آئین نامه اصلاحی اجرای وصول عوارض مسافرت به خارج از کشور در مورد مسافرین دارنده گذرنامه عادی

آئین-نامه-اصلاحی-اجرای-وصول-عوارض-مسافرت-به-خارج-از-کشور-در-مورد-مسافرین-دارنده-گذرنامه-عادی

آئین نامه اصلاحی اجرای وصول عوارض مسافرت به خارج از کشور در مورد مسافرین دارنده گذرنامه عادی


شماره 71768 4/12/1354
وزارت امور اقتصادی و دارایی

هیئت وزیران در جلسه مورخ 3/12/1354 بنا به پیشنهاد شماره 31210 مورخ 6/12/1354 وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد ماده 8 قانون تأمین اعتبارات عمرانی و عمومی مصوب آذرماه 1343 آئین نامه اصلاحی اجرای وصول مسافرت به خارج از کشور در مورد مسافرین دارنده گذرنامه عتدی را بشرح زیر تصویب نمودند :
ماده 1- از اول اردیبهشت ماه 1355 مسافرانی که با گذرنامه عادی دولت شاهنشاهی ایران قصد خروج از کشور را دارند و مراجع صدور گذرنامه به ترتیب و مدت خروج آنها را در گذرنامه معین کرده باشند مکلفند وجوه مقرر در بانک ملی ایران به حساب خزانه در بانک مرکزی ایران و در شهرستانها به بانک ملی محل به حساب درآمد اداره امور اقتصادی و دارائی پرداخت وجوه مزبور را با ذکر شماره قبض رسید پرداخت وجوه مذکور و مقدار وجه پرداختی در گذرنامه قیدو مهر و امضاء کند .
ماده 2- بانک ملی ایران موظف است فهرست مسافرین مزبور را که با ذکر نامو شماره گذرنامه و مبالغ دریافتی آنها در پایان هرماه در مرکز به وزارت اقتصادی و دارائی محل ارسال دارد .
ماده 3- مأمورین انتظامی در فرودگاهها و مأمورین مرزی موظفند در موقع خروج مسافران ایرانی گواهی پرداخت وجوه مزبور را در گذرنامه بازدید و آنرا با مهر خروج مهمور نمایند و از خروج مسافرینی که گذرنامه آنهاا فاقد گواهی پرداخت وجه مزبور باشد به استثنای مسافرانی که برابرمقررات مربوطه معاف از پرداخت آن می باشند جلوگیری نمایند .
ماده 4- اگر پس از پرداخت عوارض خروج از کشور ، دارنده گذرنامه از مسافرت منصرف شود می تواند با ارائه گذرنامه خود به شعبه بانک ملی دریافت کننده عوارض خروج از کشور مراجعه و وجه پرداخت شده را مستردد دارد . در این قبیل موارد بانک موظف است همزمان با ابطال گواهی پرداخت عوارض مزبور در گذرنامه نسبت به استرداد عوارض اقدام نماید و مراتب را در پایان هرماه به وزارت امور اقتصادی و دارائی در مرکز با ادارات امور اقتصادی و دارایی در شهرستانها اعلام دارد .
ماده 5- این آئین نامه از اول اردیبهشت ماه 1355 در مورد گذرنامه های عادی جایگزین آئین نامه شماره 34306 مورخ 26/9/1343 خواهد بود و تبصره ذیل ماده 4 آن در مورد عوارض خروج از کشور دارندگان گذرنامه های عادی و کلیه تصویب نامه هائیکه تا کنون در مورد معافیت اشخاص از عوارض خروج از کشور صادر شده کماکان بهقوت خود بای خواهد بود .
وزیر مشاور و معاون اجرائی نخست وزیر – هادی هدایتی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 9088

تاریخ تصویب : 1354/12/03

تاریخ ابلاغ : 1354/12/21

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.