آئین نامه اجرائی تبصره 43 قانون بودجه سال 1371 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-43-قانون-بودجه-سال-1371-کل-کشور

آئین نامه اجرائی تبصره 43 قانون بودجه سال 1371 کل کشور


شماره 23628 /ت 293 هـ 1/7/1371
وزارت فرهنگ و آموزش عالی ـ سازمان برنامه و بودجه
هیات وزیران در جلسه مورخ 11/6/1371 بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و آموزش عالی و سازمان برنامه و بودجه به استناد تبصره 43 قانون بودجه سال 1371 آیین نامه اجرایی تبصره مزبور را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ تعاریف
الف ـ وزارت : حسب مورد وزارتخانه های فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی
ب ـ دستگاه اجرایی : هر یک از وزارتخانه ها ، موسسه های دولتی ، شرکتهای دولتی موسسه هایی که شمول قانون آنها مستلزم ذکر نام است .
ج ـ دانشگاه : هر یک از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی کشور.
ماده 2 ـ دستگاه اجرایی موظف است با رعایت مقررات مربوط قبل از مذاکره و تنظیم هرگونه قرارداد آموزش و تربیت نیروی انسانی با کشورهای خارجی موارد زیر را مشخص و به وزارت اعلام نماید .
1 ـ تخصصهای مورد نیاز و دوره های آموزشی مربوط اعم از بلند مدت ـ معادل یا رسمی (کاردانی ، کار شناسی و . . .) و دوره های آموزش عالی کوتاه مدت ( کار آموزی ، کار ورزی ، آموزشهای ضمن خدمت شاغلان و . . .)
2 ـ تعداد نیروی انسانی متخصص مورد نیاز و مقاطع تحصیلی هر یک از دوره های موضوع بند 1 این ماده .
3 ـ هزینه های ریالی و ارزی سرانه با توجه به بندهای 1 و 2 این ماده
ماده 3 ـ وزارت موظف است امکانات آموزشی دانشگاه را در رابطه با تخصصهای مورد تقاضای دستگاه اجرایی بررسی و حداکثر ظرف مدت 2 ماه پس از دریافت درخواست موضوع ماده 2 این آیین نامه دانشگاه را جهت انعقاد قرارداد به دستگاه اجرایی معرفی نماید تا متناسب با نیاز دستگاه اجرایی دوره ها را اجرا کند در صورت عدم معرفی دانشگاه ظرف مهلت مقرر ، دستگاه اجرایی مجاز است قرارداد آموزش و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز خود را با کشورهای خارجی منعقد نماید .
تبصره 1ـ دستگاه اجرایی که با رعایت این ماده قرارداد آموزش و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز خود را با کشورهای خارجی منعقد می نماید ، نسخه ای از قرارداد نهایی را به وزارت تسلیم خواهد نمود .
تبصره 2 ـ برای برگزاری دوره های رسمی ، افراد داوطلب از طریق آزمون سراسری انتخاب و تعیین خواهند شد .
ماده 4 ـ معادل کلیه هزینه های ریالی و ارزی دوره های اجرا شده در چارچوب قرارداد مربوط ، که از تعهدات دستگاه اجرایی است ، از اعتبارات دستگاه اجرایی کسر و به سقف اعتبارات وزارت افزوده خواهد شد .
تبصره 1 ـ سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی در خصوص اختصاص این اعتبارات به وزارت اقدام می نماید .
تبصره 2 ـ شرکتهای دولتی موظفند کلیه هزینه های ریالی و ارزی دوره های اجرا شده در چارچوب قرارداد مربوط را به حساب در آمد اختصاصی دانشگاه واریز نمایند .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1371/06/11

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.