تصویبنامه راجع به وظایف ومسئولیتهای اجرائی قابل واگذاری به سازمانها و ادارات کل استانی

تصویبنامه-راجع-به-وظایف-ومسئولیتهای-اجرائی-قابل-واگذاری-به-سازمانها-و-ادارات-کل-استانی

تصویبنامه راجع به وظایف ومسئولیتهای اجرائی قابل واگذاری به سازمانها و ادارات کل استانی


شماره 4488/ت 26343ه 8/2/1381

هیات وزیران در جلسه مورخ 28/1/1381 بنا به پیشنهاد شماره 24/2/2918 مورخ 21/1/1381 وزارت کشور و به استناد اصلی یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
1- کلیه وزارتخانه ها، سازمانها و موسسات دولتی موظفندحداکثر ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این تصویبنامه نسبت به تعیین و اعلام کلیه وظایف و مسئولیتهای اجرای قابل واگذاری به سازمانهاو ادارات کل استانی خود(اعم از فعالیتهای اصلی و پشتیبانی ) اقدام و نتیجه را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام نمایندتا به هیات وزیران گزارش گردد. سازمان مذکور نیز موظف است دستور العملهای اداری و استخدامی را به نحوی بازنگری کند که محدودیت های واگذاری اختیارات به مقامات استانی برطرف گردد.
2- کلیه دستگاه های اجرائی که دارای ضوابط مالی ومعاملاتی خاص می باشند، موظفند با هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی ، اختیار انجام معاملات مربوط به اعتباراتی را که از محل بودجه استانی و یا ردیفهای ملی توزیع شده در استان هزینه می گردد، به مدیران استانی تفویض نمایند، به نحوی که اینگونه هزینه ها با مسئولیت مدیران استانی انجام و از هزینه متمرکز آنها خودداری گردد.
3- وزارت امور اقتصادی ودارایی موظف است ظرف سه ماه ضمن بررسی آئین نامه معاملات دولتی ، اصلاحات لازم را در جهت افزایش اختیارات مدیران استانی و تسهیل انجام معاملات توسط دستگاه های اجرائی استانی در آئین نامه فوق الذکر به عمل آورده و به تصویب مراجع ذی صلاح برساند.
4- کلیه دستگاههای اجرائی مکلفند همکاری های لازم را به منظور فراهم نمودن تمهیدات مربوط جهت برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر، بخش ، روستاو ... با وزارت کشور به عمل آورند.
5- به منظور بررسی شاخص های هزینه ارائه شده از سوی وزارت کشور، هیاتی مرکب از معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزیر کشور و سه نفر از استانداران به انتخاب وزیر کشور، تشکیل و پیشنهادات نهایی را با رعایت محدودیتهای مالی دولت در تنظیم بودجه سنواتی مبنا قرار دهند.
6- با ایجاد تعداد (1060) پست سازمانی جهت تقویت تشکیلات وزارت کشور، استانداری ها، فرمانداری ها و بخشداری هاوسازماندهی واحدهای جدیدالتاسیس تقسیماتی و تعداد (250) پس نیز به منظور سازمانهای واحدهای جدیدتقسیماتی (شهرستان و بخش ) که با تصویب هیات وزیران ایجاد می گردند، در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قرار می گیرد تا در هر مورد براساس پیشنهاد وزارت کشور نسبت به سازماندهی واحدهای مزبور اقدام نمایند.
7- در اجرای تبصره (2) ماده (43) قانون استخدام کشوری ، فوق العاده ای تحت عنوان هزینه پذیرایی به قرار زیر تعیین وپرداخت می گردد.
الف - استانداران معادل حداکثر (100%) حقوق و فوق العاده شغل 0
ب - معاونان استاندار معادل حداکثر(70%) حقوق و فوق العاده شغل 0
پ - فرمانداران معادل حداکثر(100%) حقوق و فوق العاده شغل 0
ت - بخشداران معادل حداکثر(70%) حقوق و فوق العاده شغل 0
ث - معاونان فرماندار معادل حداکثر(50%) حقوق وفوق العاده شغل 0
8- در اجرای ماده (7) آئین نامه اجرائی قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ، معاونان استانداری با مشمولان بند(الف ) تبصره (2) ماده یک قانون یاد شده همتراز می گردند.
9- کلیه دستگاه های اجرائی موظفند تکالیف مندرج در این تصویبنامه را ظرف سه ماه انجام و گزارش اقدامات انجام یافته را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه نمایند و سازمان یاد شده نیز گزارش نهایی را به رئیس جمهور و هیات وزیران ارائه نماید.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضاعارف

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16660

تاریخ تصویب : 1381/01/28

تاریخ ابلاغ : 1381/02/22

دستگاه اجرایی : وزارت كشور - وزارت امور اقتصادی و دارائی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.