ضوابط کلی ارزشیابی صلاحیت عملی خبرگان بدون مدرک دانشگاهی

ضوابط-کلی-ارزشیابی-صلاحیت-عملی-خبرگان-بدون-مدرک-دانشگاهی

ضوابط کلی ارزشیابی صلاحیت عملی خبرگان بدون مدرک دانشگاهی


شماره 2640/دش 27/6/1381

(مصوب جلسه 503 مورخ 5/6/1381 شورای عالی انقلاب فرهنگی )
شورایعالی انقلاب فرهنگی در جلسه 503 مورخ 5/6/1381 به پیشنهاد وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری (نامه شماره 626/15 مورخ 29/2/1380) ضوابط کلی ارزشیابی صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک دانشگاهی را به این شرح تصویب کرد:
1- دانشمندان ، محققان ومتخصصات رشته های زبان و ادبیات ، هنر و معماری ، علوم انسانی ومعارف اسلامی که در میان اهل فن بعنوان صاحب نظر شهرت داشته و با صاحب آثار، تحقیقات و تالیفاتی باشند و همچنین فضلای حوزه های علمیه که سطوح عالیه را گذرانده باشند می توانند حسب شرایط ومقررات مندرج در دستورالعمل بررسی صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک در سطح یکی از مراتب دستورالعمل بررسی صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک در سطح یکی از مراتب دستور العمل بررسی صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک در سطح یکی از مراتب 1و2 (مربی یا استادیاری ) دانشگاهی برای همکاری جهت تدریس یا عضویت در هیات عملی دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی و پژوهشی انتخاب گردند.
2- دستورالعمل امتحانی و نحوه برسی صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک دانشگاهی و نحوه همکاری و استخدام ایشان در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهیش توسط وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری تهیه وابلاغ می گردد.
3- برای اجرای دستورالعمل موضوع بند2، ((کمیسیون تعیین صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک دانشگاهی )) با ترکیب پنج نفر از صاحب نظران موضوع بند1 با پیشنهاد معاون آموزشی و حکم وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در دفتر هیاتهای امنا و هیات ممیزه مرکزی دانشگاه ها تشکیل می شود.
حسب مورد ومتناسب با زمنیه فعالیت عملی متقاضیان ، کمیته های تخصصی با ترکیب اعضای هیات علمی برجستبه رشته مربوط در مرتبه دانشیاری به بالا زیر نظر این کمیسوین تشکیل می شود.
ضوابط سه گانه فوق در جلسه 503 مورخ 5/6/1381 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و جایگزین مصوبه نهایی جلسه 267 مورخ 26/9/1370 و اصلاحیه های آن می گردد.
رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی - سیدمحمدخاتمی


نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16788

تاریخ تصویب : 1381/06/05

تاریخ ابلاغ : 1381/07/24

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.