سیاستها و خط مشی های سازماندهی ، حمایت و نظارت بر بازار تولید و عرضه مسکن

سیاستها-و-خط-مشی-های-سازماندهی-،-حمایت-و-نظارت-بر-بازار-تولید-و-عرضه-مسکن

سیاستها و خط مشی های سازماندهی ، حمایت و نظارت بر بازار تولید و عرضه مسکن


شماره 123038 /ت 15511 هـ - 1/11/1375
وزارت مسکن و شهرسازی
هیات وزیران در جلسه مورخ 26/10/1375 بنا به پیشنهاد شماره 7868/100 مورخ 7/6/1374 وزارت مسکن و شهرسازی و به استناد اصل و یکصدو سی و چهار و یکصدو هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و جزء مسکن و شهرسازی و تعیین وظایف آن ـ مصوب 1353 ـ و قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ـ مصوب 1374 ـ سیاستها و خط مشی های سازماندهی ، حمایت و نظارت بر بازار تولید و عرضه مسکن را به شرح زیر تصویب نمود :

فصل اول ـ تعاریف
ماده 1 ـ اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول مقررات این تصویبنامه که در امور مربوط به تویعه و عمران زمینهای شهری ، مدیریت تولید ، عرضه ، تامین و تقاضای مسکن فعالیت می نمایند، عبارتند از :
الف ـ شرکتهای دولتی یا وابسته به دولت ، بنیادها و نهادهای انقلابی و مؤسسات عمومی غیر دولتی و شرکتهای وابسته به آنها ،
ب ـ شرکتهای تعاونی تولید مسکن موضوع تبصره (1) ماده 8 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1370 .
پ ـ شرکتهای تعاونی پس انداز و تامین مسکن موضوع ماده 27 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1370.
ت ـ شرکتهای سرمایه گذاری مسکن و توسعه شهری .
ث ـ شرکتها و مؤسساتی که مطابق قانون تجارت تاسیس شده یا بشوند و ضعیت خود را با مقررات موضوع فصل دوم این تصویبنامه تطبیق دهند همچنین سایر اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی و غیر دولتی در موارد مذکور در این ماده فعالیت نمود یا بنمایند .
فصل دوم ـ سازماندهی مدیریت تولید و عرضه مسکن
ماده 2 ـ کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی موضوع ماده (1) این تصویبنامه مکلفند قبل از آغاز فعالیت ، نسبت به دریافت پروانه اشتغال اقدام نمایند . وزارت مسکن و شهرسازی موظف است اقدامهای لازم را برای تشخیص صلاحیت و تعیین رتبه و صدور پروانه اشتغال اشخاص موضوع این تصویبنامه فراهم نماید . کلیه مقامهای دولتی و دستگاههای اجرائی موظفند در چهارچوب وظایف و اختیارات خود همکاری لازم را برای تحقق این امر انجام دهند و ضمانتهای اجرائی لازم را ایجاد نمایند.
تبصره 1 ـ تعاونیهای پس انداز و تامین مسکن که هدف و فعالیت آنها منحصر به تامین مسکن اعضاست ، مشمول تکلیف دریافت پروانه اشتغال موضوع این ماده نیستند .
تبصره 2ـ اشخاصی که اقدام به ساخت مسکن برای خود می نمایند،
به تشخیص وزارت مسکن و شهرسازی مشمول تکلیف دریافت پروانه موضوع این ماده نیستند .
