فهرست شرکتهای ساختمانی ،تأسیساتی و تجهیزاتی سراسری

فهرست-شرکتهای-ساختمانی-،تأسیساتی-و-تجهیزاتی-سراسری

فهرست شرکتهای ساختمانی ،تأسیساتی و تجهیزاتی سراسری

تاریخ :3/9/1372
شماره :15666/50/15050-1
پیوست : دارد
بسمه تعالی
بخشنامه به دستگاههای اجرایی و سازمانهای برنامه و بودجه استانها
موضوع :فهرست شرکتهای ساختمانی ،تأسیساتی و تجهیزاتی سراسری .
در اجرای آئین نامه تشخیص صلا حیت پیمانکاران و نحوه ارجاع کار به آنها ،به پیوست فهرست اسامی شرکتهای ساختمانی ،تأسیساتی و تجهیزاتی ،به تفکیک بخشهای زیر ارسال میگردد: الف) فهرست اسامی پیمانکاران تشخیص صلاحیت و رتبه بندی شده سراسری بر حسب رشته و رتبه ، و نیز حداکثر و حداقل کار مناسب ،و حداکثر تعداد کار مجاز قابل ارجاع به آنها . ب- فهرست اسامی پیمانکاران شناسایی شده در رشته های اختصاصی. پ- فهرست الفبایی اسامی پیمانکاران سراسری در رشته های عمومی و اختصاصی و تخصصهای آنها به همراه نشانی و شماره تلفن . فهرستهای مزبور باید با توجه به مفاد بندهای زیر برای ارجاع کارها مورد استفاده قرار گیرد : 1- دستگاههای اجرایی باید برای ارجاع کارهای پیمانکاری در رشته هایی که در بخش الف این فهرست درج گردیده است ،از اسامی اعلام شده ، با رعایت مبالغ حداقل و حدا کثر کار مناسب و تعداد کار مجاز مندرج در آن ، از شرکتهایی دعوت کنند که ظرفیت آماده به کار آنان مساوی و یا از مبلغ کار مورد نظر بیشتر باشد و تعداد کار مجاز آنان تکمیل نباشد. درمورد دو عامل اخیر مراتب باید کتباً از پیمانکار استفسار شود. تعداد پیمانکار مورد نیاز برای دعوت به مناقصه ها بر اساس روش یاد شده بالا حداقل بیست پیمانکار است که باید از پیمانکاران واجد شرایطی که به شرح فوق تعیین می شوند استفاده شود . اضافه می شود که مبلغ ظرفیت آماده به کار هر پیمانکار، عبارت است از مبلغ حداکثر کار مناسب او در رشته مربوط، منهای جمع مبلغ باقی مانده کارهای در دست اجرایی او در همان رشته . پیمانکارانی مجاز خواهند بود در مناقصه مشارکت کنند که مبلغ کار مورد مناقصه ، مساوی یا از رقم ظرفیت آماده به کار آنان کمتر بوده و تعداد کار مجاز در آن رشته و رتبه کمتر باشد . چناچه پیمانکاران مراتب فوق را رعایت نکنند ،پیشنهادشان از درجه اعتبار ساقط و نام آنها تا مدت یک سال از فهرست های سازمان برنامه و بودجه حذف میشود .
2- تعداد پیمانکاران واجد شرایط برای دعوت به مناقصه نباید از ده پیمانکار کمتر و تعداد پیمانکاران داوطلب مشارکت در مناقصه ،نباید از سه پیمانکار کمتر باشد. چنانچه در هر مرحله تعداد از این عده کمتر باشد، باید مراتب را به دفتر امور مشاوران ، سازندگان و پیمانکاران این سازمان اعلان دارند با در مورد انتخاب پیمانکاران مناسب مشترکاً تصمیم گیری شود.
3- نظر به این که برای اجرای کامل روش فوق از سیستم مکانیزه اطلاعاتی موجود در سازمان برنامه و بودجه استفاده خواهد شد ، لذا دستگاههای اجرایی می توانند با ارسال نامه از طریق فاکسیمیل به سازمان برنامه و بودجه ،اسامی پیمانکاران مورد نیاز برای برگزاری مناقصه را از کامپیوتر سازمان برنامه و بودجه ،دریافت کنند . فرم و دستور العمل نحوه استفاده از این روش همراه با کد دستگاههای اجرایی ذی ربط برای دستگاههایی که دارای امکانات لازم برای در خواست اسامی پیمانکاران از این طریق هستند ، طی مکاتبه با دفتر امور مشاوران ،سازندگان و پیمانکاران برای آنان ارسال خواهد شد. چنانچه اطلاعات پیمانکارانی که با این روش برای مناقصه معرفی شده اند به دلایل گوناگون به هنگام نبوده و پیمانکار مجاز نباشد در مناقصه شرکت کند، باید مراتب را بلافاصله همراه با آخرین گزارش از وضعیت کارها ی در دست اجرای خود به دفتر امور مشاوران ، سازندگان و پیمانکاران سازمان برنامه و بودجه و کار فرما اعلام و از مشارکت درمناقصه عذر خواهی کند . چنانچه پیمانکار به این ترتیب عمل نکند ، نام او برای مدت شش ماه از فهرستهای سازمان برنامه و بودجه حذف می شود، و در صورتی که برای مناقصه پیشنهاد قیمت بدهد ،پیشنهاد او از درجه اعتبار ساقط است و برای این تخلف به مدت محرومیت او از کارها شش ماه دیگر نیز اضافه می گردد.
