تصویبنامه راجع به افزایش سهام کارکنان دولت در شرکتهای تعاونی مصرف

تصویبنامه-راجع-به-افزایش-سهام-کارکنان-دولت-در-شرکتهای-تعاونی-مصرف

تصویبنامه راجع به افزایش سهام کارکنان دولت در شرکتهای تعاونی مصرف

شماره 72244 / ت 578 هـ 2/12/1371

هیات وزیران در جلسه مورخ 11/12/1370 بنا به پیشنهاد وزارت تعاون و سازمان امور اداری و استخدامی کشور و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به منظور گسترش و تقویت تعاونیهای مصرف کارکنان دولت تصویب نمود :
1 ـ به کلیه دستگاههای مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت اجازه داده می شود از ابتدای سال 1371 با توافق کارکنان خود و منظور افزایش سهام آنان در شرکت تعاونی مصرف کارکنان دولت ، ماهیانه مبلغ 3000 ریال از کمک هزینه عائله مندی موضوع ماده 9 قانون نظام هماهنگ پرداخت یا از حقوق و مزایای این قبیل کارکنان کسر و به حساب شرکت تعاونی واریز نمایند تا به ازای آن ، برگ سهام یا گواهی سهام با رعایت مقررات مربوط توسط شرکت برای آنان صادر گردد در صورت عدم توافق کارمند کسر مبلغ فوق از حقوق و مزایا و کمک عائله مندی وی مجاز نمی باشد .
2 ـ شرکتهای تعاونی مصرف کارکنان دولت موضوع این تصویب نامه حداقل 50% از وجوه سهام دریافتی هر عضو را به حساب اتحادیه تعاونی مصرف کارکنان دولت در تهران بابت سهام خود واریز خواهند نمود تا برای تامین کالاهای اساسی و ضروری یا سرمایه گذاری در امور مربوط به تولید اینگونه کالاها به مصرف برسد کالاهای مزبور متناسب با میزان سهامی که در اجرای این مصوبه توسط هر یک از تعاونی ها خریداری شده است توزیع خواهد شد .
3 ـ دستگاههایی که فاقد تعاونی مصرف کارکنان می باشند میتوانند به طور مستقیم یا با شرکت یک یا چند دستگاه اجرائی نزدیک به هم نسبت به تشکیل تعاونیهای مزبور اقدام نماید .
4 ـ در صورتی که کارکنان شاغل در هر یک از نقاط کشور به دلیل فقدان تعاونی مصرف در آن نقطه امکان عضویت نداشته باشند نزدیکترین تعاونی مصرف کارکنان دستگاههای دولتی وابسته به دولت با رعایت ضوابط مکلف به پذیرش عضویت کارکنان می باشند .
5 ـ دستگاههای دولتی موضوع ماده 1 « قانون نحوه ایجاد تسهیلات رفاهی برای کارکنان دولت » مصوب 1367 و تبصره 1 آن موظفند با هماهنگی وزارت تعاون تکالیف مقرر در متن ماده مزبور و تبصره آن را اجرا نمایند .
6 ـ نظارت بر حسن اجرای مصوبه به عهده وزارت تعاون و سازمان امور اداری و استخدامی کشور می باشد و در صورت نیاز دستورالعمل های لازم توسط دستگاههای مذکور و ابلاغ خواهد شد .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 13739

تاریخ تصویب : 1370/12/11

تاریخ ابلاغ : 1371/02/23

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور - وزارت تعاون -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.