ماده 3 ـ وزارت مسکن و شهرسازی در جهت تحقق اهداف زیر در مجامع و واحدها و افراد صنفی و به استناد ماده 29 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، آئین نامه نظام صنفی مجامع و واحدها و افراد صنفی مشمول ماده (1) این تصویبنامه را تهیه و برای تصویب به هیات وزیران ارایه خواهد داد :
الف ـ همکاری ، مذاکره و مشاوره با مراجع ملی ـ محلی ، در امور برنامه ریزی ، مدیریت و اجرای طرحهای مسکن و شهرسازی ، اصلاح قوانین ومقررات دست و پاگیر و تدوین مقررات تسهیل کننده ،
پ ـ پ ـ ترویج سیاستهای ملی در بخش مسکن و شهرسازی ،
ت ـ ترویج اصول صحیح مهندسی و معماری و همکاری در زمینه اجرا و کنترل مقررات ملی ساختمان و استانداردها و معیارها ،
ث ـ ارتقای دانش فنی و کیفیت کار اعضا از طریق ایجاد پایگاههای علمی ، فنی و آموزش و انتشارات ،
ج ـ دفاع از حقوق اجتماعی و حیثیت حرفه ای و حقوق افراد و واحدهای صنفی و همچنین دفاع از حقوق متقابل جامعه به عنوان مصرف کنندگان محصولات ، تولیدات و خدمات اعضا،
چ ـ ایجاد روابط صحیح بین افراد و واحدهای صنفی و طرفهای قرارداد آنها و کمک به مراجع مسؤول در بخش مسکن و شهرسازی در زمینه ارجاع مناسب کارها به صاحبان و جلوگیری از مداخله اشخاص فاقد صلاحیت در امور فنی ،
ح ـ همکاری با مراجع ملی و محلی در هنگام بروز و بلایای طبیعی،
خ ـ تلاش در جهت مشارکت و تشویق به سرمایه گذاری اشخاص و مؤسسات داخلی و خارجی در طرحهای مسکن و توسعه شهری و مستحدثات و آماده سازی اراضی ،
د ـ جلب سیاستهای حمایتی دولت به سوی تشکلهای معتبر سازندگام و سرمایه گذاران بخش مسکن و توسعه شهری ،
ذ ـ ارتقای اعتبار فنی ، اجرائی ، اجتماعی و مالی اعضا مانند تاسیس شرکت تضمین خدمات صنفی و مشارکت در تاسیس صندوق تضمین سرمایه گذاران مسکن ،
رـ جلب مشارکت واحدها و افراد صنفی در جهت تامین منالع مالی بخش مسکن و توسعه شهری و تشویق به تاسیس شرکتهای سرمایه گذاری مسکن ، انتشار و اوراق مشارکت اقدامات قانونی در جهت تجهیز منابع مالی .
ماده 4 ـ دلت از طریق وزارت مسکن و شهرسازی ، بانک مرکزی وزارت بازرگانی ، به روشهای زیر از فعالیت سازندگان دارای پروانه اشتغال موضع ماده 2 این تصویبنامه حمایت می نماید :
الف ـ اولویت در واگذاری زمین شهری و پروژه هائی که سازمان ملی زمین و مسکن با مشارکت بخش خصوصی اجرا می نماید،
ب ـ تخصیص سهمیه های متناسب با حجم فعالیت در تامین مواد و مصالح دارا ی نظام کنترلی توزیع .
پ ـ تخصیص بخشی از مانده تسهیلات اعطائی به بخش مسکن به سازندگان مسکن و شهرکهای مسکونی .
ت ـ کمک به صدور خدمات فنی و مهندسی .
ماده 5 ـ وزارت مسکن و شهرسازی موظف است برای ارایه کمکهای فنی به سازندگان مشمول این تصویبنامه در زمینه های زیر اقدامهای لازم را به عمل اورد .
الف ـ انجام تحقیق و مطالعه به منظور تدوین ضوابط و آئین نامه های علمی و فنی و اجرائی و انتشار نتایج به دیت آمده به روشهای مقتضی ،
ب ـ تشکیل کنفرانس ، سمینار و دوره های اموزشی برای مدیران و نیورهای شاغل در تشکلهای سازندگان مسکن ،
پ ـ وضع ضوابط و مقررات برای اجزای ساختمان و اندازه های پایه مواد مصالح و ملزومات مورد استفاده در صنعت مسکن و ساختمان و ایجاد امکان تولیدو مصرف انبوده آنها در جهت کاهش ضایعات و قیمت تمام شده ،
ت ـ تاسیس مرکز اطلاعات ساختمان و مسکن مشتمل بر اطلاعات داده ای و به هنگام بازار مسکن کشور .
ماده 6 ـ وزارت مسکن و شهرسازی می تواند براساس قانون تغییر نام وزارت آبادانی و مسکن و شهرسازی و تعیین و ظاف آن و ماده 35 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و سایر مقررات مروبط از راههای زیر بر فعالیت سازندگان مسکن نظارت نماید :
الف ـ
بازرسی کارهای در دست ارجا، به منظور حصول اطمینان از انطباق سطح فعالیت سازندگان با رتبه و حد مجاز فعالیت مقید در پروانه های اشتغال ،
ب ـ تنظیم فرمهای گزارش و اطلاع گیری از فعالیت اشخاص موضوع این تصویبنامه .
