آئین نامه اجرائی تبصره 14 قانون بودجه سال 1362 در مورد نحوه مصرف اعتبار منظور در ردیف 114013 قسمت چهارم قانون مزبور

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-14-قانون-بودجه-سال-1362-در-مورد-نحوه-مصرف-اعتبار-منظور-در-ردیف-114013-قسمت-چهارم-قانون-مزبور

آئین نامه اجرائی تبصره 14 قانون بودجه سال 1362 در مورد نحوه مصرف اعتبار منظور در ردیف 114013 قسمت چهارم قانون مزبور


شماره 15652 24/3/1362
وزارت ارشاد اسلامی
هیئت وزیران در جلسه مورخ 17/3/1362 بنا به پیشنهاد شماره
211/8 /976 مورخ1/2/1362 وزارت ارشاد اسلامی آئین نامه اجرائی تبصره 14 قانون بودجه سال 1362 در مورد نحوه مصرف اعتبار منظور در ردیف 114013 قسمت چهارم قانون مزبور را به شرح زیر تصویب نمودند :
ماده 1 ـ اعتبار ردیف فوق جهت انجام امور تبلیغی به منظور معرفی و شناساندن هر چه بیشتر ویژگیهای انقلاب اسلامی و کمک به حفظ و اشاعه و رشد دستاوردهای ان و صدور پیام انقلاب اسلامی به سراسر جهان و همچنین خنثی کردن اثرات تبلیغات سوء رسانه های امپریالیستی و صهیونیستی در موارد مشروحه زیر قابل مصرف می باشد :
الف ـ استفاده از نیروها و امکانات تبلیغلتی افراد انجمنها گروهها نهادها و جنبشهای رهائی بخش اسلامی و سایر موسسات دوستدار انقلاب اسلامی ایران در خارج از کشور و پرداخت مبالغ لازم از این بابت اسناد این قبیل هزینه ها با اخذ رسید یا اعلام وصول گیرنده وجه قابل احتساب به هزینه قطعی خواهد بود ( گواهی بانک مبنی بر انتقال وجه به حساب ذینفع در حکم پرداخت
می باشد ) در مواردی که اخذ رسیده یا اعلام وصول گیرنده وجه به تشخیص وزیر ارشاد اسلامی مقدور و یا به مصلحت نباشد تایید ایشان به منزله رسید گیرنده وجه تلقی می گردد . پرداخت های موضوع این بند منحصرا با صدور چک کجاز خواهد بود .
ب ـ چاپ مقاله ورپرتاژ و عکس و پوستر در روزنامه ها و مجلات خارجی و نیز روزنامه و مجلتی که در ایران تهیه و در خارج از کشور توزیع می گردند .
م همچنین تهیه و اجرای برنامه در رادیو و تلویزیون و سایر رسانه های گروهی کشورهای خارجی و تهیه کتب و جزوات و فیلمها و نوارهای تبلیغاتی در ارتباط با تبلیغات خارج از کشور انعقاد قراردادهای مربوط به تالیف و ترجمه و تهیه کنندگی و سایر قراردادهای مورد نیاز در این رابطه .
اسناد هزینه مربوط به چاپ مقاله و رپرتاژ در روزنامه ها با ضمیمه نمودن یک نسخه از صفحات نشریه ای که مقاله در آنها درج شده است و دستور پرداخت وزیر ارشاد اسلامی قابل احتساب به هزینه قطعی می باشد و اسناد مربوط به اجرا و پخش برنامه های رادیو تلویزیون با تشخیص و تایید وزیر ارشاد اسلامی مبنی برپخش این برنامه ها به هزینه منظور می گردد .
پ ـ اعزام هیئتهای ارشاد اسلامی فرهنگی هنری به کشورهای مختلف و اجاره یا خرید وسایل مورد نیاز این قبیل هیئتها و نیز خرید لوازم و تهیه امکاناتی که باعث ایجاد تسهیلات و سرعت بخشیدن به امر تبلیغاتی خارج از کشور میگردد ولو اینکه امکانات و لوازم مذکور لزوما در داخل کشور تهیه گردد قراردادهائی که در ارتباط با این بند برای تستفاده از خدمات تخصصی مبلغین واعضاء هیئتهای اعزامی منعقد می گردد باید بامضاء وزیر ارشاد اسلامی رسیده به میزانی که در قرارداد ذکر میگردد قابل پرداخت می باشد لکن کل اعتباری که برای این منظور قابل مصرف می باشد حداکثر معادل 10% کل اعتبار ردیف 114013 خواهد بود و مدت قراردادها حداکثر از پایان سال 1362 تجاوز نکرده و همچنین میزان هزینه سفر و فوق الذکر