آئین نامه اجرائی ماده 55 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین

آئین-نامه-اجرائی-ماده-55-قانون-وصول-برخی-از-درآمدهای-دولت-و-مصرف-آن-در-موارد-معین

آئین نامه اجرائی ماده 55 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین

شماره 1894 / ت 47 هـ 15/2/1371
وزارت معادن و فلزات
هیات وزیران در جلسه مورخ 30/1/1371 بنا به پیشنهاد شماره 7635 / 100 مورخ 22/3/1370 وزارت معادن و فلزات و به استناد بند «ب» ماده (55 ) قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین مصوب 20/8/1369 آئین نامه اجرائی ماده 55 قانون مزبور را به شرح زیر تصویب نمود .

ماده 1 ـ وزارت معادن و فلزات و کلیه واحدهای صنعتی و معدنی تابع آن مکلفند معادل دو در هزار فروش خود را به حساب مربوط نزد خزانه واریز نمایند تا به درآمد عمومی کشور منظور گردد .
تبصره ـ فروش داخلی واحدهای صنعتی و معدنی تابع وزارت معادن و فلزات به یکدیگر مشمول پرداخت دو در هزار نمی باشد .
ماده 2 ـ معادل 100% درآمد موضوع ماده 1 این آئین نامه از محل اعتباری که به همین علت در قانون بودجه در هر سال منظور می شود تخصیص یافته تلقی شده و توسط خزانه در اختیار وزارت معادن و فلزات قرار خواهد گرفت تا با رعایت مقررات مربوط جهت اجرای طرحهای تحقیقاتی و آموزشی هزینه گردد .
ماده 3 ـ مسوولیت درخواست وجه و تامین اعتبار به منظور پرداخت هزینه ها ، همچنین نگهداری حسابهای موضوع اعتبار این آئین نامه به عهده ذی حسابی وزارت معادن و فلزات می باشد .
ماده 4 ـ وجوه لازم برای انجام هزینه ها از محل اعتبار تخصیص یافته در ردیف مربوط مندرج در قانون بودجه کل کشور هر سال با درخواست مشترک ذی حسابی و مجریان ذی ربط به حسابی که به همین منظور افتتاح میگردد واریز شده با امضای مشترک آنان قابل برداشت و هزینه می باشد .
ماده 5 ـ کلیه اموالی که براساس اعتبارات این آئین نامه خریداری یا ایجاد می شود . اموال دولتی محسوب میگردد .
ماده 6 ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است از محل تنخواه گردان خزانه حداکثر معادل 10% اعتبار موضوع این آئین نامه را به عنوان تنخواه گردان در ابتدای هر سال در اختیار وزارت معادن و فلزات قرار دهد تا با موافقت سازمان برنامه و بودجه هزینه نماید خزانه پس از واریز درآمدهای مربوط راسا نسبت به استرداد تنخواه مذکور از محل اعتبار مربوط اقدام خواهد نمود .
ماده 7 ـ در اجرای بند «ب» ماده مزبور نتایج به دست آمده از این تحقیقات که در اختیار وزارت معادن و فلزات قرار می گیرد ، برای استفاده بخش صنعت و معدن به ترتیب زیر عمل می گردد :
1 ـ موارد خاص یا انحصاری در اختیار واحد یا واحدهای ذیربط قرار می گیرد .
2 ـ موارد عام از طریق سمینارها ، کنفرانسها ، نشریات ، رسانه های گروهی ، کتابخانه ها و غیر منعکس میشود .
3 ـ مواردی که نیاز به مرحله یا مراحل بعدی دارد پس از تعیین و تشخیص مراحل یاد شده مانند دو مورد فوق الذکر حسب مورد عمل خواهد شد .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1371/01/30

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت معادن و فلزات -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.