آئین نامه نحوه مصرف اعتبار ردیف 131501 (امور امداد امام ـ کمک ) موضوع تبصره 32 قانون بودجه سال 1362

آئین-نامه-نحوه-مصرف-اعتبار-ردیف-131501-(امور-امداد-امام-ـ-کمک-)-موضوع-تبصره-32-قانون-بودجه-سال-1362

آئین نامه نحوه مصرف اعتبار ردیف 131501 (امور امداد امام ـ کمک ) موضوع تبصره 32 قانون بودجه سال 1362


شماره 4216 4/3/1362
سازمان بهزیستی کشور
هیئت وزیران در جلسه مورخ 28/2/1362 بنا به پیشنهاد شماره 717/800 مورخ 27/2/1362 سازمان بهزیستی کشور و نامه شماره 1815 مورخ 26/2/1362 وزارت امور اقتصادی و دارائی آئین نامه نحوه مصرف اعتبار ردیف 131501 (امور امداد امام ـ کمک ) موضوع تبصره 32 قانون بودجه سال 1362 را در 15 ماده و یک تبصره به شرح زیر تصویب نمودند :
ماده 1 ـ اعتبار ردیف 131501 ( سازمان بهزیستی ـ امور امداد امام ـ کمک ) قانون بودجه سال 1362 موضوع تبصره 32 قانون مذکور برای انجام هزینه های پرسنلی و اداری و سرمایه ای و پرداختهای انتقالی شامل اعطای کمک های بلاعوض از قبیل کمک های مستمری نقدی و غیر منقول به افراد بی بضاعت تحت پوشش و کمک های ازدواج وجیزیه وتبدیل با حسن و خود کفائی ( کمکهای سرمایه ای ) و درمانی و سایر کمکها و هزینه های مربوط در قالب برنامه های پیش بینی شده ذیل ردیف 131501 مذکور در فوق با رعایت مفاد این آئین نامه قابل مصرف بوده و از شمول قوانین و مقررات مغایر مستثنی است .
ماده 2 ـ اعتبارات مورد نیاز برای هزینه های پرسنلی .و اداری و سرمایه ای و پرداختهای انتقالی از محل اعتبارات هر یک از برنامه های مذکور در ذیل ردیف 131501 قانون بودجه سال 1362 به پیشنهاد سرپرست و تصویب شورای مرکزی کمیته امداد امام تعیین و ابلاغ خواهد شد .
تبصره ـ شورا موظف است ترتیبی اتخاذ نماید که دو سوم اعتبار موضوع این آئین نامه صرف کمک به تهیدستان روستاها گردد .
مدیر 3 ـ مدیر مالی کمیته امدادامام با تصویب شورای مرکزی و با حکم سرپرست امور امداد امام منصوف می شود و مسئولیت در خواست وجه پرداخت هینه های مزبور و نگهداری حسابها و حفظ اسناد و مدارک مالی و اوراق بهادار را به عهده دارد .
ماده 4 ـ وجوه لازم برای انجام هزینه ها و کمک های موضوع ماده 1 این آئین نامه در حدود اعتبار تخصیص سافته ردیف 131501 قانون بودجه سال 1362 بر اساس دستورسرپرست کمیته امداد امام و در خواست وجه با امضای مدیر مالی ( که قبلا باید از طرف سرپرست به وزارت امور اقتصادی و دارائی معرفی شده باشد ) توسط خزانه به حساب مربوط که از طریق خزانه نزد بانک مرکزی افتتاح شده یا می شود منتقل خواهد شد برداشت از حساب مذکور با امضای مشترک مدیر مالی و یک نفر از اعضای شورای مرکزی کمیته امداد امام انجام خواهد شد .
