اختلاس درهواپیمائی ملی ایران

اختلاس-درهواپیمائی-ملی-ایران

اختلاس درهواپیمائی ملی ایران


تاریخ رسیدگی : 23/3/1370 شماره دادنامه 179/2فرجامخواسته دادنامه شماره 9815816/11/70 صادره از شعبه 145 دادگاه کیفری مرجع رسیدگی شعبه دوم دیوان عالی کشور هیات شعبه آقایان ...
رئیس و ... مستشار
خلاصه جریان پرونده :
به موجب کیفرخواست مورخ 7/12/69دادسرای عمومی تهران 1(الف ) 37 ساله فرزند ... 2(ب )42ساله فرزند ... 3(ج )38ساله فرزند ... 4 (د)39ساله فرزند ... 5 (ه) فرزند ... به اتهام نرساندن کالا به مقصد و اختلاس تحت تعقیب کیفری قرار گرفته اند.اجمال مساله اینکه اداره حراست هواپیمائی ملی متوجه سوءجریانی در تدارکات شرکت بوده و بر سبیل مراقبتهای انجام شده (الف ) و(ب ) درحالی که 710 کیلو گوشت بسته بندی شده را به منزل یکی از آنها تخلیه می کرده اند دستگیر و پس از ادامه تحقیقات مورد اعتراف قرارگرفته و سه نفر متهم دیگر نیز مشارکت در برداشت نموده اند. هیات کار شناسان منتخب میزان اختلاس را68652394 ریال اعلام نموده اند. با انجام تحقیقات مفصل و اخذ توضیح از مطلعین قضیه و اخذ نظرهیات کارشناسان ، پرونده تکمیل و به استناد مقررات قانون تشدیدمجازات مرتکبین اختلاس درخواست رسیدگی شده است. با ارسال پرونده به دادگاه ، شرکت هواپیمائی ایران دادخواست ضرر و زیان به مبلغ مرقوم در فوق تسلیم داشته و دادگاه باجری تشریفات قانونی به موضوع رسیدگی و با احراز مجرمیت متهمین (الف ) و (ب ) و(ج ) و(د) را به تحمل دو سال حبس تعزیری و انفصال دائم از خدمات دولتی و (ه) را به تحمل سه سال حبس تعزیری و با توجه به نظریه کارشناسی (الف ) را به پرداخت ششصد و پنجاه هزار تومان (د)را ظانصدهزار تومان (ب ) را به پرداخت سیصد هزار تومان و (ج )را به پرداخت دویست و پنجاه هزار تومان و (ه) را به پرداخت یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار تومان محکوم و مازاد خواسته را رد کرده است.(ه) (ج )(د)(ب ) مدلول رای را مورد اعتراض قرار داده اند و چون دادگاه در عقیده خود باقی بوده پرونده به دیوان عالی کشور ارسال و جهت رسیدگی به این شعبه ارجاع گردیده است.
هیات شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید. پس از قرائت گزارش آقای ... عضو و ممیز و اوراق پرونده و نظریه کتبی آقای دادیار دیوان عالی کشور اجمالا مبنی بر اتخاذ تصمیم شایسته قانونی دادنامه شماره 9815816/11/75فرجامخواسته مشاوره نموده چنین رای می دهد:

رای
از ناحیه معترضین ایراد و اعتراض موثر موجهی که موجب نقض دادنامه صادره گردد به عمل نیامده است و از لحاظ رعایت تشریفات قانونی و ضوابط آئین دادرسی نیز اشکالی به نظر نمی رسد،لذابا رد تجدیدنظرخواهی دادنامه تجدیدنظرخواسته ابرام می گردد.
رئیس شعبه دوم .... مستشارشعبه ....

مرجع :
کتاب کلاهبرداری ، اختلاس وارتشاءدرآرای دیوان عالی کشور
تالیف یداله بازگیر ،نشرحقوقدان ،چاپ اول ، پائیز 1376
47

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 179

تاریخ تصویب : 1370/03/23

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

قانون-مجازات-اسلامی-بخش-دوم

قانون مجازات اسلامی بخش دوم

قانون-آیین-دادرسی-کیفری-(مصوب-سال-1392)بخش-3

قانون آیین دادرسی کیفری (مصوب سال 1392)بخش 3

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.