آئین نامه اجرائی بند (د) تبصره (27) قانون بودجه سال 1379 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-(د)-تبصره-(27)-قانون-بودجه-سال-1379-کل-کشور

آئین نامه اجرائی بند (د) تبصره (27) قانون بودجه سال 1379 کل کشور

شماره 17166 /ت 23169 ه_ 1/5/1379
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور_ وزارت نفت _ وزارت نیرو
هیاَت وزیران در جلسه مورخ 26/4/1379 بنا به پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارتخانه های نفت و نیرو (موضوع نامه شماره 979 /42 _375_ 105 مورخ 15/4/1379 سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور ) و به استناد بند ((د)) تبصره (27) قانون بودجه سال 1379 کل کشور آئین نامه اجرائی بند یاد شده را به شرح تصویب نمود :

ماده 1_ به منظور جایگزینی مصرف برق به جای فرآورده های نفتی, شرکت ملی نفت ایران موظف است, تخفیف اعمال شده در قبض های برق مصرف کنندگان مناطق گرمسیر فاقد شبکه گاز طبیعی و یا مناطقی که گازرسانی به آنجا غیر اقتصادی است را از محل منابع داخلی خود به شرکتهای برق تابع وزارت نیرو پرداخت کند.
تبصره 1_ شهرها و روستاهای دارای شبکه گاز طبیعی مشمول تخفیف های موضوع این آئین نامه نیستند.
تبصره 2_ شرکت ملی نفت ایران مکلف است متناسب با تخفیف اعمال شده, سهمیه سوخت مشترکین بر خوردار از این تخفیف را محدود و یا قطع کند.
ماده 2_ به منظور تعیین شهرها و روستاهای تحت پوشش, تعیین ایام سال مشمول این آئین نامه در هر یک از مناطق و همچنین تعیین تخفیف متعلقه, کمیته ای متشکل از نمایندگان وزارت نفت, وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تشکیل می شود.
تبصره 1_ تعیین روستاهای تحت پوشش با پیشنهاد وزارت جهاد سازندگی و با عضویت آن وزارت در کمیته فوق خواهد بود.
تبصره 2_ این کمیته اولویتهای شهرها و روستاهای مناطق گرمسیر فاقد شبکه گاز طبیعی مناطقی که گازرسانی به آنجا غیر اقتصادی است را برای تهیه طرح های جامع توسعه و تقویت شبکه برق رسانی به وزارت نیرو اعلام خواهد کرد.
ماده 3- میزان تخفیف قیمت برق از ما به التفاوت بهای انرژی برق تعرفه عادی (معادل تعرفه برق مناطق مشابه از نظر آب و هوا وغیر مشمول این آیین نامه) با بهای انرژی برق تعرفه مخفف (تعرفه ایام گرم در مناطق گرمسیر و مشابه آن برای مناطق سرد سیر) تعیین می شود و حداکثر آن (به صورت ریالی ) توسط کمیته موضوع ماده (2) مشخص می شود. این تخفیف در قبض های برق مصرف کنندگان اعمال و با اعلام شرکت توانیر توسط شرکت ملی نفت ایران در وجه شرکتهای برق منطقه ای ذیربط پرداخت می شود.
ماده 4- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است اعتبار مورد نیاز جهت تحت پوشش قرار دادن تدریجی مناطق گرمسیر فاقد شبکه گاز طبیعی و مناطقی که گازرسانی به آنجا غیر اقتصادی است و ادامه پرداخت یارانه را به صورتهای مناسب آن (همچون یارانه انرژی تسهیلات جهت کاهش شدت انرژی و تلفات و افزایش راندمان) در بودجه سالانه شرکتهای تابعه وزارت نیرو پیش بینی کند.
ماده 5- وزات نفت و وزارت نیرو مکلفند عملکرد این آئین نامه را هر سه ماه یک بار به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارایه کنند.
معاون اول رئیس جمهور- حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16145

تاریخ تصویب : 1379/04/26

تاریخ ابلاغ : 1379/05/10

دستگاه اجرایی : وزارت نیرو - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.