تبصره 1 ـ در صورتی که سازنده براساس نظارتهای به عمل آمده از مقررات و استانداردهای وضع شده موجود ، تخلف کند واز اهداق موضوع فعالیت اصلی عدول نماید ، وزارت مسکن و شهرسازی می تواند براساس ماده 35 قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان و سایر مقررات مربو ط، تدابیر متناسب رابرای برخوباوری با وی ، اتخاذ نماید . در اجرای تبصره کلیه مراجع ذی ربط از جمله نیوری انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف به همکاری می باشند .
تبصره 2 ـ تهیه ، اجرا و نظارت بر طرحهای عمرانی منظور در بودجه عمومی ، تابع مقررات قانون برناکه و بودجه و ضوابط مبتنی بر آن خواهد بود .
ماده 7 ـ شهرداریها موظفند پس از ابلاغ وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت کشور، در شهرهائی که اتحادیه صنفی سازندگان مسکن در آنها تشکیل می شود ، پروانه ساختمان مجموعه های بیش از ده واحد مسکونی را برای متقاضیانی صادر نمایند که یا خود دارای پروانه اشتغال موضوع ماده 2 این تصوینامه باشند یا قرارداد مدیریت تولید با یکی از سازندگان دارای پروانه فعالیت ، منعقد نموده باشند. مشخصات کمی ، فنی و اجرائی پروژه ها باید بارتبه سازنده یا مدیر تولید متناسب باشد .
فصل سوم ـ شرایظ حمایت از فعالیت شرکتهای سرمایه گذاری مسکن
ماده 8 ـ شرکتهای سرمایه گذاری مسکن و توسعه شهری که واجد شرایط موضوع مواد 9 تا 16 این تصویبنامه باشند از حمایتهای موضوع ماده 19 این تصویبنامه برخوردار خواهند شد .
ماده 9 ـ میزان مالکیت بخش غیر خصوصی نباید حداکثر از چهل و نه درصد تجاوز کند .
ماده 10 ـ شخص حقوقی تا بیست درصد و شخص حقیقی به تنهائی بیش از ده درصد و در مجموع با خانواده درجه یک یا اشخاص حقیقی عضو هیئت مدیره یا اجرائی اشخاص حقوقی نباید بیش از بیست درصد سهام شرکت را در اختیار داشته باشد .
ماده 11 ـ شرکت سرمایه گذاری مسکن منابع مالی خود را به شرح زیر تامین می نمایند :
الف ـ انتشار و فروش سهام ،
ب ـ پیش فروش سهم واحدهای مسکونی از طرحهای مورد مشارکت ،
پ ـ سود انباشته ،
ت ـ انتشار و فروش اوراق مشارکت مسکن با رعایت مقررات مربوط ،
ث ـ فروش داراییهای مازاد بر نیاز شرکت .
تبصره ـ کل بدهی شرکت سرکایه گذاری مسکن نباید در هیچ حال از شصت و پنج درصد کل داراییهای آن تجاوز کند .
ماده 12 ـ شرکت سرمایه گذاری مسکن در داراییهای خود حد نصابهای زیر را رعایت می نماید :
الف ـ داراییهای جاری و ثابت عملیاتی برای اداره امور خود در حد متعارف بیش از پانزده درصد کل داراییهای شرکت نباشد ،
ب ـ زمین و مستغلات حداکثر تا سی درصد کل داراییها ،
پ ـ حداقل بیست درصد از داراییهای شرکت از اوراق بهادار مربوط به شرکتهای مالی و سرمایه گذاری و تولید کننده ماشین آلات و ابزار و تاسیسات مصالح ساختمانی ، شرکتهای سازنده و عمران کننده ، مشاور و پیمانکاری و به طور کلی شرمتها و مؤسساتی که در بخش مسکن وتوسعه شهری فعالیت می نمایند، تشکیل شده باشد ،
ت ـ مانده داراییها صرف مشارکت در طرحهای مسکن سازی و توسعه شهری شود .