روزانه اعضاء هیئتهای اعزامی به خارج توسط وزیر ارشاد اسلامی معین شده ولی میزان اجاره بهای محلهای استقرار این هیئتها در خارج از کشور ( به شرطی که استقرار آنها در سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در کشور های خارجی مقدور نباشد ) باتایید سرپرست هیئت اعزامی مبنی برانجام اجاره نازلترین بهاء ممکن قابل احتساب به هزینه قطعی می باشد و در مورد خرید امکانات و لوازم مبالغ پرداختی پس از ارائه فاکتور خرید و تحویل کالا و تایید وزیر ارشاد اسلامی مبنی بر انجام شدن معامله به نازلترین بهاء ممکن به هزینه قطعی منظور می گردد .
ت ـ سایر مواردی که انجام و یا تحصیل آنها به تشخیص وزیر ارشاد اسلامی برای نیل به اهداف مذکور در این ماده ضرورت داشته باشد .
ماده 2ـ استخدام کارمند به طور رسمی و ایجاد هر نوع تعهد عملیاتی و پرسنلی دیگر از طریق مصرف اعتبار موضوع این آئین نامه برای سالهای بعد مجاز خواهد بود .
ماده 3 ـ کلیه اموال و تاسیساتی که از محل اعتبار موضوع این آئین نامه خریداری یا ایجاد می شود اموال دولتی محسوب می گردد.
ماده 4 ـ واگزاری تنخواه گردان سرپرست هیئت های اعزامی به خارج از کشور به تشخیص وزیر ارشاد اسلامی مجاز بوده و این قبیل پرداختها ظرف مدت سه ماه و حداکثر تا پایان سال مالی باید به مرحله قطعیت برسد .
ماده 5ـ بانک مرکزی ایران مکلف است ارز درخواستی وزارت ارشاد اسلامی را پس از تایید کمیته فرعی تخصیص ارز تبلیغاتی و با تشخیص وزیر ارشاد اسلامی حواله نمود و تسهیلات لازم را در این مورد فراهم آورده تبصره ـ وزارت ارشاد اسلامی مکلف است فهرست کامل هزینه های ارزی را که در اجرای این آئین نامه انجام می دهد برای اطلاع نخست وزیر و بانک مرکزی ایران ارسال نماید ماده 6 ـ مسئولیت تشخیص وتعهد و تسجیل و صدور حواله در مورد اعتبار ردیف 114013 قانون بودجه سال 1362 بعهده وزیر ارشاد اسلامی خواهد بود و اسناد هزینه های مربوط باید به امضاء ایشان و ذیحساب وزارت مذکور برسد.
ماده 7 ـ استفاده از حساب بانکی وجوه مربوط به اعتبار موضوع این آئیننامه با امضاء مشترک وزیر ارشاد اسلامی و ذیحساب مربوط خواهد بود.
ماده 8 ـ وزیر ارشاد اسلامی و ذیحساب آن وزارت مجازند تمام و یا قسمتی ا زاختیارت و مسئولیتهای خود را که بموجب این آئیننامه به آنها تفویض شده است جز در مورد بند ت ماده یک به همکاران خود تفویض نمایند.
چنانچه از محل اعتبار موضوع این آئیننامه تعهد و یا تعهداتی انجام گیرد که درسال 1362 به مرحله پرداخت نرسد از محل انتقالی و در صورتیکه برای سال 1363 اعتباری بدین منظور تصویب و در اختیار وزارت ارشاد اسلامی قرار گیرد از محل اعتبار سال 1363 قابل پرداخت خواهد بود.
ماده 9 ـ مفاد تبصره 37 قانون بودجه سال 1363 در مورد مصرف اعتبار موضوع این آیئننامه لازم الرعایه می باشد.
ماده 10 ـ در اجرای بیصره 41 قانون بودجه سال 1362 وزارت ارشاد اسلامی مکلف است فهرست هزینه ها و عملیات انجام شده موضوع این آئینامه را همراه با گزارش توجیهی هر سه ماه یکبار جهت تقدیم به مجلس شورای اسلامی به نخست وزیری ارسال دارد.
ماده 11 ـ در اجرای تبصره 61 قانون بودجه سال 1360 کلیه وجوه استفاده نشده اعتبار موضوع این آئیننامه باید حداکثر تا پایان فروردین ماه سال 1363 به حساب خزانه واریز گردد.
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 11170

تاریخ تصویب : 1362/03/17

تاریخ ابلاغ : 1362/04/13

دستگاه اجرایی : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.