موضوع شکایت و خواسته ابطال موادی از آئین نامه انضباطی کمیته انقلاب اسلامی

موضوع-شکایت-و-خواسته-ابطال-موادی-از-آئین-نامه-انضباطی-کمیته-انقلاب-اسلامی

موضوع شکایت و خواسته ابطال موادی از آئین نامه انضباطی کمیته انقلاب اسلامی


بسمه تعالی
تاریخ 15/2/71 شماره دادنامه 14 کلاسه پرونده 69/65
مرجع رسیدگی . هیات عمومی دیوان عدالت اداری.
شاکی: دادیار دادسرای نظامی استان چهار محال بختیاری.
موضوع شکایت و خواسته: ابطال موادی از آئین نامه انضباطی کمیته انقلاب اسلامی.
مقدمه: شاکی بشرح نامه تقدیمی اعلام داشته اند: نظر باینکه در آئیننامه به فرماندهان کمیته های انقلاب اجازه داده شده که متهمین را سوای مجازاتهای تعیین شده در قوانین که توسط قوه قضائیه به اجراء در می آید آنها را نیز مجازات نمایند که تماماً بتظر میرسد خلاف قوانین باشد و با عنایت باصل 32 قانون اساسی و ماده 24 قانون آئین دادرسی کیفری و ماده 419 قانون دادرس کیفر نیروهای مسلح ابطال آئیننامه مورد شکایت را دارم.
مسئول دفتر امور حقوقی فرماندهی کل کمیته انقلاب اسلامی در پاسخ بشکایت مذکور طی نامه شماره 2654/10/1007/1024 - 22/9/69 اعلام داشته اند: علی القاعده آئیننامه انضباطی هر یک از سازمانهای نظامی در جهت حسن جریان امور و ضرورت التزام افراد تحت پوشش به رعایت مقررات و حفظ شئونات آن نهاد تنظیم و اجراء میگردد . وآئیننامه انضباطی کمیته انقلاب اسلامی نیز که به تصویب نماینده محترم ولی فقیه انقلاب اسلامی رسیده در همین راستا تهیه و بمرحله اجراء در آمده است. با دقت در مواد 32و33 آئین نامه حدود اختیارات و میزان تنبیهات قابل اعمال از سوی فرماندهان کاملاً مشخص بوده و رسیدگی بکلیه اعمالی که بموجب قوانین جاری جرم محسوب میگردد تنها در صلاحیت مراجع قضائی دانسته شده است.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری, در تاریخ فوق, به ریاست حجه الاسلام محمد رضا عباسی فرد و با حضور روسای شعب, تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره, بشرح آتی باتفاق آراء, مبادرت به اتخاذ تصمیم می نماید.
رای
چون در حال حاضر با توجه به ادغام کمیته در نیروی انتظامی آئیننامه موضوع شکایت که در اجرای اساسنامه کمیته انقلاب اسلامی تنظیم شده است وجود خارجی ندارد, مورد با اکثریت آراء باعتبار انتقاء موضوع قابل طرح در هیات عمومی تشخیص نگردید.
قائم مقام دیوان عدالت اداری محمد رضا عباسی فرد

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 14

تاریخ تصویب : 1371/02/15

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.