موضوع شکایت و خواسته ابطال یا تجدید نظر در آئین نامه یا قانون تشدید مجازات موتور سیکلت سواران

موضوع-شکایت-و-خواسته-ابطال-یا-تجدید-نظر-در-آئین-نامه-یا-قانون-تشدید-مجازات-موتور-سیکلت-سواران

موضوع شکایت و خواسته ابطال یا تجدید نظر در آئین نامه یا قانون تشدید مجازات موتور سیکلت سواران


بسمه تعالی
تاریخ 13/9/72 شماره دانامه 161 کلاسه پرونده 70/193
مرجع رسیدگی: هیات عمومی دیوان عدالت اداری.
شاکی : آقای حسن سوری
موضوع شکایت و خواسته: ابطال یا تجدید نظر در آئین نامه یا قانون تشدید مجازات موتور سیکلت سواران.
مقدمه: شاکی طی دادخواست تقدیمی به دیوان اعلام داشته است چندی پیش موتور سیکلت اینجانب توسط عوامل راهنمائی و رانندگی توقیف و تحویل آنرا موکول به شش ماه آینده کردند. اینگونه اعمال به دلایل ذیل خلاف شرع و خلاف مصالح اجتماعی و انسانی میباشد, آیا نماینده بین جرم و مجازات تناسب وجود داشته باشد. عبور از خیاران یکطرفه شش ماه توقیف موتور را باید بهمراه داشته باشد. این آئیننامه با کدام یک از معانی فقهی و حقوقی و انسانی منطبق است. با توجه به مراتب بنظر میرسد میبایست در این آئیننامه تجدید نظری صورت گیرد. سرپرست ستاد فنی اجرائی تشدید مجازات موتور سیکلت سواران تهران در پاسخ بشکایت مذکور طی نامه شماره 153/31/6/6/ - 25/1/71 تقاضای ارسال تصویر صورتجلسه رسید موتور سیکلت توقیفی را نموده تا نسبت به پاسخگوئی اقدام نمایند.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری, در تاریخ فوق, به ریاست حجه الاسلام والمسلمین محمدرضا عباسی فرد و با حضور روسای شعب, تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره, بشرح آتی باتفاق آراء, مبادرت به اتخاذ تصمیم می نماید.
رای هیات عمومی
مطابق قسمت دوم ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری مصوب 4/11/1360 تصویبنامه ها و آئیننامه های دولتی از حیث مغایرت با قانون و یا خروج قوه مجریه از حدود اختیار خود در تصویب آنها قابل طرح و رسیدگی در هیات عمومی دیوان عدالت اداری میباشد. نظر باینکه اعتراض شاکی متضمن شرایط و خصوصیات مندرج در ماده مذکور بنحو منجز و مشخص نمیباشد موضوع قابل طرح و رسیدگی در هیات عمومی تشخیص داده نمیشود.
قائم مقام دیوان عدالت اداری محمد رضا عباسی فرد

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 161

تاریخ تصویب : 1372/09/13

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.