دستور العمل اجرائی قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سازمان بیمه خدمات درمانی کشور

دستور-العمل-اجرائی-قانون-نظام-هماهنگ-پرداخت-کارکنان-دولت-در-سازمان-بیمه-خدمات-درمانی-کشور

دستور العمل اجرائی قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سازمان بیمه خدمات درمانی کشور


شماره 20/124526/ت 17254 هـ - 16/11/1375
وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ـ سازمان امور اداری و استخدامی کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 10/11/1375 بنا به پیشنهاد شماره 4439/د مورخ 16/7/1375 سازمان امور اداری و استخدامی کشور و به استناد ماده 12 قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ـ مصوب 1370 دستور العمل چگونگی اجرای قانون یاد شده در سازمان بیمه خدمات درمانی کشور را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ جدول تخصیص مشاغل مشمول این آئین نامه به گروههای ورودی براساس مدرک تحصیلی همانن جدول موضوع ماده 2 آئین نامه اجرائی قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت موضوع تصویبنامه شماره 57350/ت 473 هـ مورخ 18/11/1370 و اصلاحات بعدی آن است .
تبصره : مستخدمانی که مشاغل آنان دارای ویژگیهای خاص و پیچیده بود از حساسیست بالائی برخوردار یا دارای مهارتهای خاص و فوق العاده هستند ، پس از تصدی سمتهای مذکور بدون رعایت این ماده با پیشنهاد هیات مدیره سازمان بیمه خدمات درمانی کشور ـ که از این پس سازمان می شود ـ و تائید سازمان امور اداری و استخدامی کشور در یکی از گروههای جدول موضوع این ماده تخصیص می یابند .
ماده 2 ـ ضریب افزایش سنواتی سالانه مستخدمان براساس نتایج ارزشیابی سال قبل به میزان 3 الی 5 درصد تعیین می شود و ارزشیابی سالانه کارکنان سازمان براساس ضوابطی که به تصویب هیات مدیریه سازمان می رسد صورت می گیرد .
ماده 3 ـ سازمان مکلف است طرح طبقه بندی مشاغل مربوط را با توجه به مواد (1) و (3) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و گروههای ورودی موضوع ماده (1) این آئین نامه تهیه و پس از تصویب هیات مدیره اجرا نماید .
ماده 4 ـ میزان فوق العاده شغل مستخدمان سازمان حداقل 50% و حداکثر 150% حقوق مبنای گروه مربوط تعیین می شود .
تبصره 1 ـ فوق العاده شغل آن دسته از مستخدمانی که تصودی مشاغل تخصصی ، تحقیقی و آموزشی را بر عهده دارند علاوه بر فوق العاده شغل موضوع این ماده تا 25% حقوق مبنای آنان قابل افزایش است .
تبصره 2 ـ فوق العاده شغل متصدیان مشاغل مدیریت و سرپرستی طبق ضوابطی که به تصویب مجمع عمومی سازمان می رسد علاوه بر فوق العاده موضوع این ماده و تبصره (1) آن تا 25% حقوق مبنای آنان قابل افزایش است .
تبصره 3 ـ ضوابط اجرائی ماده و تبصره (1) با پیشنهاد سازمان و تصویب شورای حقوق و دستمزد تعیین می شود .
ماده 5 ـ سازمان می تواند به کارکنانی که بیش از استاندارد تعیین شده انجام وظیفه می کنند فوق العاده کارانه حداکثر معادل 100% حقوق مبنای آنان پرداخت کند .
تبصره 1 ـ استاندارد مشاغل عمومی توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور تعیین و ابلاغ می وشد .
تبصره 2 ـ استاندارد مشاغل به پیشنهاد سازمان و تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور تعیین می شود.
