فراز صحنه تصادف

فراز-صحنه-تصادف-

فراز صحنه تصادف


کلاسه پرونده : 514/3366
شماره دادنامه : 220/12
تاریخ رسیدگی : 16/4/70
فرجامخواه : رسیدگی به اعتراض وکیل محکوم علیه
مرجع رسیدگی : شعبه 12 دیوان عالی کشور
هیئت شعبه : آقایان ...

خلاصه جریان پرونده : حسب محتویات پرونده دادسرای عمومی ... به اتهام آقای ابوالفضل فرزند.00 به ارتکاب یک فقره قتل غیرعمدی مرحوم رضا و رانندگی بدون گواهینامه و بی احتیاطی درامر رانندگی و فرار از صحنه تصادف رسیدگی کرده و با توجه به شکایت اولیای دم و گزارش پاسگاه مرکزی ... و نظریه افسرکاردان فنی و گواهی فوت و اظهارات متهم اتهام انتسابی به متهم را محرز دانسته و به استناد 155و156و149 قانون تعزیرات درخواست کیفر برای متهم نموده است. پرونده جهت رسیدگی به شعبه یازدهم محاکم عمومی کیفری یک ... ارجاع شده و دادگاه مرقوم س از رسیدگی با احراز اتهام به استناد بند ب ماده 8 قانون دیات متهم را به تادیه ده هزار درهم نقره مسکوک ظرف دو سال در حق اولیای دم و نیز به استناد مواد149و153و 155 قانون تعزیرات و با لحاظ مواد11و35 قانون جزای اسلامی وی را به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم کرده است. پس از ابلاغ رای محکوم علیه به رای صادره اعتراض کرده است. در تاریخ 11/2/70 دادگاه به اعتراض رسیدگی کرده و آن را وارد ندانسته و با بقاء در حکم پرونده را جهت رسیدگی به تجدیدنظرخواهی محکوم علیه به دیوان عالی کشور ارسال داشته است که رسیدگی به این شعبه ارجاع شده است.
هیئت شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید و پس از قرائت گزارش آقای ... عضو ممیز و اوراق پرونده و نظریه کتبی آقای ... دادیار دیوان عالی کشور اجمالا" مبنی بر تایید رای دادنامه شماره ... فرجامخواسته مشاوره نموده چنین رای داده می دهد:
(بسمه تعالی 0 با عنایت به مندرجات اوراق پرونده تجدیدنظرخواه اعتراض موثری که نقض دادنامه تجدیدنظر خواسته را ایجاب نماید به عمل نیاورده است. دادنامه مرقوم توجها" به دلایل پرونده و وفق مقررات قانونی صادر شده و به لحاظ فقد اشکال مهم موجب نقض ،دادنامه تجدیدنظرخواسته ابرام می گردد.)

مرجع :
کتاب قتل شبیه عمد و خطای محض ، جلداول ، تالیف یداله بازگیر
ازانتشارات ققنوس ،چاپ اول ،چاپ دیبا، سال 1376

80

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 220

تاریخ تصویب : 1370/04/16

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

قانون-مجازات-اسلامی-بخش-دوم

قانون مجازات اسلامی بخش دوم

قانون-آیین-دادرسی-کیفری-(مصوب-سال-1392)بخش-6

قانون آیین دادرسی کیفری (مصوب سال 1392)بخش 6

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.