ماده 5ـ سرپرست کمیته امداد امام موظف است برای پرداخت هزینه های هر یک از شاخه های تابعه در سراسر کشور نزد یکی از شعب بانک های دولتی محلحساب بانکی افتتاح نماید . وجوه لازم برای انجام هزینه های هر یک از شاخه ها ( حداکثر معادل سهمیه تعیین شده توسط سرپرست و تایید شورای عالی ) از محل اعتبار مذکور به صورت تنخواه گردان بر اساس دستور سرپرست توسط مدیر مالی به حساب بانکی شاخه مربوط واریز خواهد شد . برداشت از حساب مذکور با امضای دو نفر از اعضای شورای شاخه مربوط مجاز می باشد . پرداختهای بعدی در قبال ارائه اسنادهزینه انجام خواهد شد .
ماده 6 ـ مسئولیت تشخیص تعهد تسجیل و صدور حواله و تعیین نصاب و نحوه انجام معاملات در مرکز به عهده سرپرست کمیته امداد امام یا مقام مجاز از طرف ایشان ودر شاخه های تابعه به عهده شورای شاخه مربوط یا مقام مجاز از طرف آن می باشد .
ماده 7 ـ کمیته امداد امام مجاز است در صورت لزوم نسبت به خرید و تدارکات تمام و یا قسمتی از کالاهای مورد نیاز و ارسال آنها به شاخه های تابعه برای اعطای کمک های غیر نقدی موشوع این آئین نامه اقدام نماید اسناد ومدارک مربوط به این قبیل خریدها در محل نگهداری خواهد شد تا عنداللزوم مورد رسیدگی قرار گیرد .
ماده 8 ـ شوراهای شاخه ها موظفند کلیه اسناد هزینه های انجام شده را که حداقل به امضای دو نفر از اعضای شورای مربوط رسیده باشد جهت واریز تنخواه گردان و دریافت مجدد آن نیز منظور نمودن اسناد به حساب هزینه قطعی به مرکز ارسال دارند .
ماده 9 ـ مدیر مالی موظف است اسناد مربوط به هزینه های
شاخه های تابعه را جمع آوری و پس از رسیدگی و تهیه فهرست خلاصه اسناد مذکور و همچنین اسناد مربوط به هزینه ای مرکز را پس از امضای خود و سرپرست کمیته امداد امام بهزینی قطعی منظور نماید .
ماده 10 ـ کلیه لیستهای مربوط به اعطای کمکهای مستمری و سایر پرداختهای انجام شده اعم از نقدی و غیر نقدی از محل سرفصل پرداختهای انتقالی باامضاء و یا اثر انگشت در یافت کننده کمک قابل احتساب به هزینه قطعی است .
ماده 11 ـ در اجرای تبصره (41) قانون بودجه سال 1362 کمیته امداد امام موظف است هر سه ماه یکبار فهرست هزینه ها و عملیات مالی خود را به نخست وزیری ارسال نماید .
ماده 12 ـ در اجرای تبصره (61 ) قانون بودجه سال 1360 کلیه وجوه استفاده نشده اعتبار موضوع این ائین نامه باید حداکثر تا ضایان فروردین ماه سال 1363 به حساب خزانه واریز گردد .
ماده 13 ـ ایجاد هر نوع تعهد عملیاتی و پرسنلی از طریق مصرف اعتبار موضوع این آئین نامه برای سالهای بعد مجاز نخواهد بود .
ماده 14 ـ شورای مرکزی امور امداد امام موظف است از طریق حسابرسی داخلی و یا اعزام مامور به واحدهای تبعه خود در مرکز شهرستانها در جریان امور مالی مستمرا نظارت نماید .
ماده 15 ـ رسیدگی و یا ممیزی اسناد و حسابهای کمیته امداد امام تابع مقررات قانون دیوان محاسبات کشور و آئین نامه اجرائی و سایر مقررات مربوط به آن خواهد بود .
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 11150

تاریخ تصویب : 1362/02/28

تاریخ ابلاغ : 1362/03/19

دستگاه اجرایی : سازمان بهزیستی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.