هرگاه مرد بالغ و عاقل با نابالغی لواط کند کشته می شود

هرگاه-مرد-بالغ-و-عاقل-با-نابالغی-لواط-کند-کشته-می-شود

هرگاه مرد بالغ و عاقل با نابالغی لواط کند کشته می شود


کلاسه پرونده : 22/5026/27
تاریخ رسیدگی : 3/2/74
دادنامه : 95
فرجامخواه : محکوم علهی و وکیلش
فرجامخوانده : دادگاه
فرجامخواسته : دادنامه شماره 3966/10/1374 صادره ازشعبه 5دادگاه کیفری یک ....
مرجع رسیدگی : شعبه 27 دیوانعالی کشور

خلاصه جریان پرونده :
بسمه تعالی
متهم (الف ) 18 ساله اهل و ساکن .... به اتهام عمل شنیع لواط با عنف به طفل 9 ساله ای به نام (ب ) و براساس شکایت مادرش متهم تحت تعقیب قرار گرفته بدین توضیح مادر طفل مجنی علیه گفته از متهم که متواری است شکایت دارم و علت متواری شدن او همین عمل زشت لواط است و خود طفل هم گفته است وقتی مدرسه تعطیل شد.00 به من گفت بیا با موتور تو را به خانه برسانم من هم سوار شدم گفت برویم پشت کوه برد دست و پایم را بست و به زور با من عمل لواط انجام داد و در گواهی پزشکی نیز لواط مورد تایید قرارگرفته برگ 3 که پس از حدودا" 25 روز دستگیر می شود می گوید یک روز (ب ) در حال آمدن از مدرسه بودکه من او را سوار موتور نمودم بعد پشت کوه رفتم دست و پای او را بستم وبا او عمل لواط انجام دادم سپس اورا رها کردم من با موتور برگشتم و بچه با پای خود آمد یکبار با انگشت وبار دیگر عمل لواط به زور انجام دادم اشتباه کردم اگرچه در محضر دادگاه با حضور وکیلش منکر شده است دادگاه مستقل .... با انجام تحقیقات متهم را با پرونده متشکله به دادسرای عمومی .... 0 معرفی که به موجب کیفرخواست شماره 20646/5/73 تقاضای مجازات متهم گردیده است و دادگاه کیفری یک .... با حضور متهم و وکیل انتخابیش به موضوع رسیدگی وسرانجام بشرح دادنامه شماره 3966/10/73 با ادعای حصول علم به بزهکاری متهم بر قتل وی به طریق پرتاب کردن از بلندی صادر نموده که رای مذکور مورد اعتراض محکوم علیه و وکیلش قرار گرفته و درخواست تجدیدنظر کرده اند و دادگاه با مداقه بیشتر بر رای صادره باقی واستوار و مقرر داشته پرونده به دیوانعالی کشور ارسال که به این شعبه ارجاع گردیده است.
هیئت شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید و پس از قرائت گزارش آقای .... عضو ممیز واوراق پرونده دادنامه شماره 3966/10/73 فرجامخواسته مشاوره نموده چنین رای می دهد:
بسمه تعالی با توجه به محتویات پرونده درخواست تجدیدنظر با هیچیک از موارد مذکور در ماده 10 تجدیدنظر مصوب سال 72 انطباق ندارد لذا ضمن رد آن دادنامه فوق الاشاره ابرام و پرونده به مرجع مربوطه اعاده می گردد.
بسمه تعالی با توجه به محتویات پرونده درخواست تجدیدنظربا هیچیک از موارد مذکور در ماده 10 تجدیدنظر مصوب سال 72 انطباق ندارد لذا ضمن رد آن دادنامه فوق الاشاره ابرام و پرونده به مرجع مربوطه اعاده می گردد.

مرجع :
کتاب قانون مجازات اسلامی درآئینه آراء دیوان عالی کشور
حدود جرائم خلاف اخلاق حسنه به اهتمام یداله بازگیر،نشرنخستین
نشرهستان ، چاپ اول 1378

124

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 95

تاریخ تصویب : 1374/02/03

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

اقرار-کمتر-از-چهار-بار-موجب-حد-لواط-نیست

اقرار کمتر از چهار بار موجب حد لواط نیست

قانون-آیین-دادرسی-کیفری-(مصوب-سال-1392)بخش-4

قانون آیین دادرسی کیفری (مصوب سال 1392)بخش 4

قانون-آیین-دادرسی-کیفری-(مصوب-سال-1392)بخش-5

قانون آیین دادرسی کیفری (مصوب سال 1392)بخش 5

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.