آئین نامه اجرائی (ب) تبصره (32) قانون بودجه سال 1379 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-(ب)-تبصره-(32)-قانون-بودجه-سال-1379-کل-کشور

آئین نامه اجرائی (ب) تبصره (32) قانون بودجه سال 1379 کل کشور


شماره 23240 / ت 23153 هـ 2/6/1379
وزارت دادگستری ـ سازمان مدیریت و برنامه ریز کشور ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی
هیات وزیران در جلسه مورخ 23/5/1379 بنا به پیشنهاد شماره 1356/03 س ـ 1627 /105 مورخ 23/5/1379 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد بند (ب) تبصره 32 قانون بودجه سال 1379 آیین نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود :

در اجرای بند ب تبصره 32 قانون بودجه سال 1379 کل کشور و به منظور ارایه تسهیلات رفاهی ، تشویق کارکنان و کمک به تامین مسکن کارکنان ، به مجلس شورای اسلامی و دستگاههای تحت پوشش قوه قضاییه که اعتبار برنامه خدمات رفاهی یا برنامه خدمات رفاعی قوه قضاییه مرتبط با کارکنان در بودجه سال 1379 آن منظور شده است اجازه داده می شود تا براساس مفاد این آیین نامه وموافقتنامه ای که هر یک از دستگاههای ذیربط با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در این رابطه مبادله می نمایند عمل نمایند .
ماده1 ـ ارایه تسهیلات رفاهی به کارکنان به شرح زیر می باشد :
الف ـ ارایه خدمات فرهنگی و کمک آموزشی ورزشی و تسهیلات اقامتی مشروط بر اینکه ارایه خدمات یاد شده سرانه حداکثر از دویست و پنجاه هزار ریال تجاوز ننماید مجاز خواهد بود .
ب ـ کمک به تامین کالاهای اساسی مصرفی به ازای هر فرد شاغل دویست هزار ریال و هر یک از افراد تحت تکفل یکصده هزار ریال در سال مشروط بر اینکه جمعا از پانصد هزار ریال در سال برای هر یک از کارکنان تجاوز ننماید .
پ ـ تامین بیمه مکمل کارکنان شاغل و افراد تحت تکفل به ماخذ حداکثر صد در صد حق بیمه سرانه .
ت ـ اعطای کمک هزینه ازدواج و فوت علاوه بر نصابهای قانونی مندرج در قانون نظام هماهنگ برای هر یک از افراد تحت تکفل کارکنان ، حداکثر معادل بیست برابر حداقل حقوق مبنا .
ماده2 ـ پرداخت هرگونه وجه به کارکنان به عنوان تشویق بر اساس دستورالعملی که به تصویب ریاست قوه قضاییه می رسد ، خواهد بود .
ماده 3 ـ کمک به تامین مسکن کارکنان :
الف ـ پرداخت حداکثر مبلغ چهل میلیون ریال وام خرید مسکن به کارکنان شاغل و بازنشسته فاقد مسکن ، مشروط بر اینکه متقاضی حداقل پنج سال سابقه خدمت داشته باشد .
ب ـ پرداخت ودیعه اجاره مسکن حداکثر به میزان ده میلیون ریال به متقاضیانی که حداقل دو سال سابقه کار داشته و در محل خدمت خود فاقد مسکن هستند .
پ ـ پرداخت حداکثر پنج میلیون ریال وام برای تعمیرات مسکن در صورتی که سند مالکیت به نام متقاضی باشد .
تبصره ـ تسهیلات اعطایی مذکور در بندهای ( الف ) ، ( ب) ، (پ) از طریق کمک به صندوق تعاونی دستگاه ذیربط یا به صورت وجوه اداره شده توسط بانکهای طرف قرارداد قابل پرداخت است .
ت ـ پرداخت حداکثر تا 6 درصد سود تسهیلات بانکی دریافتی توسط قضات .
ث ـ پرداخت حداکثر 50% حق بیمه عمر تسهیلات بانکی دریافتی قضات .
ج ـ متقاضیان وام فقط مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات مندرج در بندهای (الف ) ، ( ب ) و (پ) این آیین نامه خواهند بود .
چ ـ اقساط وامهای اعطایی که در سررسید های تعیین شده به صندوق مربوط یا حساب وجوه اداره شده پرداخت می گردد مطابق این ماده برای اعطای وامهای جدید قابل استفاده خواهد بود .
ماده 4 ـ سقف اعتبار هر یک از موارد فوق از برنامه خدمات رفاهی یا برنامه خدمات رفاهی قوه قضاییه در هر یک از دستگاههای تحت پوشش قوه قضاییه برابر نظر ریاست قوه قضاییه تعیین می گردد .
ماده 5 ـ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است اعتبار برنامه خدمات رفاهی ردیف 108500 را با توجه به مفاد تبصره های 32 و 40 قانون بودجه سال 1379 کل کشور نسبت به توزیع استانی در موافقتنامه مربوط اقدام نماید .
ماده 6 ـ دستگاههای موضوع این آیین نامه مجاز است به انجام تعهد بیش از اعتبار تخصیص داده شده نخواهد بود .
ماده 7 ـ نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشمول این آیین نامه نبوده و تابع مقررات و ضوابط خاص خود خواهند بود .
این متن جانشین تصویب نامه شماره 496 / ت 22713 هـ مورخ 20/1/1379 قابل اجرا است .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1379/05/23

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت دادگستری - وزارت امور اقتصادی و دارائی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.