دیه متلاحمه (پارگی آهیانه ) سه شتر است

دیه-متلاحمه-(پارگی-آهیانه-)-سه-شتر-است

دیه متلاحمه (پارگی آهیانه ) سه شتر است


کلاسه پرونده :1811/2965
شماره دادنامه :513/11
تاریخ رسیدگی :18/7/69
تجدیدنظرخواه :(الف )
تجدیدنظرخواسته :دادنامه شماره ... شعبه 26دادگاه کیفری یک ...
مرجع رسیدگی : شعبه 11دیوان عالی کشور
هیات شعبه : آقایان ...

خلاصه جریان پرونده : حسب کیفرخواست شماره 31571/2/68 دادسرای عمومی ... آقای (الف ) و چند نفر دیگر به اتهام ایراد ضرب و جرح به یکدیگر تحت تعقیب قرار گرفته اند که فعلا" پرونده در مورد تجدیدنظرخواهی (الف ) از حکم دادگاه مطرح است. نامبرده حسب کیفرخواست فوق الذکر و محتویات پرونده متهم است به ایراد ضرب و جرح ساده به (غ ) و (م ) که حسب گواهی های پزشکی بشرح صفحات 11 و23و31و41و سایر گواهی های موجود در چپ و پارگی جلو سر و تورم و سیاه شدگی و پارگی پلک پآئین چشم و صورت و همچنین پارگی بخیه شده آهیانه و کبودی و قرمزی و تورم پلک راست و جمجمعه (غ )شده و همچنین ایراد ضرب به (م ) که حسب کیفرخواست پای وی که قبلا" شکسته بوده مجددا" می شکند. مشارالیه در دادگاه بیان داشته به علت شکستگی پایم عصائی زیر بغلم بود که اصغر و اکبر عصا را از زیر بغل هایم کشیدند که به زمین خوردم و دو مرتبه پایم شکست.هر یک از متهمان به پرداخت یکصد هزار ریال به عنوان ارش محکوم شده اند و مصدوم از حیث شکستگی جدید اعتراضی ننموه فلذا مطرح نیست.به هر تقدیر پس از انجام تحقیقات لازم هرچند تجدیدنظرخواه منکر اتهامات انتسابی است ولی با توجه به وجود درگیری و حضور متهم در محل و گواهی های پزشکی با اجرای مراسم قسامه و اتیان سوگند از ناحیه مصدومین دادگاه در مورد شکایت (م ) و(الف ) و(غ ) علیه تجدید نظرخواه با عنایت به مواد84و186و187و190و191 و75 دیات تجدیدنظر خواه را به پرداخت یکصد هزار ریال ارش به شرح مذکور در فوق در حق (م ) محکوم می ناید و همچنین نامبرده (تجدیدنظرخواه ) را به پرداخت نصف دیه کامل بابت نقص عضو کامل در چشم راست (الف ) و چهارصدم دیه بابت پارگی پلک پآئین چشم و پوست جلو سر وشش هزارم بابت سایه شدگی صورت و ده هزار تومان به عنوان ارش بقیه جراحات در حق (الف ) و سه صدم دیه کامل بابت پارگی آهیانه و شش هزارم بابت کبودی زیر پلک چشم راست و دو هزار تومان به عنوان ارش تورم جمجمه در حق (غ ) محکوم که ظرف یک سال بپردازد. در مورد سایر متهمین با گذشت تعقیب موقوف شده و (د) متهم دیگر که فعلا" مطرح نیست نیز محکومیت حاصل نموده با تجدیدنظرخواهی (الف ) احد از متهمین و تایید حکم به وسیله دادگاه پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده است.
هیات شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید و پس از قرائت گزارش ... عضو ممیز و اوراق پرونده و نظریه کتبی ... دادیار دیوان عالی کشور اجمالا" مبنی بر رد تجددنظرخواهی از دادنامه شماره 28969/10/68 فرجامخواسته مشاوره نموده چنین رای می دهند:
(بسمه تعالی. از ناحیه محکوم علیه اعتراض موجهی که نقض دادنامه تجدیدنظرخواسته را تدارک نماید اقامه نشده نتیجتا" حکم تجدیدنظرخواسته از حیث تجدیدنظرخواهی معترض فوق ابرام می شود. )

مرجع :
کتاب قانون مجازات اسلامی درآئینه آراءدیوان عالی کشور 3
قصاص عضوودیه اعضاء یداله بازگیر،انتشارات ققنوس ،چاپ اول 1378

110

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 513

تاریخ تصویب : 1369/07/18

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

آیین‌نامه-ایمنی-در-کارگاه‌های-دامپروری

آیین‌نامه ایمنی در کارگاه‌های دامپروری

قانون-آیین-دادرسی-کیفری-(مصوب-سال-1392)بخش-4

قانون آیین دادرسی کیفری (مصوب سال 1392)بخش 4

قانون-آیین-دادرسی-کیفری-(مصوب-سال-1392)بخش-6

قانون آیین دادرسی کیفری (مصوب سال 1392)بخش 6

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.