آئین نامه اجرائی قانون راجع به دریافت حق ثبت نام داوطلبان استخدام

آئین-نامه-اجرائی-قانون-راجع-به-دریافت-حق-ثبت-نام-داوطلبان-استخدام

آئین نامه اجرائی قانون راجع به دریافت حق ثبت نام داوطلبان استخدام


شماره 6500 16/7/1362
سازمان اداری و استخدامی کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 10/7/1362 بنا به پیشنهاد شماره 6644/22 مورخ 1/4/1362 سازمان امور اداری و استخدامی کشور، آئین نامه اجرائی قانون راجع به دریافت حق ثبت نام داوطلبان استخدام مصوب 24/11/1361 مجلس شورای اسلامی را به شرح زیر تصویب نمودند :
ماده 1 ـ حق ثبت نام با توجه به شرایط داوطلبان و نوع امتحان برای هر نفر بشرح زیر دریافت میشود:
الف ـ از داوطلبان شرکت در امتحان ادواری و غیر ادواری.
1 ـ برای ورود بخدمت در گروههای یک و دو دویست و پنجاه
(250) ریال.
2 ـ برای ورود بخدمت درگروههای سه و چهار پانصد (500 ) ریال.
3 ـ برای ورود بخدمت گروههای پنج به بالا هشتصد (800 ) ریال.
ب ـ از شرکت کنندگان در امتحان ورود به دوره های تربیتی یا اموزشگاههای وزارتخانه ها و موسسات مشمول قانون استخدام کشوری که تعهد استخدام رسمی می نماید پانصد (500) ریال.
ج ـ از مستخدمین رسمی دولت برای شرکت در امتحان در امتحان تغییر گروه استخدامی پانصد ریال.
تبصره 1 ـ جانبازان انقلاب و خانواده شهدای انقلاب اسلامی با تشخیص و معرفی بنیاد شهید از پرداخت مبلغ مذکور در بندهای (الف) و (ب) این ماده معاف خواهند بود.
تبصره 2 ـ در اگهی های استخدام موضوع این ماده مبلغ حق ثبت نام و مهلت پرداخت آن ، نام و محل مرجع دریافت کننده وجه بطور دقیق و تعیین میگردد قید می شود که نام داوطلبانی ثبت خواهد شد که علاوه بر داشتن شرایط مقرر در قانون استخدام کشور و اگهی استخدام ، اصل رسید پرداخت حق ثبت نام را همراه سایر مدارک بنشانی مندرج در اگهی ارسال دارند و مرجع دریافت کننده رسیده های مذکور را پس از بررسی و اطمینان از صحت انان جهت خزانه داری کل ارسال دارد.
ماده 2 ـ هرگاه امتحان و مسابقه بصورت کتبی ، کتبی و شفاهی ، عملی و یا ترکیبی از انها برگزار شود از داوطلب برای شرکت در انواع ازمایشها فقط یکنوبت حق ثبت نام اخذ خواهد شد.
ماده 3 ـ بمنظور تمرکز وجوه دریافتی، حساب مخصوصی بنام خزانه داری کل در بانک مرکزی ایران افتتاح و وجوهی که بعنوان حق ثبت نام وصول میشود به این حساب واریز خواهد شد.
ماده 4 ـ هزینه های مختلفی که بمناسب اجرای امتحانات یا مسابقات ضرورت پیدا میکند از قبیل پرداخت حق الزحمه و قیمت خرید مواد و وسایل و انواع ماشین های مورد نیاز و یا کرایه انها و همچنین هزینه های مربوط به تصحیح و نتیجه گیری از اوراق امتحانی و نیز هزینه های مربوط به بهبود امور مربوط به امتحانات در بودجه سالانه وزارتخانه یا موسسه دولتی پیش بینی و از همان محل تامین خواهد شد.
تبصره ـ میزان مبلغ حق الزحمه های مربوط به اجرای امتحانات و مسابقات براساس آئین نامه ای به پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور و تصویب شورای حقوق و دستمزد خواهد بود.
ماده 5 ـ از تاریخ تصویب این آئین نامه ، آئین نامه قبلی مربوط به میزان حق ثبت نام و نحوه مصرف آن مصوب 27/8/1351 هیات وزیران لغو میگردد.
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1362/07/10

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.