مصوبه شورایعالی اداری در خصوص ارتقاء سطح کارآئی دستگاههای دولتی

مصوبه-شورایعالی-اداری-در-خصوص-ارتقاء-سطح-کارآئی-دستگاههای-دولتی

مصوبه شورایعالی اداری در خصوص ارتقاء سطح کارآئی دستگاههای دولتی


شماره 5052 دش /1 - 20/5/1375

وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی ـ وزارت راه و ترابری ـ سازمان هواپیمائی کشوری ـ سازمان امور اداری و استخدامی کشور
شورایعالی اداری در شصت و هشتمین جلسه مورخ 9/5/75 بنا به پیشنهاد مشترک سازمان امور اداری و استخدامی کشور و زارتخانه های راه و ترابری و فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای مصوبه شماره 135 /دش مورخ 21/1/70 در جهت ارتقاء سطح آرائی دستگاههای دولتی و ارائه خدمات به موقع و مؤثر و تسهیل و تسریع امور ارباب رجوع به منظور اصلاح روش صدور مجوز تاسیس دفاتر خدمات مسافرت هوائی و ایرانگردی و جهانگردی ( سیاحتی و زیارتی ) موارد ذیل را تصویب نمود :
1 ـ صدور ، تمدید ، تعلیق و لغو مجوز تاسیس دفاتر خدمات مسافرت هوائی به ترتیب به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت راه و ترابری ( سازمان هواپیمائی کشوری ) است .
تبصره ـ کمیته موضوع ماده واحد قانون واگذاری مسئولیت امور مربوط بهترابری هوائی به سازمان هواپیمائی کشوری مصوب سال 1370 از تاریخ ابلاغ این مصوبه منحل و وظایف و اختیارات آن به شرح بند (1) به وزارتخانه های مذکور واگذار می شود .
2 ـ وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و ترابری آئین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرت هوایی و ایرانگردی و جهانگردی مصوب 1373 هیات وزیران را مطابق با مفاد این مصوبه و در حدود وظائف و اختیارات قانونی اصلاح نموده و حداکثر ظرف ممدت دو ماه به صورت جداگانه جهت تصویب به هیات وزیران پیشنهادمی نمایند .
3 ـ وزارتخانه های راه و ترابری ( سازمان هواپیمائی کشوری ) و فرهنگ ارشاد اسلامی ترتیبی اتخاذ می نمایند تا حسب مورد صدور پروانه تاسیس دفاتر خدمات مسافرت هوائی و دفاتر خدمات مسافرت ایرانگردی و جهان گردی حداکثر ظرف مدت 45 روز از تاریخ اخذ مدارک مورد نیاز پس از انجام مصاحبه ، تحقیقات و استعلامات ، معرفی مدیر مربوطه و مشخص کردن محل تاسیس و نشانه و نام دفتر انجام پذیرد .
تبصره ـ دستگاههای ذیربط ترتیبی اتخاذ می نمایند تا پاسخ استعلام وزارتخانه های راه و ترابری ( سازمان هواپیمائی کشوری ) و فرهنگ و ارشاد اسلامی حداکثر ظرف مدت 15 روز اعلام گردد .
4 ـ وزارتخانه های راه و ترابری ( سازمان هواپیمائی کشوری ) و فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت عدم تمرکز امور اجرائی ترتیبی اتخاذ می نمایند تا واحدهای استانی ذیربط بتوانند به تدریج نسبت به صدور ، تمدید ، تعلیق و لغو تاسیس دفاتر خدمات مسافرت هوایی و ایرانگردی و جهانگردی در خارج از مرکز اقدام نمایند .
5 ـ نحوه فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی و ایرانگردی و جهانگردی حسب مورد توسط وزارتخانه های راه و ترابری ( سازمان هواپیمائی کشوری ) و فرهنگ و ارشاد اسلامی مستمرا مورد نظارت و ارزیابی قرار گرفته و با متخلفین برابر با مفاد آئین نامه های موضوع بند 2 این مصوبه و سایر مقررات مربوطه رفتار میشود.
6 ـ وزارتخانه های راه و ترابری ( سازمان هواپیمائی کشوری ) و فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تدوین مجموعه راهنمای متقاضیان حاوی شرایط و ضوابط تاسیس دفاتر و سایر اطلاعات مورد نیاز ، ترتیبی اتخاذ می نمایند تا اخذ مدارک از متقاضیان در صورت تمایل آنان ، به صورت غیر حضوری از طریق واحدهای پستی انجام پذیرد.
7 ـ وزارت راه و ترابری ( سازمان هواپیمائی کشوری ) تمهیدات مورد نیاز جهت آموزش توجیهی و تخصصی مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرت هوائی و برگزاری آزمون تخصصی مربوطه را به نحو مقتضی فراهم می نماید .
8 ـ وزرای راه و ترابری و فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول اجرای این مصوبه می باشند و دبیرخانه شورایعالی اداری گزارش پیشرفت اجرای آن را به شورا ارائه می نماید.
معاون اول رئیس جمهور و دبیر شورایعالی اداری ـ سید محمد میر محمدی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 14504

تاریخ تصویب : 1375/05/09

تاریخ ابلاغ : 1375/06/07

دستگاه اجرایی : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - وزارت راه وترابری - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور - سازمان هواپیمائی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.