قانون معافیت سیمان های صادر از کشور از حقوق و عوارض گمرکی

قانون-معافیت-سیمان-های-صادر-از-کشور-از-حقوق-و-عوارض-گمرکی

قانون معافیت سیمان های صادر از کشور از حقوق و عوارض گمرکی


ماده واحده - سیمانی که به منظور صادرات به خارج از کشور حمل می شود از کلیه حقوق و عوارض و هزینه ها و کارمزدهای گمرکی مندرج در ماده 6 فصل دوم آیین نامه اجرای قانون اصلاح تعرفه گمرکی مصوب 10 تیر ماه 1337 (به استثنای حق باربری ) و همچنین کلیه حقوق و عوارض بندری بر کالا مندرج در تعرفه حقوق و عوارض بندری ضمن قانون اجازه تاسیس سازمان بنادر و کشتیرانی مورخ 4 خرداد 1339 و همچنین تنی بیست ریال عوارض تعمیرات بناهای تاریخی مربوط به انجمن آثار ملی معاف می باشد.
تبصره 1 - وزارت دارایی مکلف است در مقابل ارائه اسناد صادراتی سیمانهای صادر شده تنی بیست ریال عوارض ماخوذه را از محل موجودی وجوه انجمن آثار ملی در خزانه داری کل مسترد دارد.
تبصره 2 - در صورتی که کشتی حامل سیمان صادراتی از طرف صادرکننده به طور دربست منحصرا برای حمل سیمان اجازه شده باشد و کالای وارداتی مطلقا نداشته باشد کشتی مزبور از پرداخت حقوق و عوارض بندری بر کشتی نیز معاف می باشد.
وزارت دارایی مامور اجرای این قانون است .
قانون فوق مشتمل بر یک ماده و دو تبصره که لایحه آن به موجب ماده واحده مصوب بیستم آذر ماه 1342 تقدیم شده بود پس از اظهار ملاحظات مجلس سنا در تاریخ روز دوشنبه اول اسفند ماه 1345 در جلسه روز سه شنبه بیستم خرداد ماه یک هزار و سیصد و چهل و هشت به تصویب مجلس شورای ملی رسید.
رئیس مجلس شورای ملی - عبدالله ریاضی

نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1348/03/20

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.