ضوابط تامین حداقل مسکن و اداره معیشت زندگی خانواده های بی سرپرست و اشخاص از کار افتاده مهاجر

ضوابط-تامین-حداقل-مسکن-و-اداره-معیشت-زندگی-خانواده-های-بی-سرپرست-و-اشخاص-از-کار-افتاده-مهاجر

ضوابط تامین حداقل مسکن و اداره معیشت زندگی خانواده های بی سرپرست و اشخاص از کار افتاده مهاجر


شماره 33202 / ت 290 هـ 31/6/1371
ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگ زده کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 4/6/1371 بنا به پیشنهاد ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگ زده کشور و به استناد بند (هـ) تبصره 30 قانون بودجه سال 1371 کل کشور ، ضوابط تامین حداقل مسکن و اداره معیشت زندگی خانواده های بی سرپرست و اشخاص از کار افتاده مهاجر را به شرح زیر تصویب نمود :

الف ـ اداره معیشت زندگی خانواده های بی سرپرست و اشخاص از کار افتاده مهاجر.
ماده 1 ـ کلیه مهاجرانی بی سرپرست و از کار افتاده که به شهرها و روستاهای جنگزده ( وطنهای اولیه خود ) بر گشته و اقامت نمایند ، تحت پوشش سازمان بهزیستی کل کشور قرار می گیرند .
تبصره 1 ـ وجوه قابل پرداخت به خانواده های موضوع این ماده در سال جاری از محل اعتبارات جاری ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگ زده کشور تامین می شود و بر اساس لیست کامپیوتری که در اختیار سازمان بهزیستی قرار می گیرد پرداخت و در سال 1372 ضمن بودجه سازمانهای بهزیستی استانها منظور خواهد شد .
تبصره ـ سازمان بهزیستی با توجه به بند (هـ) تبصره 30 قانون بودجه سال 1371 مکلف است تا زمان حل مشکل مسکن خانواده های معرفی شده و عادی شدن شرایط معیشتی خانواده ها ، طبق لیست دریافتی از اداره امور بازگشت و اشتغال ستاد بازسازی نسبت به پرداخت مستمری ماهانه خانواده های منتقل شده اقدام نماید .
بدیهی است پس از تحقق شرط یاد شده پرداخت مستمری برابر ضوابط و دستورالعملهای جاری آن سازمان می باشد .
ماده 2 ـ سایر مهاجران بی سرپرست و از کار افتاده که به وطنهای اولیه خود بر نمی گردند در شهرها و روستاهای غیر جنگ زده در اختیار سازمان بهزیستی قرار می گیرند سازمان مکلف است طبق مفاد تبصره های 1 ، 2 ماده یک این تصویبنامه با آنها رفتار نماید .
تبصره ـ در مورد آن دسته از مهاجران بی سرپرست و از کار افتاده ای که شرایط بازگشت آنها آماده می شود و به دلایلی از بازگشت امتناع می نمایند ، طبق ضوابط و دستورالعملهای سازمان بهزیستی با آنها رفتار می شود .
ماده 3 ـ در صورت اعلام نیاز سازمان بهزیستی ، ستاد بازسازی ، امکانات و نیروهای مورد نیاز آن سازمان را جهت تحقق این طرح از بین نیروهای موجود خود تامین و به آن سازمان منتقل می نماید .
تبصره ـ در صورتی که امکان تامین نیروی مدد کاری و کارشناسی مورد نیاز آن سازمان از میان کارکنان موجود ستاد بازسازی ممکن نباشد به آن سازمان اجازه داده می شود بر اساس قواعد استاندارد و ضوابط جاری نیست به استخدام و تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود از میان متقاضیان بومی اقدام نماید .
ماده 4 ـ سازمان برنامه و بودجه مکلف است با هماهنگی سازمان بهزیستی و ستاد بازسازی نسبت به تعیین و انتقال اعتبارات مورد نیاز مواد این مصوبه اقدام نماید .
ب ـ اسکان خانواده های بی سرپرست و از کار افتاده
ماده 5 ـ ستاد بازسازی مکلف است تا پایان سال جاری نسبت به آغاز عملیات احداث 2500 واحد مسکونی با زیر بنای 60 ـ 50 ـ 40 متر مربع جهت اسکان خانواده های بی سرپرست و از کار افتاده جنگ زده که به وطنهای اولیه خود برگشته اند در شهرها و روستاهای جنگ زده اقدام و پس از تکمیل بر اساس دستورالعمل مربوط ، به وجدان شرایط واگذار نماید .
تبصره ـ منازل احداثی به خانواده هایی واگذار می شود که فاقد مسکن بوده و از هیچیک از دستگاههای مسوول و دولتی کشور زمین یا مسکن دریافت نکرده است .
ماده 6 ـ به ستاد بازسازی اجازه داده می شود هزینه های ساخت و واحدهای مورد نظر را در سال جاری از محل فروش اموال بند ب تبصره 30 قانون بودجه سال 1371 کل کشور پس از واریز به خزانه بر اساس بند (ج) تبصره مزبور پرداخت نماید .
تبصره ـ سازمان برنامه و بودجه مکلف است همکاری و هماهنگی لازم را جهت اجرای طرح یاد شده به ستاد بازسازی به عمل آورد .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1371/06/04

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.