نامه سازمان امور اداری و استخدامی کشور متضمن اعلام مصوبه شورای حقوق و دستمزد می باشد و محتوی وضع قاعده حق و تکلیف خاصی نیست

نامه-سازمان-امور-اداری-و-استخدامی-کشور-متضمن-اعلام-مصوبه-شورای-حقوق-و-دستمزد-می-باشد-و-محتوی-وضع-قاعده-حق-و-تکلیف-خاصی-نیست

نامه سازمان امور اداری و استخدامی کشور متضمن اعلام مصوبه شورای حقوق و دستمزد می باشد و محتوی وضع قاعده حق و تکلیف خاصی نیست


بسمه تعالی
تاریخ 10/8/76 شماره دادنامه 105 - 106 - 107 کلاسه پرونده 76/88 - 76/89 - 76/90
مرجع رسیدگی: هیات عمومی دیوان عدالت اداری.
شاکی: آقای حسن ابراهیمی .آقای عبدالعلی احسانی.آقای حافظ مهری.
موضوع شکایت و خواسته: ابطال بخشنامه شماره 260/م/3 - 23/2/76 سازمان امور اداری و استخدامی کشور.
مقدمه: شکات طی دادخواستهای تقدیمی اعلام داشته اند: شورای حقوق و دستمزد باستناد اختیارات قانونی با افزایش فوق العاده شغل کارکنان امور اقتصادی و دارائی تا میزان 50% موافقت نموده و مصوبه مذکور طی بخشنامه شماره 1427/م/3 - 6/9/75 سازمان امور اداری و استخدامی کشور برای اجراء از 1/7/75 ابلاغ گردید, و اداره کل کل کارگزینی وزارت متبوع احکام حقوقی را صادر نموده است. باعنایت باینکه لغو فوق العاده شغل اخیر علاوه بر اینکه موجب خسارت مالی به اینجانبان می گردد, اساساً از حوزه اختیارات سازمان امور اداری و شورای حقوقی و دستمزد خارج می باشد, لذا از آن دیوان تقاضای لغو بخشنامه 260/م/3 - 23/2/76 سازمان امور اداری و استخدامی کشور را دارد.
مدیر کل دفتر طبقه بندی مشاغل و امور رفاهی کارکنان دولت در پاسخ بشکایت مذکور طی نامه شماره 23899/42/2 - 1/7/76 اعلام داشته اند:
با عنایت به مواد 18 قانون نظام هماهنگ پرداخت دولت مصوب 13/6/70 و 14 آئین نامه اجرائی قانون فوق الذکر, شورای حقوق و دستمزد افزایش فوق العاده شغل متصدیان مشاغل ریاست جمهوری , وزارت امور اقتصادی و دارائی, سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی کشور را بلحاظ دامنه شمول تصمیمات آنان و برنامه های ریزی کلان اداری و بودجه ای تصویب نمود که مراتب طی نامه شماره 1427/م/3 - 6/9/75 به وزارت امور اقتصادی و دارائی ابلاغ گردید, متعاقب این تصمیم پیشنهادات مشابهی در خصوص تعمیم و تسری این افزایش از سایر وزارتخانه ها و موسسات دولتی واصل گردید که تایید آنها تعهدات سنگینی برای دولت ایجاد می نمود, فلذا شورای یاد شده در خصوص لغو مصوبه مذکور اقدام نمود, لذا بنظر نمی رسدشورای حقوق و دستمزد خارج از حدود وظایف قانونی اقدام نموده باشند.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست آیت الله موسوی تبریزی و با حضور روسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره باتفاق آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رای می نماید.
رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری
نظر باینکه نامه شماره 260/م/3 مورخ 23/2/76 سازمان امور اداری و استخدامی کشور متضمن اعلام مصوبه شورای حقوق و دستمزد می باشد و محتوی وضع قاعده حق و تکلیف خاصی نیست, لذا از مصادیق مقررات دولتی موضوع قانون دیوان عدالت اداری نمی باشد و قابل طرح تشخیص نگردید.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری
سید ابوالفضل موسوی تبریزی
---------------------------------------
سازمان امور اداری و استخدامی کشور

شماره 1427/م/3 - 6/9/75
بسمه تعالی
جناب آقای موسوی
معاونت اداری و مالی وزارت امور اقتصادی و دارائی
بدینوسیله مصوبه شورای حقوق و دستمزد جهت ؟ و اقدام مقتضی با رعایت مقررات مروبط ابلاغ میگردد.
الف - با افزایش فوق العاده شغل متصدیان مشاغل رشته های شغلی وزارت امور اقتصادی و دارائی به استثنای مقامات موضوع تبصره 2 ماده یک قانون نظام هماهنگ کارکنان دولت حداکثر تا میزان 50 درصد منوط به رعایت محدودیت 150 درصد موضوع ماده 4 قانون مذکور موافقت شده .
ب - با پرداخت فوق العاده شغل موضوع تبصره های یک و دو ماده 4 قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت به مشاغل مشمول طرح ارزیابی مشاغل تخصصی و تحقیقی و یا طرح ارزشیابی مدیران موافقت شده.
شورا مقرر داشت به منظور هماهنگی در پرداخت افزایشهای فوق العاده شغل موضوع این مصوبه از پرداختهای مشاوی خودداری نموده و افزایشهای فوق را با توجه به اهمیت وظائف و مسئولیتها و براساس ضوابط مشخص پرداخت نماید. تاریخ اجرای مصوبه فوق از تاریخ 10/7/75 میباشد.
معاون سازمان در امور نیروی انسانی
داود عبادیانی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 107

تاریخ تصویب : 1376/08/10

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.