نظامنامه دادن سواد نقشه املاک

نظامنامه-دادن-سواد-نقشه-املاک

نظامنامه دادن سواد نقشه املاک


نمره 5982 11/3/1311

نظر بمقرارت ماده 61 قانون ثبت وزارت عدلیه مقرر میدارد: ماده اول - تقاضای سواد نقشه هر ملکی را با تقاضانامه کتبی صاحب ملک یا اخضای ذینفع میتوانند از ضبط اداره یا شعبه ثبتی که در حوزه آن واقع است بنمایند.
ماده دوم - دادن وساد نقشه ملکی که بثبت نرسیده و یا موعد اعتراض آن منقضی نگردیه ممنوع است مگر با قید اینکه (بواسطه عدم ثبت ملک این سواد نقشه قطعی نیست ).
ماده سوم - دایره ضبط حوزه پس از وصول تقاضانامه از طرف صاحب ملک یا شخص ذینفقع حقوق مقرره در ماده 4 این نظامنامه را اخذ کرده رسید مدهد و تقاضانامه را با اصل نقشه بشعبه مهندسی اداره میفرستد مهندس اداره باید سواد را مطابق اصل نقشه تهیه و مطابقت با اصل آنرا با رعایت ماده فوق تصدیق و امضاء نموده عودت دهد پس از آن دایره ضبط معادل وجوه ماخوذه بسواد نقشه تمبر اصلاق و بمهر ضبط ممهور نموده بتقاضاکننده داده رسید اخذ مینماید.
ماده چهارم - برای دادن سواد مصدق نشه حقوق ذیل اخذمیشود:
1- قیمت کاغذ از قرار هرگز بیست ریال 0
2- مبلغ بیست ریال حق العمل تهیه سواد برای هر یک گز مربع سطح نقشه با رعایت ماده 135 قانون اخذ خواهد شد ودر نقشه های کوچکتروبزرگتراز یک گز مربع به نسبت یک گز تعیین واخذ خواهدشد
تعیین مساخت نقشه ومقدار کاغذی که برای سواد آن لازم است بوسیله مهندس داده میشود دایره ضبط هر حوه در اول هر سال قیمت کاغدی را که برا یسواد نقشه مصرف میوشد از شعبه ملزومات ثبت کل صورت خواهد گرفت .
وزیر عدلیه

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 1026

تاریخ تصویب : 1311/03/11

تاریخ ابلاغ : 1311/03/12

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.