4- این بخشنامه فقط شامل صلاحیت فنی شرکتهای سراسری است و در مورد شرکتهای استانی ، سازمان برنامه و بودجه هر استان فهرستهای لازم را منتشر خواهد کرد . لذا در مورد کمارهای از رشته هایی عمومی که مبالغ آن از مبلغ حدا قل کار مناسب ، که در جدولهای پیوست اعلام شده کمتر است ،اسامی پیمانکاران مورد نیاز با رعایت حداقل و حداکثر کار مناسب و تعداد کار مجاز و ظرفیت آماده به کار آنها ، از فهرست اسامی شرکتهای سازمان برنامه و بودجه آن استان یا استانهای مجاور انتخاب می شود.
5- درمواردی که برای تکمیل کار ، انعقاد متمم قرار داد با پیمانکار شاغل مطرح باشد ، رعایت ظرفیت آماده به کار ومبلغ حداقل کار مناسب و تعداد کار ضروری نیست ،لیکن باید مبلغ حداکثر کار مناسب پیمانکار رعایت شود.
6- درمورد آن گروه از کارهای رشته های اختصاصی وضوع بخش “ب” این فهرست که مبالغ حداقل و حداکثر کار مناسب و رتبه بندی آنها اعلام نشده است ، پیمانکاران مورد نیاز با همکاری دفتر امور مشاوران ،سازندگان و پیمانکاران با تنظیم صورت جلسه تعیین می شود .
7- درمورد رشته هایی که برای آن پیمانکار معرفی نشده است و نیز در مورد رشته های بخش “ب”؛که تعداد پیمانکار معرفی شده برای آن از ده شرکت کمتر است؛ دستگاههای اجرایی می توانند برای برگزاری مناقصه د رروزنامه آگهی منتشر کنند . مدارک داوطلبان مناقصه با همکاری دفتر امور مشاوران ،سازندگان و پیمانکاران این سازمان بررسی و پیمانکاران واجد شرایط برای دعوت به مناقصه ،با تنظیم صورت جلسه تعیین میگردد .
8- درمورد کار تاسیساتی همراه با کار ساختمانی ،چنانچه مبالغ کار تاسیساتی از ششصد میلیون ریال کمتر باشد،انتخاب پیمانکار جداگانه برای کار تاسیساتی الزامی نیست .
9- دستگاههای اجرایی برای تعیین برنده مناقصه باید بر اساس مقررات لازم اقدام کنند و قبل از عقد پیمان با پیمانکار ،نام برنده و مبلغ پیشنهاد ی اورا به دفتر امور مشاوران ، سازندگان و پیمانکاران این سازمان اطلاع دهند . درصورتی که دفتر مزبور صحت روش ارجاع کار را از نظر صلاحیت فنی و تکافوی ظرفیت پیمانکار تأیید کند ، دستگاه اجرایی مجاز است با پیمانکار ،پیمان منعقد کند .دستگاه اجرایی باید نسخه ای از پیمان منعقده با پیمانکار را به دفتر امور مشاوران ،سازندگان و پیمانکاران ارسال دارد .هر نوع پرداخت به پیمانکار موکول به تأیید کتبی صحت روش ارجاع کار و اعلام وصول پیمان از سوی دفتر مزبور می باشد .
10- درمواردی که از گروههای پیمانکاری و یا شرکتهای خارجی استفاده می شود ،یا در حالتی که مبلغ کار از مبالغ اعلام شده در این فهرست بیشتر است و نیز در مواقعی که تعداد پیمانکاران واجد شرایط یا اسامی مندرج در فهرست ، از نظر ظرفیت و تعداد کار مجاز ، کافی نیست ، مراتب با حضور نماینده دستگاه اجرایی در دفتر امور مشاوران ، سازندگان و پیمانکاران مطرح و با تنظیم صورت جلسه ،فهرست خاص برای کار مورد نظر تعیین می گردد.
11- نیاز به استفاده از شرکتهای خارجی برای کارهای پیمانکاری ، با تشخیص کمیته ای متشکل از دستگاه اجرایی و سازمان برنامه و بودجه می باشد. بدون تأیید کمیته مزبور ارجاع هر نوع کار عمرانی به شرکتهای خارجی مجاز نیست و با آیین نامه مصوب هیئت محترم وزیران مغایرت دارد.
12- د رصورتی که دستگاههای اجرایی، در اجرای روشهای مندرج در بند های فوق یا انتخاب پیمانکاران برای کارها و مناقصه ها ، به همکاری دفتر امور مشاوران، سازندگان و پیمانکاران نیاز دارند ، می توانند از دفتر مزبور فهرست پیمانکاران واجد شرایط را در خواست کنند در این حالت همه معرفی شدگان از سوی دفتر مزبور باید به مناقصه دعوت شوند.
13-این بخشنامه و فهرست پیوست آن ، جایگزین بخشنامه شماره 6200-50/18014-1 مورخ 16/11/1370 و فهرست پیوست آن میشود .
مسعود روغنی زنجانی
معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بو دجه

نوع : بخش نامه

شماره انتشار : 15050

تاریخ تصویب : 1372/09/03

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.