قانون اجازه پرداخت آخرین حقوق مستخدمین کشوری و لشکری که از فروردین 24 به بعد در راه انجام وظیفه کشته شده یا می شوند به وراث قانونی آنها و برقراری چند فقره مستمری

قانون-اجازه-پرداخت-آخرین-حقوق-مستخدمین-کشوری-و-لشکری-که-از-فروردین-24-به-بعد-در-راه-انجام-وظیفه-کشته-شده-یا-می-شوند-به-وراث-قانونی-آنها-و-برقراری-چند-فقره-مستمری

قانون اجازه پرداخت آخرین حقوق مستخدمین کشوری و لشکری که از فروردین 24 به بعد در راه انجام وظیفه کشته شده یا می شوند به وراث قانونی آنها و برقراری چند فقره مستمری


ماده واحده - به وزارت دارایی اجازه داده می شود:
اولا - آخرین حقوق مستخدمین لشکری و کشوری که در راه انجام وظیفه و خدمت به دولت از فروردین 1324 به بعد کشته شده یا می شوند به وراث قانونی آنها پرداخت نماید.
تشخیص این که در راه انجام وظیفه مقتول شده اند و تعیین وراث قانونی و سهم و مدت پرداخت نسبت به هر یک از آنها به موجب تصویبنامه هیات وزیران خواهد بود.
ثانیا - وزارت دارایی مجاز است مطابق دو ثلث آخرین حقوق مرحوم دکتر عبدالله حامدی و مرحوم جواد آزادی و مرحوم ابوالقاسم نراقی و مرحوم دکتر ابوالقاسم شامبیاتی و مرحوم کمال هدایت (فهیم الدوله ) و مرحوم حسین اتابکی و مرحوم احمد مقیمی را از تاریخ تصویب این قانون طبق قانون مستمریها به ورثه قانونی آنها بپردازد.
تبصره 1 - به وزارت دارایی اجازه داده می شود کمبود خدمت مرحوم محمدتقی حجتی کارمند پایه شش وزارت راه را از لحاظ بازنشستگی جز مدت خدمت او محسوب دارد.
تبصره 2 - سرگرد مافی که قبل از فروردین 24 در رضاییه کشته شده نیز مشمول این قانون خواهد بود.
این قانون که مشتمل بر یک ماده و دو تبصره است در جلسه بیست و سوم دی ماه یک هزار و سیصد و بیست و چهار به تصویب مجلس شورای ملی رسیده است .
رییس مجلس شورای ملی - محمدصادق طباطبایی

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1324/10/23

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.