دستورالعمل ثبت نام بیست و سومین دوره امتحانات پذیرش دستیار اسفند ماه 1374

دستورالعمل-ثبت-نام-بیست-و-سومین-دوره-امتحانات-پذیرش-دستیار-اسفند-ماه-1374

دستورالعمل ثبت نام بیست و سومین دوره امتحانات پذیرش دستیار اسفند ماه 1374


شماره : 6543/3/1 - 25/9/1374
بنام خدا
وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
معاونت آموزشی

مصوبات چهل و سومین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی رشته های پزشکی
1 - ضمن رعایت دقیق کلیه مفاد این دستور العمل ظرفیت رشته های مورد نیاز آن دانشگاه که به تایید شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی کشور رسیده است و همچنین آخرین تغییرات اجتماعی منجر به افزایش طول دوره پس از تائید نهایی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی از طریق درج در جراید کثیر الانتشار باطلاع داوطلبان رسانده شود.
تبصره 1 - در صورت وجود نمرات قبولی مشابه در سطح پذیرش نمره امتحان جامع ؟؟؟ ملاک عمل خواهد بود و تغییری در سطح ظرفیت های تائید شده قبلی ایجاد نخواهد شد.
2 - تاریخ ثبت نامه
داوطلبان واجد شرایط می توانند از تاریخ 10/10/74 لغایت 25/10/74 به ادامه تحصیلات تکمیلی یا اداره آموزش دانشگاه مورد نظر مراجعه و براساس مفاد این دستور العمل ثبت نامه نمایند.
1/2 – مسئولین ثبت نام می بایست از فرم ضمیمه به تعداد کافی تکثیر و اطلاعات مورد نیاز مندرج در آن را با دقت و بطور خوانا بصورت جداگانه زن - مرد تکمیل و پس از تائید مراجع ذیصلاح بلافاصله بعد از اتمام تاریخ ثبت نام حداکثر تا تاریخ 30/10/72 جهت تهیه پاسخنامه کامپیوتری به این دبیرخانه ارسال نمایند. بدیهی است مسئولیت بررسی و رسیدگی به لیست های ارسالی بعد از تاریخ مذکور بعهده این دبیرخانه نخواهد بود.
2/2 - لازم است مشخصات شناسنامه ای داوطلبان خصوصاً داوطلبانی که دارای پسوند نام خانوادگی می باشند دقیقاً براساس مندرجات شناسنامه و بصورت تایپ شده در لیست ارسالی درج شود.
3 - تاریخ برگزاری امتحان
امتحان راس ساعت 3 بعد ظخر پنجشنبه مورخ 10/12/74 بطور همزمان در کلیه دانشگاههای علوم پزشکی کشور به تربیت دستیار اشتغال دارند برگزار خواهد شد.
4 - شرایط لازم جهت شرکت در امتحان .
1/4 – اعتقاد کامل به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تدوین به یکی از ادیان رسمی کشور.
2/4 – نداشتن بیش از 40 سال سن تا زمان شروع تحصیلی (1/7/75)
تبصره : طبق بند 10 مصوبه چهل و دومین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی مدت زمان حضور رزمندگان که بیش از یکسال بطور داوطلبانه درجبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته اند به حداکثر سن قابل قبول برای ورود به دوره دستیاری تخصصی اضافه میشود.
3/4 – ارائه گواهی انجام یکسال خدمت پزشکی به تایید دانشگاه محل خدمت و در مورد شاملین طرح از مرکز تامین و توزیع نیروی انسانی و پیاور آوران بهداشت الزامی است.
تبصره 10 - کلیه فارغ التحصیلان دکترای پزشکی اعم از خانم یا آقا ( به جز داوطلبان مشمول سهمیه رزمندگان واجدین شرایط بند 6/8 و تبصره 1 بند 2/1 همین دستور العمل ) که از انجام خدمات قانونی معاف گردیده اند و تا تاریخ 31/6/75 یکسال از تاریخ فارغ التحصیلی آنان می گذرد نیز می توانند در امتحان شرکت نمایند.
تبصره 2 - بدیهی است داوطلبانی که در حین انجام خدمات قانونی می باشند در صورت اتمام دوره مذکور تا تاریخ 31/6/75 مجاز به شرکت در امتحان خواهند بود.
5/4 – داشتن برگ پایان خدمت نظام وظیفه یا معافی دائم جهت آقایان .