ماده 13 ـ شرکت سرمایه گذاری نباید به طور مستقیم نسبت به ساخت و ساز مسکن و ساختمان اقدام نموده و عهده دار مدیریت پروژه باشد .
ماده 14 ـ شرکت سرمایه گذاری نباید بیشتر از ده درصد سهام یک شرکت سهامی عام و بیش از سی و پنج درصد سهام یک شرکت سهامی خاص را دارا باشد .
ماده 15ـ شرکت سرمایه گذاری نباید حداکثر بیش از بیست درصد کل داراییهای خود را به خرید دارائی خاص با مشارکت در پروژه های خاص اختصاص دهد .در مورد شهرک سازی و بافتهای درون شهری ، رعایت حد نصاب یاد شده ضرورت ندارد ، مشروط بر آنکه شرمایه گذاری در پروژه های مختلف مروبط به آن طرحها صورت گیرد .
تبصره ـ از تاریخ تاسیس ، شرکت سرمایه گذاری دو سال فرصت خواهد داشت که به حد نصاب موضوع این ماده به دست یابد .
ماده 16 ـ شرکت سرمایه گذاری مسکن برای استفاده از تسهیلات این تصویبنامه مکلف است قبل از تاسیس و فعالیت در این زمینه اساسنامه و هر گونه تغییرات بعدی آن را به تایید وزارت مسکن و شهرسازی برساند . در غیر این صورت تسهیلات مقرر در این تصویبنامه به شرکت مذکور تعلق نخواهد
گرفت .
تبصره ـ شرکتهای سرمایه گذاری بخش مسکن که قبلا تاسیس شده اند و بانکهائی که قبلا اقدام به تاسیس شرکت سرمایه گذاری مسکن نموده اند ، برای بهره مند شدن و استفاده از امکانات و تسهیلات موضوع این تصویبنامه و تطبیق وضع خود با این مقررات ظرف یک سال از تاریخ این تصویبنامه فرصت دارند اقدامات لازم را به عمل آورند .
ماده 17 ـ شرکت سرمایه گذاری مسکن می تواند سهام شرکتهای دیگر را جهت پذیره نویسی به عامه مردم یا سرمایه گذاران خاص عرضه کند و با رعایت ماده 14 این تصویبنامه سهام باقیمانده را خریداری کند .
ماده 18 ـ شرکت سرمایه گذاری مسکن می تواند با رعایت مفاد مواد 13 و 14 این تصویبنامه در جهت پیشبرد هدفها و فعالیتها ی خود در بخش مسکن ، در تاسیس شرکتهای فرعی یا مؤسسات مالی و اعتباری با رعایت مقررات مربوط مشارکت داشته باشد .
ماده 19 ـ وزارت مسکن و شهرسازی مکلف است به روشهای زیر از فعالیت شرکتهای سرمایه گذاری حمایت کند :
الف ـ اولویت در اختصاص زمین ،
ب ـ اولویت در استفاده از یارانه تسهیلات اعتباری بخش مسکن ،
پ ـ اولویت در استفاده از کمکهای مستقیم دولت به بخش مسکن و توسعه شهری ،
ت ـ اولویت در خرید سهام شرکتهای دولتی به طور کلی و بخش عمومی در شرایط ساختمان و مصالح ساختمانی که به بخش خصوصی واگذار می شود و تسهیلا در شرایط خرید ، با رعایت قوانین و مقررات ،
ث ـ اولویت در استفاده از تسهیلات بانکها در بخش مسکن ،
ج ـ ایجاد تسهیلات در اخذ تضمینهای لازم از بانکها ، وسایر مراجع ذی ربط جهت فروش یا انتشار اوراق مشارکت ،
چ ـ اولویت در خرید یا بهره برداری از واحدهای ساختع شده توسط بخش عمومی که به بخش خصوصی واگذار می شود ،
ح ـ اولویت در مشارکت با سازمانهای وابسته به وزارت مسکن و شهرسازی و بنیاد ، مسکن به منظور ساخت و ساز و انجام پروژه های انبوه سازی و انتشار اوراق مشارکت ،
خ ـ مساعدت در پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران بدون رعایت دوره انتظار اولیه ،
د ـ استفاده از کلیه مزایای دیگر مقرر در مقررات و آئین نامه های مربوط حمایت از سازندگان و سرمایه گذاران بخش مسکن و توسعه شهری .
