و جهانگردی در چارچوب مفاد این مصوبه حداکثر ظرف مدت دو ماه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هماهنگی سزامان برنامه و بودجه تنظیم و پس از تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور به اجرار در خواهد آمد. تا اصلاح و تایید اساسناممه جدید, اساسنامهم موجود بقوت خود باقی می باشد.
5- ساختار تشکیلاتی سازمان ایرانگردی و جهانگردی با توجه به مفاد اساسنامه جدید حداکثر ظرف مدت 3 ماه از سوی سازمان مذکور تهیه و به سازمان امور اداری و استخدامی کشور جهت تایید رارئه می گردد.
6- رئیس سازمان معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورایعالی ایرانگردی و جهانگرید خواهد بود. 7- وزیر فرهنگ و ارشااد اسلامی برنامه اجرائی تحول بخش ایرانگرید و جهانگردی را بر اساس برنامه دوم توسعه اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی ظرف مدت سه ماه به هیات دولت ارائه خوهد نمود.
8- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول اجرای این مصوبه می باشد و سازمان امور اداری و استخدامی کشور ضمن نظارت بر اجرای آن, گزاارش پیشرفت اجرا را هر سه ماه یکبا به شورای عالی اداری ادرائه خواهد نمود.
معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی اداری- محمد باقریان.

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 15430

تاریخ تصویب : 1376/10/09

تاریخ ابلاغ : 1376/11/21

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.