به علت عدم وجود چهار بار اقرار و سایر دلایل برائت متهم صادر گردد

به-علت-عدم-وجود-چهار-بار-اقرار-و-سایر-دلایل-برائت-متهم-صادر-گردد

به علت عدم وجود چهار بار اقرار و سایر دلایل برائت متهم صادر گردد


کلاسه پرونده : 6/12/337
تاریخ رسیدگی : 25/7/70
شماره دادنامه : 3111/12
مرجع رسیدگی : شعبه 12 دیوانعالی کشور
هیئت شعبه : آقایان .... رئیس و .... مستشار

خلاصه جریان پرونده :
بسمه تعالی
با توجه به گزارش و اظهارنظر مندرج در دادنامه شماره 855/12 27/11/69 این شعبه مبنی بر نقض دادنامه شماره 30406/8/69 صادره از شعبه هفتم دادگاه کیفری یک .... و ارجاع به دادگاه همعرض پس از وصول پرونده به دادگستری .... وارجاع پرونده به شعبه ششم دادگاه کیفری یک .... دادگاه مرجوع علیه به تاریخ 1/2/70 با حضور متهم و وکیل مشارالیه و شاکی پرونده و پس از رسیدگی طی دادنامه شماره 228/2/70 چنین رای می دهد در خصوص اتهام آقای (الف ) مبنی بر ارتکاب عمل لواط به عنف با طفل هشت ساله بنام (ب ) با توجه به گزارش پاسگاه ژاندارمری و شکایت ولی قهری مجنی علیه و گواهی پزشکی قانونی و انکار صریح متهم در مراحل مختلف به تحقیق وسایر محتویات پرونده به مشروح جریان مکررا" در جوف پرونده منعکس گرددیه و نیازی به انعکاس مجدد نیست و قطع نظر از اظهارات ضد و نقیصض طفل در مراحله بازجویی های اخیر دادگاه و با التفات به مواد145و147و151 از قانون حدود و قصاص که راه های ثبوت لواط در دادگاه منحصر به چهار بار اقرار به لواط و یا شهادت چهار مرد عادل که مشاهده کرده باشند و یا علمی که از طریق متعارف به حاکم حاصل گردد دانسته است و در مانحن فیه متهم کاملا" منکر قضیه بوده وهکذا شهودی که ادعای شاکی را تایید نماید معرفی نشده و قرائن و اماراتی هم که موجب حصول علم قطعی شود حاصل نشده فلذا با عنایت به مراتب فوق و با در نظر گرفتن قانون اصل برائت حکم برائت مشارالیه صادر و اعلام می گردد. پس از صدور و ابلاغ رای وکیل شاکی طی چهار برگ لایحه ای تقدیمی نسبت به رای برائت متهم اعتراض نموده و دادگاه ب تاریخ 25/2/70 حسب دادنامه شماره 2562/2/70 ضمن رد اعتراض ممنوعه شده را به دیوانعالی کشور ارسال که پیرو سابقه و رسیدگی به این شعبه ارجاع گردیده است.
هیئت شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید پس ازقرائت گزارش آقای .... عضو ممی زواوراق پرونده نظریه کتبی آقای .... دادیار دیوانعالی کشور اجمالا" مبنی بر رای شایسته دادنامه شماره فرجامخواسته مشاوره نموده چنین رای می دهد.
بسمه تعالی با توجه به محتویات پرونده امر نظر به اینکه از وکیل ایراد و اعتراض و موثری که قنض دادنامه معترض عنه را ایجاب نماید به عمل نیامده با رد، اعتراض مذکور دادنامه تجدیدنظر خواسته نتیجه ابرام می شود.

مرجع :
کتاب قانون مجازات اسلامی درآئینه آراء دیوان عالی کشور
حدود جرائم خلاف اخلاق حسنه به اهتمام یداله بازگیر،نشرنخستین
نشرهستان ، چاپ اول 1378

124

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 3111

تاریخ تصویب : 1370/07/25

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.