فصل چهارم ـ شرایط حمایت از شرکتهای تعاونی تولید مسکن و شرکتهای پس انداز و تامین مسکن
ماده 20 ـ شرکتهای تعاونی تولید مسکن که طبق مفاد ماده 26 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تبصره (1) ماده 8 قانون مزبور تاسیس شده یا بشوند ، به شرط دریافت پروانه اشتغال موضوع ماده 2 این تصویبنامه ، مشمول حمایتهای زیر خواهند بود :
الف ـ برخورداری از کلیه حمایتهای موضوع ماده 4 این تصویبنامه و تبصره آن نیز کمکهای فنی موضوع ماده 5 این تصویبنامه ،
ب ـ اولویت در استفاده از منابع صندوق پس انداز مسکن و منابع شرکتهای تعاونی پس انداز و تامین مسکن و منابع حاصل از انتشار اوراق مشارکت در ساخت و تکمیل پروژه ، طبق مقررات مربوط ،
پ ـ استفاده از تسهیلات ماده 18 قانون بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و تبصره های آن .
ت ـ استفاده از تسهیلات مالی موضوع ماده 24 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و تبصره های آن ،
ث ـ اولویت در معاملات شرکتها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت در اجرای ماده 28 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران .
تبصره ـ شرکتهای تعاونی پس انداز و تامین مسکن و سایر تعاونیهای تولید کننده مسکن اجتماعی تحت حمایت خواهند بود ، لکن اولویت با تعاونیهائی است که برای تولید مسکن با شرکتهای تعاونی تولید قرار منعقد نمایند.
ماده 21 ـ چگونگی نظارت بر فعالیت شرکتهای تعاونی تولید مسکن ، تابع مفاد ماده 6 این تصویبنامه است .
ماده 22 ـ شرکتهای تعاونی پس انداز و تامین مسکن که در اجرای ماده 27 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و به منظور دنبال نمودن اهداف زیر تشکیل شده باشند از حمایتهای موضوع این تصویبنامه برخوردار خواهند بود :
الف ـ ارایه خدمات مشاوره ای و اطلاعات به روز بازار مسکن و کمک به امضاء برای انتخاب الگوی مسکن با توجه به وضعیت اشتغال و درامد و توان مالی و تعداد افراد خانوار آنها ،
ب ـ هدایت و راهنمائی اعضا برای افتتاح حساب پس انداز و کمک به انها برای تنظیم برنامه مالی تامین مسکن مناسب ودستیابی به آن در مدت مناسب ،
پ ـ عرضه مسکن اجاره ای (اجتماعی ) به اعضای خود در مرحله پیش خرید واحد مسکونی منطبق با الگوی مصرف مسکن ، به منظور اسکان موقت تا زمان تکمیل و تحویل واحد مسکونی مزبور.
ت ـ عدم دخالت مستقیم در احداث مسکن .
ماده 23 ـ شرکتهای تعاونی پس انداز و تامین مسکن که به منظور دستیابی به اهداف موضوع بندهای (الف) ، (ب)،(پ) ماده 22 این تصویبنامه تاسیس شوند و مفاد بند (ت) ماده مذکور را رعایت نمایند از حمایتهای زیر برخوردار خواهند شد:
الف ـ تامین سرمایه اولیه یا افزایش سرمایه توسط وزارتخانه ها سازمانها ، شرکتهای دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت ، بانکها ، شهرداریها ، بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی و سایر نهادهای عمومی ، از ریق اعطای .ام بدون بهره ، یا راههای دیگر از قبیل مشارکت ، مضاربه ، اجاره ، اجاره به شرط تملیک ، بیع شرط ، فروش اقساطی ، صلح حقوق در اجرای ماده 17 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و تبصره آن ،
ب ـ فورش اقساطی مسکن اجتماعی موضوع قانون برنامه دو م توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بخش مسکن ، به منظور تامین مسکن اجازه ای اعضا،
پ ـ اولویت در واگذاری سهم الشرکه سازمان ملی زمین و مسکن در پروژه هائی که سازمان مسکن ، به ویژه شرکتهای تعاونی تولید، اجرا می نمایند،
ت ـ اولویت در واگذاری سهم الشرکه سازنده دولتی وابسته به دولت ،
ث ـ اولویت در استقاده از تسهیلات ویژه کارکنان دولت در خصوص اعضای واجد شرایط .
