هیچگونه بینه ای که موید مجرمیت معترض باشدارائه نشده است

هیچگونه-بینه-ای-که-موید-مجرمیت-معترض-باشدارائه-نشده-است

هیچگونه بینه ای که موید مجرمیت معترض باشدارائه نشده است


کلاسه پرونده : 20/3923/2
تاریخ رسیدگی : بیست و هفتم آبان ماه یکهزار وسیصد و هفتاد و یک شمسی
شماره دادنامه : 245/2
فرجامخواسته : دادنامه شماره 22851/6/71 صادره از شعبه نهم دادگاه کیفری یک ...
مرجع رسیدگی : شعبه دوم دیوانعالی کشور
هیات شعبه : آقایان ... رئیس و ... مستشار

خلاصه جریان پرونده :
به موجب کیفرخواست شماره 29 15/10/70 دادسرای عمومی ... آقای الف 56ساله به اتهام زنای محصن و (ب )38 ساله فرزند ... به اتهام زنای محصنه تحت تعقیب کیفری قرار گرفته اند اجمال قضیه اینکه متهمه کرو لال است و بااشاره تفهیم نموده که مورد تجاوز الف واقع و از او حامله شده است. متهم منکر مراتب بوده ومتهمه در خصوص نشان دادن او مورد تحریک واقع گردیده است مراتب مورد تایید قرار گرفته و کیفرخواست به استناد مواد84و1.. از قانون حدود و قصاص صادر گردیده و در گواهی پزشکی قانونی و پس از تولد حمل گرچه گروه خون نوزاد O باHR مثبت بوده و خون آقای (الف ) O باHR منفی می باشد معهذا اعلام شده که رد ابوت الف مقدور نیست دادگاه با جری تشریفات قانونی به موضوع رسیدگی و بشرح استدلال متن حکم خانم (ب ) را از اتهام منتسبه تبرئه کرد ولی مجرمیت الف از نظر ارتکاب فعل حرام احراز و باستناد ماده 102 قانون تعزیرات او را به تحمل هفتاد و چهار ضربه شلاق و شش ماه اقامت اجباری در ... بعنوان تتمیم مجازات نموده است مراتب مورد اعتراض وکیل محکوم نموده است مراتب مورد اعتراض وکیل محکوم علیه قرار گرفته و چون دادگاه در نظرش باقی بوده پرونده به دیوانعالی کشور ارسال و جهت رسیدگی به این شعبه ارجاع گردیده است.
هیات شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید پس ازقرائت گزارش آقای ... عضو ممیز واوراق پرونده و نظریه کتبی آقای ... دادیار دیوانعالی کشور اجمالا" مبنی بر اتخاذ تصمیم شایسته قانونی دادنامه شماره 22851/6/71 فرجامخواسته مشاوره نموده چنین رای می دهند.

بنام خدا: مندرجات اوراق پرونده مدلول حکم دادگاه تجدیدنظر خواسته را توجیه نمی نماید و هیچگونه بینه ای که موید مجرمیت معترض باشد ابراز نشده لهذا دادنامه صادره در خصوص ... نقض و رسیدگی مجددبه شعبه دیگری از دادگاههای کیفری ... ارجاع می گردد.

مرجع :
کتاب قانون مجازات اسلامی درآئینه آراء دیوان عالی کشور
حدود جرائم خلاف اخلاق حسنه به اهتمام یداله بازگیر،نشرنخستین
نشرهستان ، چاپ اول 1378

121

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 245

تاریخ تصویب : 1371/08/27

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.