تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در مورد نحوه اجرای بند(ک) تبصره (5) قانون بودجه سال 1381 کل کشور

تصمیم-نمایندگان-ویژه-رئیس-جمهور-در-مورد-نحوه-اجرای-بند(ک)-تبصره-(5)-قانون-بودجه-سال-1381-کل-کشور

تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در مورد نحوه اجرای بند(ک) تبصره (5) قانون بودجه سال 1381 کل کشور


شماره 38183/ت 27503ه 18/8/1381

تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در مورد نحوه اجرای بند(ک ) تبصره (5) قانون بودجه سال 1381 کل کشور که بر اساس اصل یکصد و بیست وهفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به استناد تصویبنامه شماره 28082/ت 27128ه مورخ 12/6/1381 به عنوان تصمیم هیئت وزیران اتخاذ شده است ، بشرج زیر ابلاغ می شود.
ماده 1- مالکیت اموال منقول و غیر منقول دو کارخانه روغن سازی پالایشگاه تهران وآبادان متعلق به شرکت دولتی پالایش نفت تهران و آبادان به نسبت چهل و چهار(44) درصد به صندوق بازنشستگی کشوری و پنجاه (50)درصد به سازمان تامین اجتماعی و شش (6) درصدبه آستان قدس رضوی واگذار می شود تا پس از تعیین قیمت و توافق طرفین نسبت به تحویل وانتقال قطعی اقدام گردد.
ماده 2- صندوق بازنشستگی کشوری ، سازمان تامین اجتماعی و آستان قدس رضوی موظفند اقدامات قانونی را در مورد مالکیت الموال یکه طبق این تصمیم نامه به آنان واگذار شده پس ازانتقال قطعی معمول دارند.
ماده 3- صندوق بازنشستگی کشوری ، سازمان تامین اجتماعی و آستان قدس رضوی ومدیران عامل شرکتهای پالایش نفت تهران وآبادان موظفند از تاریخ ابلاغ مصوبه هیئت وزیران حداکثر ظرف یک ماه نسبت به انعقاد قرارداد با کارشناس یا کارشناسان رسمی مرضی الطرفین اقدام و زمان تعیین قیمت کارشناسی از تاریخ انعقاد قرارداد مذکور حداکثر سه ماه تعیین می شود.
ماده 4- سازمان بازنشستگی کشوری ، سازمان تامین اجتماعی و آستان قدس رضوی موظفند حداکثر ظرف مدت پانزده روز از تاریخ وصول گزارش قیمت گذاری کارشناسی ، مراتب را برای ثبت در دفاتر قانونی به مراجع ذیربط از جمله شرکت دولتی پالایش نفت تهران و و آبادان و وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور)و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام نمایند.
ماده 5- آن دسته از کارکنان کارخانجات روغن سازی تهران و آبادان که از نظر مقررات استخدامی و بازنشستگی تابع وزارت نفت و صندوق بازنشستگی کارکنان نفت هستند وارتباط استخدامی آنهابا دستگاه اجرایی ذیربط، در اجرای این واگذاری ، قطع می گردد، می توانند در صورت ادامه اشتغال در کارخانجات مذکور همچنان تابع مقررات استخدامی و صندوق بازنشستگی مربوط باشند. واگذار شوندگان فعلی و بعدی موظف به رعایت مقررات استخدامی و بازنشستگی صنعت نفت در مورد این کارکنان هستند.
ماده 6- مادامی که انشعاب آب ، برق ، گاز، تلفن و000کارخانجات واگذار شده تفکیک و مستقل نشده است ، شرکت پالایش نفت تهران و آبادان کماکان و در قالب قرارداد منعقده و با رعایت نرخهای جاری نسبت به ادامه سرویس دهی اقدام خواهند نمود. همچنین شرکتهای مذکور نسبت به سرویس دهی سایر خدماتی که دسترسی به آن برای کارخانجات واگدار شونده میسر نباشد در قالب قرارداد اقدام می نمایند.
ماده 7- کلیه هزینه های مربوط جهت انجام تشریفات قانونی وسایر هزینه های موضوع این تصمیم نامه به نسبت درصد سهام واگذار شده بین صندوق بازنشستگی کشوری ، سازمان تامین اجتماعی و آستان قدس رضوی تقسیم خواهد شد.
ماده 8- وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) و دستگاه های ذیربط معالد مبالغ قیمت گذاری اموال واگذار شده به صندوق بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی و آستان قدس رضوی راکه در اجرای بند(ک ) تبصره (6) قانون بودجه سال 1381 کل کشور تعیین می شود از یک طرف به حساب فی مابین خزانه داری کل و شرکت ملی پالایش و پخش و شرکت ملی نفت ایران ، بابت مطالبات خزانه داری کل و شرکت ملی پالایش و پخش و شرکت ملی نفت ایران ، بابت مطالبات خزانه داری کل و شرکت ملی پالایش و پشخ و شرکت ملی نفت ایران ، بابت مطالبات خزانه داری کل ناشی از اجرای طرحهای عمرانی (سرمایه گذاری ثابت ) انتفاعی موضوع ماده (32) قانون برنامه و بودجه کشور- مصوب 1351- و یا دیگر مطالبات خزانه و یامطالبات خزانه از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و شرکت ملی نفت ایران و شرکتهای تحت پوشش آن و به همان میزان مطالبات مذکور تسویه شده تلقی می گردد و از طرف دیگر به حساب فی مابین صندوق بازنشستگی کشور و سازمان تامین اجتماعی و آستان قدس رضوی بابت رد دیون دولت منظور خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16817

تاریخ تصویب : 1381/08/18

تاریخ ابلاغ : 1381/08/29

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.