ماده 24 ـ وزارت مسکن و شهرسازی می تواند براساس ماده 6 این تصیبنامه ، همچنین از راههای زیر و طبق دستورالعملی که به همین منظور صادر می نماید ، بر فعالیت شرکتهای پس انداز و تامین مسکن نظارت نماید :
الف ـ دریافت یک نسخه از فرم تقاضا و الگوی مسکن مورد انتخاب اعضای شرکت به منظور برآورد تقاضا و برنامه ریزی لازم
ب ـ بررسی آخرین وضعیت حساب پس انداز و توان مالی اعضای خواهان و متقاضی سکونت در مسکن اجاره ای (اجتماعی )،
پ ـ مطالبه پروانه اشتغال از شرکتهای تعاونی پس انداز و تامین مسکن ، قبل از اعمال حمایتهای موضوع ماده 23 این تصویبنامه ،
ت ـ نظارت مستمر بر فعالیتهای شرکت به منظور حصول اطمینان از عدم مداخله شرکت در امور خارج از وظایف و اهداف موضوع تاسیس آن ، از جمله فعالیت مستقمی برای تولید مسکن ،
ث ـ شرکتهای تعاونی پس انداز و تامین مسکن تنها می توانند منابع خود را در جهت ایجاد پایگاه اطلاعاتی ، سپرده گذاری در صندوق پس انداز مسکن ، خرید مسکن اجتماعی برای تامین مسکن اجاره ای اعضا، مشارکت در سرمایه گذاری مسکن ، اعطای تسهیلات قراردادی به شرکتهای تعاونی تولید مسکن و سایر اموری که به طور مستقیم با موضوع فعالیت آنها مطابقت دارد ، به مصرف برسانند . وزارت مسکن و شهرسازی با همکاری وزارت تعاون بر رعایت مفاد این بند نظارت خواهد کرد . وزارت تعاون می تواند به وسیله بازرسان مخصوص خود به رسیدگی و حسایرسی عملیات شرکت بپردازد .
تبصره ـ در صورتی که شرکت از مقررات وضع شده در امور مربوط به پس انداز و تامین مسکن تخلف نماید ، وزارت مسکن و شهرسازی می تواند ، متناسب با مورد ، جلوگیری موقت از توسعه عملیات شرکت ، تغییر سطح مجاز و محدوده فعالیت یا ابطال پروانه اشتغال شرکت اقدام کند یا عزل اعضای هیات مدیره شرککت را به مجمع ذی صلاح توصیه و شرکت را تا زمان اصلاح عملیات و تطبیق با شرایط مورد نظر ، از حمایتهای موضوع ماده 23 این تصویبنامه محروم سازد .
ماده 25 ـ وزارت مسکن و شهرسازی مکلف است اقدامات زیر را به منظور تحقق سیاستها و خط مشی های مندرج در این تصویبنامه انجام دهد :
الف ـ تهیه و پیشنهاد لوایح مورد نیاز به هیات وزیران جهت تصویب و ارایه به مجلس شورای اسلامی ،
ب ـ تهیه و پیشنهاد آئین نامه های اجرائی برای تصویب هیات وزیران ،
پ ـ تهیه و ابلاغ دستورالعملهای اسن تصویبنامه طبق برنامه زمانبندی یاد شده در قالب اصول کلی تصویبنامه و آئین نامه های اجرائی آن .
ماده 26 ـ کلیه دستگاههای اجرائی و مراجع ذیربط مکلفند در موارد مربوط دستورالعملهای اجرائی خود را جهت تطبیق با مفاد این تصویبنامه مورد تجدید نظر قرار دهند و دستورالعملهای جدید رانیز با هدف یاد شده تهیه و ابلاغ نمایند .
ماده 27 ـ تا تصویب و ابلاغ ضوابط موضوع مواد 25 و 26 این تصویبنامه ، ضوابط موجود مورد عمل و لازم الاجرا است .
معاون اول رئیس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 15129

تاریخ تصویب : 1375/10/26

تاریخ ابلاغ : 1375/11/15

دستگاه اجرایی : وزارت مسكن و شهرسازی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.