تبصره : داوطلبان دارای معافیت موقت ( پزشکی و یا کافیت) فقط در صورت موافقت آن دانشگاه و با مسئولیت خود داوطلبان می توانند شرکت نمایند بدیهی است در صورت فرا خواندن آنان به انجام خدمت نظام وظیفه وزارت متبوع هیچگونه تعهدی جهت ترخیص آنان بعهده نخواهد گرفت.
5 - مدارک مورد نیاز
1/5 - سه قطعه عکس 4×3 برقی که در سال جاری گرفته شده باشد و مشخصات شناسنامه ای داوطلب پشت آن قید شده باشد.
2/5 - یک برگ فتوکپی خوانا از صفحه اول شناسنامه و در صورت موجود بودن هرگونه اشکال فتوکپی صفحه توضیحات شناسنامه .
3/5 - اصل فیش بانکی به مبلغ 50000 ریال بحساب جاری شماره 7480 خزانه داری کل که قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی سراسر کشور می باشد.
بدیهی است وجه مذکور به هیچ عنوان قابل استرداد نمی باشد.
4/5 – فتوکپی برگ پایان خدمت یا معافی جهت آقایان
تبصره - ارائه مدارک مستند مبنی بر اتمام دوره خدمات قانونی داوطلبان ( در حین خدمت) حداکتر تا 31/6/75 .
بدیهی است مسئولیت لیست اخذ مدارک فوق بعهده دانشگاه علوم پزشکی براساس مدارک یاد شده لیست پیوست را تکمیل و به دبیرخانه تهران ارسال نمایند.
5/5 – در صورتیکه بعضی از داوطلبان مدتی از سربازی خود را قبل از ورود به دانشگاه دریافت دکتری پزشکی انجام و مدت باقی مانده را بعد از دریافت مدرک دکتری پزشکی انجام داده باشند. فقط آن مدت از خدمت آنان که بعد از دریافت مدرک دکتری پزشکی انجام شده جز خدمات قانونی محسوب می شوند.
6/5 - خدمات قانونی شامل (خدمت وظیفه عمومی پیام آوران بهداشت طرح نیروی انسانی ) می باشند.
تبصره : انجام خدمات قانونی به استثنا خدمت سربازی و یا پیام آوران بهداشت با تائید مرکز تامین و توزیع نیروی انسانی و با احتساب ضریب منطقه محاسبه خواهد شد.
7/5 – ثبت نامه مشروط داوطلبانی که گواهی انجام طرح و یا خدمت پزشکی یکساله آنان صادر نگردیده بارعایت کلیه مقررات مربوطه بدون ایجاد هیچگونه تعهدی جهت دانشگاه بلامانع است.
6 - نحوه و شرایط انتخاب رشته
کلیه داوطلبانی می توانند در سه رشته مختلف در یک دانشگاه به ترتیب اولویت انتخاب رشته ای ثبت نام نمایند.
7 - احتساب سهمیه خانمها
1/7 – براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و همچنین مفاد بند 9 سی و نهمین نشست شورا حداقل 25% از ظرفیت رشته های جراحی مغز و اعصاب , ارولوژی , ارتوپدی , گوش و حلق و بینی , چشم رادیولوژی و روانپزشکی به خانمهای پزشک واجد شرایط اختصاص دارد.
2/7 – در صورت وجود داوطلب 50% سهمیه رشته های داخلی جراحی عمومی و قلب به خانمهای پزشک واجد شرایط اختصاص دارد.
تبصره موار 2/7 - 1/7 - چنانچه در رشته های مذکور ظرفیت پذیرش دو نفر باشد یکنفر آن به خانمها اختصاص داده خواهد شد و در صورتیکه ظرفیت تنها یک نفر باشد آن ظرفیت نیز متعلق به خانمهای واجد شرایط می باشد.
3/7 – پذیرش دستیار خانم در رشته های پوست , کودکان , پاتولوژی , رادیولوژی و عفونی نباید از 50% کل ظرفیت بیشتر باشد مگر آنکه داوطلب واجد شرایط وجود نداشته باشد.
4/7 – بدیهی است کلیه خانمها موظف می باشند براساس ضوابط و مقررات موجود تعهد محضری بسپارند از فراغت از تحصیل در نقاط مورد نیاز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خدمات قانونی خود را انجام دهند.
8 - سایر شرایط
1/8 - داوطلبانیکه تقاضای آنان در مورد استفاده از سهمیه دستیاری وزارتخانه مورد تایید قرار گرفته است نیز ملزم به شرکت در امتحان می باشند و باید مانند سهمیه رزمندگان حداقل 80% نمره آخرین نفر پذیرفته شده سهمیه آزاد را بدست آورند و حداکثر 10% ظرفیت از کل ظرفیت پذیرش به این قبیل داوطلبان اختصاص دارد.
