ابطال صورت جلسات هیات عالی نظارت خارج از مصادیق ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری است

ابطال-صورت-جلسات-هیات-عالی-نظارت-خارج-از-مصادیق-ماده-25-قانون-دیوان-عدالت-اداری-است

ابطال صورت جلسات هیات عالی نظارت خارج از مصادیق ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری است


بسمه تعالی
تاریخ 29/8/69 شماره دادنامه 190 کلاسه پرونده 67/63
مرجع رسیدگی . هیات عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی . دفتر حقوقی شورای مرکزی اصناف تهران.
طرف شکایت. هیات عالی نظارت به ریاست وزیر محترم بازرگانی.
موضوع شکایت و خواسته. صدور حکم دائر بر بطلان صورت مجلس مورخ 7/2/67 و 5/7/66 .
مقدمه : شاکی در دادخواست تقدیمی اعلام داشته است: بر اساس ماده 54 قانون نظارت صنفی بایستی هیات عالی نظارت با ترکیب مندرج در ماده 52 همین قانون تشکیل شود متاسفانه دبیرخانه هیات عالی نظارت بدون دعوت از اعضاء هیات عالی نظارت و بدون تشکیل جلسه اقدام به تهیه ستونی تجت عنوان صورتمجلس نموده و بدون کمترین تبادل نظری امضاء تعدادی از اعضاء هیات مرقوم را اخذ نموده است . ازجمله صورتمجلس مورخ 7/2/67 و 5/7/66 می باشد. با توجه به مراتب ابطال صورتجلسات مزبور را استدعا دارد. با انجام تبادل لایحه مدیر کل امور اصناف و بازرگانان و دبیر هیات عالی نظارت بشرح نامه 48291 - 9/12/67 اعلام داشته است: در اجرای تبصره 4 ماده 48 قانون نظام صنفی هیات عالی نظارت در جلسه مورخ 27/4/67 مقرر داشت که جهت رسیدگی به امور اصناف شهر تهران و همچنین اقدامات نظارت کارشناسی در سطح کشور کمیسیونی مرکب از نمایندگان تام الاختیار اعضاء هیات عالی نظارت بعنوان کمیسیون هیات عالی نظارت تشکیل گردد که موضوعات مورد بحث پس از تائید اعضاء هیات مذکور جهت اجراء ابلاغ گردد که تاکنون هم بصورت هفتگی و مستمر تشکیل شده و در اکثر جلسات نماینده معرفی شده شورای مرکزی اصناف تهران حضور داشته و صورت جلسات تنظیم موید این نظر می باشد علیهذا ضمن قانونی تلقی نمودن مصوبات هیات عالی نظارت خاطر نشان می سازد با مصوبات جلسه مورخ 24/10/67 هیات عالی نظارت و مصوبات قبلی هیات مرقوم نیز مورد تایید قرار گرفته است.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست آیت الله سید ابوالفضل موسوی تبریزی و با حضور روسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره به اتفاق آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رای می نماید.
رای
با عنایت به مفاد خواسته مبنی بر ابطال صورت جلسات مورخ 7/2/67و 5/7/66 هیات عالی نظارت موضوع خارج از مصادیق ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری بوده بنابراین قابل طرح در هیات عمومی تشخیص نگردید.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری . سید ابوالفضل موسوی تبریزی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 190

تاریخ تصویب : 1369/08/29

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.