تبصره 3 ـ مستخدمانی که مشاغل آنان قابل استاندارد نیست می توانند طبق ضوابطی که به پیشنهاد سازمان و تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور تعیین می شود به همان نسبت او فوق العاده کارانه بهره مند شوند .
تبصره 4 ـ فوق العاده موضوع این ماده براساس ضوابطی که به تصویب شورای حقوق ودستمزد می رسد پرداخت می شود .
ماده 6 ـ سازمان می تواند به منظور جذب و نگهرداری کارکنان شاغل در مشاغل دارای مهارتهای ویژه و مشاغل اختصاصی خود یا متصدیان دارای مدرک تحصیلی ایسانس و بالاتر حداکثر معادل 50% حقوق مبنا و فوق العاده شغل بعنوان فوق العاده جذب پرداخت کند .
ماده 7 ـ سازمان می تواند به منظور جبران مسوولیتهای مدیران خود از ابتدای سال 1375 فوق العاده ای تحت عنوان فوق العاده جذب مدیران به شرح زیر پرداخت کند :
الف ـ مدیران کل حداکثر تا میزان 80% حقوق و فو قالعاده شغل .
ب ـ معاونان مدیران کل حداکثر تا میزان 65% حقوق و فوق العاده شغل .
پ ـ سایر مشمولان طرح ارزیابی مشاغل مدیران حداکثر تا 55% حقوق و فوق العاده شغل .
ماده 8 ـ سازمان می تواند در اجرای ماده 6 قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ـ مصوب 1370 ـ به منظور جذب و نگهرداری شاغلان دارای مدرک تحصیلی دکترا در رشته های گروه پزشکی ( پزشکی ـ داروسازی ـ علوم آزمایشگاهی دندانپزشکی ـ رادیو لوژئی و پزشکی هسته ای ) و پیرا پزشکی و بهداشتی ماهیانه معادل یک ماه حقوق و فوق العاده شغل به عنوان فوق العاده محرومیت از مطب با رعایت مقررات مربوط پرداخت کند .
ماده 9 ـ تطبیق وضع کارکنان رسمی سازمان در اجرای ماده 8 قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت براساس مصوبه شورای حقوق و دستمزد که در بخش قانون استخدام کشوری اجرا می گرددانجام می شود .
ماده 10 ـ کمک هزینه عایله مندی و اولاد براسسا مفاد ماده 9 قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و اصلاحات بعدی آن پرداخت می شود .
ماده 11 ـ سازمان می تواند ضمن اعطای امتیازات ایثارگران مورد عمل در بخش مشمول قانون استخدام کشوری ، در موارد زیر حداکثر تا دو گروه تشویقی به مستخدمان خود اعطا کند :
الف ـ آزادگان و جانبازان انقلاب اسلامی .
ب ـ رزمندگان که حداقل شش ماه متوالی یا نه ماه متناوب در جبهه های جنگ تحمیلی خدمت کرده باشند .
ج ـ مدیران
د ـ مستخدمانی که خدمات برجسته انجام داده اند .
تبصره ـ ضوابط مربوط به این بند در چهار چوب مقررات عمومی ، توسط هیات مدیره سازمان تعیین می شود .
ماده 13 ـ در صورتی که حقوق و مزایای مستخدمان سازمان با اجرای این تصویبنامه از حقوق و مزایای قبلی که طبق مقررات قانونی دریافت می کرده اند کمتر شود ، مابه التفاوت تحت عنوان تفاوت تطبیق به آنان پرداخت می شود و هر گونه افزایش بعدی ناشی از ارتقای گروه ، افزایش سنواتی و فوق العاده سغل تا استهلاک کامل از مابه التفاوت یاد شده کسر می شود .
ماده 14 ـ در موارد سکوت یا ابهام مقررات عمومی در بخش مشمول ، قانون استخدام کشوری مجری است .
ماده 15 ـ فوق العاده جذب موضوع این تصویبنامه مشمول حداکثر حقوق مستخدمان شاغل که هر سال تعیین می شود ، نمی باشد .
معاون اول رئیس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 15146

تاریخ تصویب : 1375/11/10

تاریخ ابلاغ : 1375/12/07

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.