موضوع شکایت و خواسته ابطال ماده 7 آئین نامه اجرائی قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی موضوع اجرای ماده 56 قانون جنگلها و مراتع کشور

موضوع-شکایت-و-خواسته-ابطال-ماده-7-آئین-نامه-اجرائی-قانون-تعیین-تکلیف-اراضی-اختلافی-موضوع-اجرای-ماده-56-قانون-جنگلها-و-مراتع-کشور

موضوع شکایت و خواسته ابطال ماده 7 آئین نامه اجرائی قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی موضوع اجرای ماده 56 قانون جنگلها و مراتع کشور


بسمه تعالی
تاریخ29/5/73 شماره دادنامه 60 کلاسه پرونده 73/41
مرجع رسیدگی : هیات عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی. رئیس دادگستری شهرستان محلات آقای منصور سلطانی راد.
موضوع شکایت و خواسته : ابطال ماده 7 آئین نامه اجرائی قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی موضوع اجرای ماده 56 قانون جنگلها و مراتع کشور.
مقدمه. شاکی طی شکایت نامه تقدیمی اعلام داشته است: در ماده 7 آئین نامه مورد شکایت رای عضو کمیسیون را قطعی و لازم الاجرا عنوان داشته که این بیان از محدوده ترین آئین نامه ها خارج بوده و به خلاف همه قوانین حقوقی کشور که آراء محاکم دادگستری را با دلایلی قابل تجدیدنظر دانسته ، تدوین کننده این آئین نامه بدون توجه به این امر و خارج از اختیارات قانونی این ماده را عنوان داشته اند، فلذا ابطال آن مورد تقاضا است.
مدیر کل امور حقوقی وزارت جهاد سازندگی در پاسخ به شکایت مذکور طی نامه شماره 2063/8 ـ ح /ق ـ 6/4/73 اعلام داشته اند: آئین نامه موصوف متعاقب ابلاغ آن مورد اصلاح و تغییرات لازمه قرار گرفته و در شرف ابلاغ مجدد است که از جمله این اصلاحات حذف واژه قطعی از متن ماده مذکور می باشد و با توجه به تصریح ماده 9 آن آئین نامه که رای قاضی را طبق قانون تعیین موارد تجدیدنظر قابل اعتراض و تجدیدنظر خواهی دانسته است مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.
هیات عمومی عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجه السلام و المسلمین محقق قمی قائم مقام دیوان و با حضور روسای شعب تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت بصدور رای می نماید.
رای هیات عمومی
چون حسب نامه شماره 2063/8 ـ ح / ق مورخ 6/4/73 اداره کل حقوقی وزارت جهاد سازندگی مواردی از آئین نامه اجرائی قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی موضوع اجرای ماده 56 قانون جنگلها و مراتع کشور از جمله ماده 7 آئین نامه مذکور اصلاح شده و در نتیجه موضوع اعتراض نسبت به ماده مذکور منتقی گردیده است، مجالی برای رسیدگی و امعان درباب اعتراض مزبور باقی نیست و موضوع مختومه تلقی می شود.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری
قائم مقام دیوان عدالت اداری محقق قمی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 60

تاریخ تصویب : 1373/05/29

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.