2/8 - شرکت در امتحان و انتخاب رشته داوطلبان کادر ثابت رسمی نیروهای نظامی و انتظامی منوط به ارائه معرفی نامه رسمی از ستاد مشترک ارتش اداره نهم و یاستاد کل سپاه پاسداران خواهد بود.
3/8 – پس از ثبت نام و انتخاب رشته داوطلبان به هیچ عنوان مجاز بخ تغییر رشته و دانشگاه نمی باشد.
4/8 – کسانی که مایلند از سهمیه رزمندگان یا سهمیه دستیاری وزارتخانه استفاده نمایند لازم است در زمان ثبت نامه مدارک مستند ( گواهی تائید شده جهت رزمندگان و فرم کمیته سه نفره ) ارائه نمایند لذا بعد از اتمام تاریخ ثبت نام تحت هیچ شرایطی مدرکی تحویل گرفته نخواهد شد و امکان استفاده از سهمیه های فوق میسر نمی باشند.
5/8 – هیچ فردی تحت هیچ شرایطی بدون شرکت در امتحانات پذیرش دستیاری شود.
6/8 – در هر دوره از فارغ التحصیلان از 1/7/74 لغایت 31/6/75 فقط یک نفر از بالاترین معدل براساس 50% نمره معدل کل سالهای دانشکده پزشکی بدون معدل دوره انترنی و 50% بقیه نمره امتحان جامع انترنی از مجموع دانشجویان فارغ التحصیلان آن دانشگاه (بدون عمال هیچگونه سهمیه ای ) رتبه اول خواهد بود.
7/8 - رتبه اول هر دانشگاه می توانند قبل از انجام خدمات قانونی در صورتیکه تا پایان تاریخ 31/6/75 فارغ التحصیلان شوند در هر رشته ای که مایل هستند ثبت نام نمایند.
تبصره 10 – اینگونه داوطلبان در صورت عدم وجود رشته مورد نظر (انتخاب اول) در دانشگاه محل تحصیل خود می توانند در سایر دانشگاهها ثبت نام نمایند توضیح اینکه هر سه رشته مورد انتخاب باید در یک دانشگاه باشد ).
تبصره ؟؟ - کلیه داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی فقط از طریق معرفی دانشگاه آزاد اسلامی - سازمان مرکزی تهران می توانند با رعایت مفاد این دستور العمل ثبت نام نمایند.
تبصره 30 – رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی فاقد دوره های آموزشی تخصصی مانند بیرجند… ضمن ارائه معرفی نامه تائید شده از طریق دانشگاه محل تحصیل با رعایت مفاد این دستور العمل نیز می توانند در دانشگاه مورد نظر خود ثبت نام نمایند.
8/8 - کلیه مدارک ارائه شده ثبت نام به دانشگاه در صورت انصراف داوطلبان از امتحان توسط دانشگاه ضبط و مسترد نمی گردد.
9 - گزینش اخلاقی
صدور حکم قطعی دستیاری و پرداخت حقوق و مزایای دستیاران پذیرفته شده منوط به تائید صلاحیت اخلاقی آنان توسط هیات مرکزی گزینش دانشجو می باشد.
1/9 - در صورت عدم اعلام نتیجه صلاحیت اخلاقی پذیرفته شدگان نهائی تا پایان شهریور سال 1375 دانشگاهها می وانند بطور مشروط مجوز شروع دستیاری آنان را صادر نمایند ولی صدور حکم قطعی و پرداخت حق الزحمه این قبیل داوطلبان منوط به تائید صلاحیت اخلاقی ایشان توسط هیات مرکزی گزینش دانشجو خواهد بود.
2/9 - پذیرفته شدگانی که نتیجه صلاحیت اخلاقی آنان قبول با اخذ تعهد اعلام می شود می توانند با سپردن مربوط دوره دستیاری خود را در رشته قبول شد شروع نمایند و نتیجه صلاحیت اخلاقی این قبیل داوطلبان نباید نقشی در تعیین رشته انتخابی آنان داشته باشد و فقط شروع یا ادامه تحصیل افرادی که نتیجه صلاحیت اخلاقی آنان مردود اعلام می شود امکان پذیر نمی باشد.
10 - شروع دوره
کلیه پذیرفته شدگان موظف می باشند که در مهرماه سال 1375 دوره دستیاری خود را شروع نمایند.
2/10 - دستیاران پذیرفته شده در شروع دوره مجاز به استفاده از ؟؟ تحصیلی یا تعویق تاریخ شروع دوره نمی باشند.
11 - نکات مهم
