تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در مورد نحوه اجرای بندهای (ج) و (ی) تبصره (10) قانون بودجه سال 1379 کل کشور

تصمیم-نمایندگان-ویژه-رئیس-جمهور-در-مورد-نحوه-اجرای-بندهای-(ج)-و-(ی)-تبصره-(10)-قانون-بودجه-سال-1379-کل-کشور

تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در مورد نحوه اجرای بندهای (ج) و (ی) تبصره (10) قانون بودجه سال 1379 کل کشور

شماره 8124/ت22897هـ 2/3/1379

سازمان امور اداری و استخدامی کشور – وزارت نفت – وزارت امور اقتصادی و دارائی – سازمان تأمین اجتماعی
تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در مورد نحوه اجرای بندهای (ج)و(ی) تبصره (10) قانون بودجه سال 1379 کل کشور که بر اساس اصل یکصد وبیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به استناد تصویبنامه شماره 314/ت22756هـ مورخ 30/1/1379 به عنوان تصمیم هیئت وزیران اتخاذ شده است ، به شرح زیر ابلاغ میشود :
1- مالکیت سهام دولتی شرکت ملی نفت ایران (سهامی خاص) نسبت به شصت وشش درصد (66%) از سهام سایر حقوق و امتیازات مربوط ان در شرکت ملی نفتکش ایران (سهامی خاص) به نسبت مساوی به صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی واگذار میشود تا طبق مقررات قانون تجارت و با رعایت سایر مقررات مربوط اداره شود . قیمت واگذاری بر اساس نرخ اعلامی توسط سازمان بورس اوراق بهادار تهران خواهد بود .
2- صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی موظفند اقدامات قانونی را در مورد مالکیت سهامی که طبق این تصمیم نامه به آنها واگذار شده است ، معمول دارند .
3- صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی موظفند حداکثر یک هفته پس از ابلاغ این تصمیم نامه ، در خواست خود را مبنی بر قیمت گذاری توسط سازمان بورس اوراق بهادار تهران به سازمان اخیر الذکر اعلام کنند .
4- سازمان بورس اوراق بهادار تهران مکلف است حسب درخواست سازمانهای بازنشستگی کشوری و تأمین اجتماعی حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ درخواست نسبت به قیمت گذاری سهام واگذار شده طبق ضوابط بورس اوراق بهادار تهران اقدام و گزارش مربوط را به سازمانهای یاد شده اعلام نماید .
5- سازمانهای بازنشستگی کشوری و تأمین اجتماعی موظفند حداکثر ظرف پانزده روز از تاریخ وصول اعلامیه قیمت گذاری سازمان بورس اوراق بهادار تهران ، مراتب را برای ثبت در دفاتر قانونی به مراجع ذی ربط از جمله شرکت ملی نفت ایران ، وزارت امور اقتصادی و دارائی (خزانه داری کل کشور ) و سازمان برنامه و بودجه اعلام نمایند .
6- وزارت امور اقتصادی و دارائی (خزانه داری کل کشور) و دستگاههای ذی ربط معادل مبالغ قیمت واگذاری سهام به صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی را که در اجرای بند (ج) تبصره (10) قانون بودجه سال 1379 کل کشور تعیین میشود از یک طرف به حساب فی مابینخزانه داری کل و شرکت ملی نفت ایران ، بابت مطالبات خزانه داری کل ناشی از اجرای طرحهای عمرانی ( سرمایه گذاری ثابت ) انتفاعی موضوع ماده (32) قانون برنامه و بودجه کشور – مصوب 1351- که به تصویب شورای اقتصاد میرسد و یا دیگر مطالبات خزانه منظور و به همان میزان مطالبات یاد شده تسویه شده تلقی و از طرف دیگر به حساب فی مابین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی بابت رد دیون دولت منظور خواهد شد .
7- از تاریخ انتقال سهام موضوع این تصمیم نامه با رعایت قوانین و مقررات مربوط ، به مدت پنجسال حق انتخاب نصف به اضافه یک نفر از اعضای هیئت مدیره شرکت یاد شده به شرکت ملی نفت ایران واگذار میشود .
8- با انتقال سهام شرکت ملی نفتکش ایران (سهامی خاص) ، صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی به نسبت سهام واگذار شده ، متعهد تضمینهای صادر شده توسط شرکت ملی نفت ایران بابت تضمین قرار دادهای ساخت نفتکشهای جدید خواهند بود .
صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی موظفند سهام واگذاری طبق این تصمیم نامه را در قبال تضمینهای صادر شده توسط شرکت ملی نفت ایران نزد آن شرکت تودیع نمایند .
9- هزینه مالیات فروش و نقل و انتقال به عهده شرکت ملی نفت ایران بوده و سایر هزینه های مورد نیاز برای انجام تشریفات قانونی موضوعات این تصمیم نامه بالمناصفه بین فروشنده از یک طرف و خریداران از سوی دیگر تقسیم خواهد شد . سهم هزینه خریداران نیز متناسب با سهام خریداری آنان خواهد بود .
10- صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی می بایست با رعایت قوانین و مقررات مربوط ظرف دو سال پس از آزادسازی سهام موضوع بند (8) این تصمیم نامه ، اقدامات لازم را در جهت پذیرش سهام در بورس اوراق بهادار تهران و سپس واگذاری سهام در مدت سه سال به عموم مردم فراهم نمایند .
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16095

تاریخ تصویب : 1379/03/02

تاریخ ابلاغ : 1379/03/10

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور - سازمان تامین اجتماعی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.