1/11 - طبق بند 8 چهل و دومین نشست شورا هر داوطلب تا حداکثر سن می سازد دستیاری (40 سال ) بدون محدودیت دفعات می تواند در امتحان پذیرش دستیار شرکت نماید.
2/11 - 20% ظرفیت رزمندگان و خانواده محترم شهدا اسرا معلولین -فرزندان شاهد و همسر) و ایثار گر با معاولیت بیش از 25% و آزادگان واجد شرایط می باشند تعلیق می گیرند و اگر ظرفیت رشته ای 3 نفر باشد یک نفر رزمنده و بعد از آن ضریب بالای 5/1 هر عددگر شده سهمیه رزمندگان محسوب می شود مثلا برای ظرفیت 8 نفر سهمیه رزمندگان 2 نفر محاسبه می شود.
تبصره 1 : جانبازان با معلولیت 70% و آزادگانی که در دوره دانشجویی حداقل دو سال سابقه اسارت داشته داشند در صورت کسب 80% نمره آخرین نفر پذیرفته شده سهمیه آزاد در امتحانات ورودی دستیاری مازاد بر ظرفیت پذیرش می شوند .
3/11 - فارغ التحصیلان خارج از کشور با ارائه معفی نامه از اداره کل امور فارغ التحصیلان از طریق دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی کشور می توانند براساس مفاد دستور العمل در امتحان مذکور شرکت نمایند.
12 - نحوه شرکت و مصاحبه
1/12 - از بین قبول شدگان آزمون کتبی ورودی دستیاری بترتیب اولویت نمره و انتخاب رشته به تعداد ظرفیت های اعلام شده قبلی و با در نظر گرفتن سهمیه های مربوطه جهت مصاحبه معرفی خواهند شد ضمن اینکه معرفی این افراد به دانشگاهها جهت مصاحبه بدون ذکر نمره و بر حسب حروف الفبا خواهد بود و بر همین اساس گروههای آموزشی موظف می باشند از معرفی شدگان در جهت ارزیابی توانائی های لازم برای شروع و ادامه تحصیل در این رشته مربوطه مصاحبه بعمل آورند.
2/12 - از آنجایی که ارزشیابی علمی شرکت کنندگان در آزمون کتبی قبلا سنجیده شده لذا نیازی به تکرار آن در مصاحبه نمی باشد .
3/12 - توضیح اینکه چنانچه فرد یا افرادی واجد شرایط لازم برای تحصیل در رشته ذیربط شناخته نشوند می بایست گروه مربوطه دلایل مستند خود را به دانشگاه مربوطه منعکس و دانشگاه نیز پس از کارشناسی لازم بر نظریه گروه در صورت تائید مراتب را حداکثر ظرف مدت ک هفته به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی انعکاس دهند و دبیرخانه در صورت تائید نظریه گروه تخصیص مربوطه فرد یا افراد را از بین پذیرفته شدگان بعدی به ترتیب اولویت و رعایت سهمیه های ذیربط به دانشگاه معرفی می نماید.
تبصره : در صورتیکه فردی در گزینش عمومی مورد تائید قرار نگیرد جایگزینی از طریق دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی انجام نمی پذیرد.
4/12 - بعد از اعلام نتایج امتحان نهائی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی موظف می بایست حداکثر تا تاریخ 15/2/75 نسبت به انجام اعلام اسامی به هیات محترم مرکزی گزینش و دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی اقدام لازم بعمل آورند.
5/12- دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی موظف می باشند نام داوطلبی که به عنوان رتبه اول جهت شرکت در امتحان ثبت نام نموده را جداگانه همراه با لیست مشخصات کلیه داوطلبان شرکت کننده به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی ارسال نمایند.
6/12 - داوطلبان دانشگاه هائی که کمتر از سه رشته تخصصی دارند الزماً محدود به انتخاب رشته موجود در آن دانشگاه خواهند بود لذا مجاز به انتخاب رشته ای دیگر در سایر دانشگاهها نمی باشند.

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 6543

تاریخ تصویب : 1374/09/25

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.